Haha nej, Eddie Murphys Raw er awesome!
365 film (eller mindre)
- ★★★★★1
David Lund 9-09-17 06:56
- ★★★★★★0
Det blev til 20 film i september, hvilket jeg selv synes er godt klaret med baby og skole :)
5/10
- A League of the Own
7/10
- The Shop on Main Street
- Shock Corridor
- Le Jour se Leve
- Pépé le Moko
- The Raid: Redemption
- The Raid 2
- Ted
- Shadows in Paradise
- Ariel
- The Match Factory Girl
- Ivan the Terrible Part 1
- Ivan the Terrible Part 2
- Alexander Nevsky
8/10
- Port of Shadows
- Kicking and Screaming
- Forbidden Games
- Exte: Hair Extensions
- Love Exposure
9/10
- Le Trou
Så en række habile film, men intet for alvor genialt.
- ★★★0
Min september så ca. således ud, alene af biofilm, af dem jeg ikke havde set før - jeg har sikkert overset et par stykker.
Lucky Logan
IT
Stefan Zweig: Farvel til Europa
Borg
mother!
Kingsman: The Gold Circle
Paula
I Am Not You Negro
Stalker
Extraordinary Mission
En fremmed flytter ind
Outrage Coda
Killing Ground
Cairo Confidental
Mens vi lever
Fantasten
The Killing of a Sacred Deer
Vinterbrødre
Brigsby Bear
The EndlessDolphinfriendly 1-10-17 20:28
- ★★★★★★0
Jeg så:
The Accountant (2016)
The Fate of the Furious (2017)
The Visit (2015)
Viva (2007)
Batman and Harley Quinn (2017)
Spoorloos (1988)
Arrival (2016)
Armored (2009)
Fright Night (2011)
Der Nachtmahr (2015)Jeg vil fremhæve Viva og Der Nachtmahr, der begge varmt kan anbefales. Viva bør man fange på 35 mm. hvis man kan og det er en slags feministisk kommentar på samfundet anno 1970'erne, lavet som en slags exploitationfilm fra dengang. Der Nachtmahr bør man nok bare lade være med at vide så meget om, før man ser den - jeg kan ikke huske hvem der anbefalede den, men den lå på min Amazon-liste, så den blev købt. Der er i øvrigt engelske undertekster på den tyske BD-udgivelse.
Den eneste dårlige film jeg så, var The Visit, der viste sig at være pænt kedelig, mens resten var var mellem ok og habile.
- ★★★★0
- Mother! - 9/10
- IT - 7/10
- The Boy - 5/10
- Gold - 6/10
- The Longest Day - 6/10
- A Cure for Wellness - 6/10
- The Tenant - 7/10
- Certain Women - 7/10
- Hidden Figures - 7/10
- The Friends of Eddie Coyle - 8/10
- Repulsion - 9/10
- Maps to the Stars - 6/10
- SpiderMan: Homecoming - 7/10
- In the Mouth of Madness - 5/10
- Ouija: Origin of Evil - 7/10
- PI - 7/10
- Fences - 4/10
- Vaiana - 7/10
- RAW - 8/10
Enkelte titler har været gensyn. Blev til ganske få bioture i september.
- ★★★0
Det er ikke blevet til så mange film den her måned. Jeg har nogle tekniske problemer og her sidst på måneden er jeg så hoppet på Netflix (grundet Star Trek) og ser derfor lidt serier istedet.
Syntes dog stadig et udbudet på Netflix er noget begrænset.12 film fordelt således:
8/10
Moya lyubov AKA My Love (2006)
In My Father's Den AKA I sanningens spår (2004)7/10:
Attack AKA Angreb (1956)
Hyènes AKA Hyenas (1992)
El vampiro AKA The Vampire (1957)
They Might Be Giants AKA (1971)
Himizu AKA Themis (2011) (Intressant nok Dylann Roof's Farvoritfilm)6/10
Die Mörder sind unter uns AKA Morderne iblandt os (1946)
5/10
The Visit (2015)
Momo e no tegami AKA Brevet til Momo(2011)4/10
Rengoku eroica AKA Heroic Purgatory (1970)
Star Trek Beyond (2016)Mange af filmene er set i forbindelse med ICM 500<400. Resultaterne er forsinket, men regner med de begynder at blive offentliggjort idag.
Aranyhajú Nyárszépe 2-10-17 10:32
- ★0
Det blev en sløj film-måned. I september fik jeg set:
- Death Note Relight 1: Visions of a God (2007) - 8/10
- Death Note Relight 2: L's Succesors (2008) - 7/10
- Death Note (2017) - 3/10
- The Boy (2016) - 5/10
- Aldrig mere i morgen (2017) - 8/10
- Ouija: Origin of Evil (2016) - 6/10
- The Exorcism of Molly Hartley (2015) - 4/10
- Phenomena (1985) - 7/10
- The Neon Demon (2016) - 8/10
- Don't Breathe (2016) - 7/10
- Gamera 2: Attack of the Legion (1996) - 5/10
- Horror Story (2013) - 2/10
- ★★★★★★0
Den mest fesne filmmåned i mange år! Men der kom sgu lige en praktik og for meget skole i vejen :)
- Xxy, 8/10
- Suicide Club, 8/10
- Ma Vi En Rose, 8/10
- Pariah, 7/10
- A MIllion Ways to Die in the West, 7/10
- Greenberg, 7/10
- While We Were Young, 7/10
- Ted 2, 6/10
- Tokyo Tribe, 5/10
- ★★★0
Jeg er selv faldet af på den og skammer mig meget!
Begyndte først at se film midt inde i måneden og har så holdt pause igen i et par dage grundet Stranger Things.
Fik dog set nogle film i forbindelse med 500<400, så det lander alligevel på et par film mere end sidste måned.
Grzeli nateli dgeebi AKA In Bloom (2013) - 8/10
Tange Sazen yowa: Hyakuman ryô no tsubo AKA Sazen Tange and the Pot Worth a Million Ryo (1935) - 8/10
Sedotta e abbandonata AKA Forført og forladt (1964)Dáblova past (1962) AKA The Devil's Trap - 7/10
Bao gio cho den tháng Muoi AKA The Love Doesn't Come Back (1984) - 7/10
Sterne AKA Stjernen (1959) - 7/10Samson (1961) - 6/10
The Dark Tower (2017) - 6/10
Liàn liàn fengchén AKA Dust in the Wind (1986) - 6/10
Sobytie AKA The Event (2015) - 6/10
Book chon bang hyang AKA The Day He Arrives (2011) - 6/10
Les ordres AKA Efter ordre (1974) - 6/10Colonia (2015) - 5/10
O Sangue AKA Blood (1989)- 5/10Aranyhajú Nyárszépe 2-11-17 18:00
- ★★★★★0
Hovsa. Har da helt glemt denne og sidste måned. Det er ikke fordi, at jeg ser vanvittigt med film for tiden heller, men disse er det blevet til.
September
Life - 6/10
Dan Dream - 2/10
Fist Fight - 5/10
It - 8/10
Little Evil - 3/10
The Big Sick - 8/10
The House - 7/10
Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Tales - 4/10
Going In Style - 4/10
Kingsman: The Golden Circle - 5/10
Mother! - 10/10
Beware The Slenderman - 6/10Oktober
Satanic - 4/10
The Boss Baby - 2/10
Killing Gunther - 2/10
The Little Hours - 8/10
Cult Of Chucky - 6/10
The Beguiled (2017) - 4/10
Wish Upon - 3/10
A Dark Song - 8/10
Blade Runner 2049 - 7/10
Song To Song - 7/10
Wind River - 9/10
Chuck - 6/10
The Dark Tower - 3/10
Jackie - 8/10
Den Utrolige Historie Om Den Kæmpestore Pære - 8/10
The Babysitter (2017) - 6/10
Geostorm - 3/10
Happy Death Day - 7/10
The Snowman - 1/10David Lund 3-11-17 23:39
- ★★★★0
Fandt du virkelig Wind River SÅ god? Jeg synes det var en solid thriller, som aldrig hævede sig over 7/10. Men fin debut for den lovende forfatter. Han er bare ikke på niveau med Mackenzie eller Villeneuve.
- ★★★★★0
Jep. Fandt ham netop helt på niveau med Villeneuve, når han er allerbedst. Hamrende spændende thriller der samtidig beskriver et miljø meget nøjagtigt. Også dejligt at filmen er skåret helt ind til benet. Glæder mig til et gensyn allerede.
David Lund 4-11-17 07:59
- ★★★★0
Fino. Jeg poster min FB anmeldelse. Det var en god thriller, men kommer godt nok ikke i nærheden af fx Sicario. Dertil fandt jeg den bare lidt for ordinær og forløsningen til sidst var undervældende og klodset afviklet i flashback. Men Renner er virkelig god. Olsen.....ok.
- ★0
Her er hvad jeg fik set i oktober:
- Fright Night (1985) - 7/10
- Fright Night: Part 2 (1988) - 6/10
- Fright Night (2011) - 7/10
- Fright Night 2: New Blood (2013) - 2/10
- Gud taler ud (2017) - 6/10
- What Ever Happened to Baby Jane? (1962) - 9/10
- Ghosts of Mars (2001) - 4/10
- Prometheus (2013) - 8/10
- Alien: Covenant (2017) - 8/10
- Get Out (2017) - 8/10
- Night of the Living Dead (1968) - 9/10
- Christine (1983) - 5/10
- The Fog (1980) 5/10
- Child's Play (1988) - 8/10
- Child's Play 2 (1990) - 8/10
- The Invisible Man (1933) - 7/10
- ★★★★★★0
Jeg har fået set et par film, der både var på listen over 1001 Must See og TSPDT, men ingen af dem var jeg specielt begejstret for:
- Henry V, 4/10
- Performance, 5/10
- Five Easy Pieces, 5/10
- Meet Me in St. Louis, 5/10
- Women on the Verge of a Nervous Breakdown, 6/10
- The Producers, 6/10
- Murmur of the Heart, 6/10
Det er også blevet til et par danske:
- Frihedens pris, 3/10
- Ung kærlighed, 6/10
- Kapgang, 6/10
Film fra Netflix:
- 13 Going on 30, 4/10
- The Meyerowitz Stories (New and Selected), 7/10
- Dangerous Liaisons, 7/10
- Mudbound, 8/10
- Transamerica, 8/10
Og et par tilfældige:
- Cold Fish, 5/10
- Osama, 7/10
Næste måned har jeg ikke de store planer for.
Jeg har købt et par John Sayles-film, og så har jeg The Killer, De Røde Enge og Two-Lane Blacktop på skive, som jeg mangler at se og Being There på Netflix. Så jeg tror ikke, den står på meget filmkigning i december.
- ★0
Jeg har fået set uhyggeligt få film i november.
- Thor: Ragnarok (2017) - 8/10
- Cannibal Holocaust (1980) - 5/10
- Horror of Dracula (1958) - 5/10
- Bad Moms (2016) - 5/10
- Victoria & Abdul (2017) - 7/10
- ★★★0
Det går også kun ned af bakke her.
En af årsagerne er at jeg i denne måned endelig har fået set Ken Burns dokumentarserie The Vietnam War. Den varer jo alligevel over 16 timer.Ialt 3 film:
Fehérlófia AKA Son of the White Mare (1981) - 8/10
Blokada AKA Blockade (2006) - 7/10
Valerian and the City of a Thousand Planets (2017) - 5/10Aranyhajú Nyárszépe 1-12-17 06:56
- ★★★★★★0
Jeg når ikke at se flere film i år - så her er lidt status over filmåret 2017...
Det blev til 302 film, jeg ikke har set før. Og her er lidt stats over dem ;)
31203 min = 520 timer = 21,67 dage
Jeg har givet dem et gennemsnit på 6,47 fordelt således:
- 15 har fået 9 - og kun Napoleon er kommet på top250-listen.
- 69 har fået 8
- 94 har fået 7
- 51 har fået 6
- 30 har fået 5
- 29 har fået 4
- 10 har fået 3
- 3 har fået 2
- 1 har fået 1
Gennemsnitsåret er 1985, og ellers fordeler det sig per årti således:
- 96 fra 2010'erne
- 63 fra 2000'erne
- 28 fra 1990'erne
- 38 fra 1980'erne
- 19 fra 1970'erne
- 8 fra 1960'erne
- 14 fra 1950'erne
- 24 fra 1940'erne
- 11 fra 1930'erne
- 20 fra 1920'erne
- 1 fra 1910'erne
Jeg har set film af ca. 240 forskellige instruktører, hvor er de meste sete er:
- Lloyd Kaufman med 10 film (her af 4 med Michael Herz)
- Chia-Liang Liu med 6 film
- Noah Baumbach og Preston Sturges med 5 film
- James Ponsoldt og Sion Sono med 4 film
- Aki Kaurismäki, Asghar Farhadi, Erich von Stroheim,Ernst Lubitsch, Jacques Tourneur, John Sayles med 3 film
Den med færrest stemmer på IMDB er Frihedens Pris med 16 stemmer
Den med flest stemmer på IMDB er The Incredibles med 529176 stemmer
Den med højest rating er Le Trou og Your Name med 8,5
Den med lavest rating er Ghoulies IV med 2,5
Dog er Ung Kærlighed ikke talt med, fordi den har for få stemmer til det.
Genremæssig ifølge IMDB - og her er der overlap - har jeg set:
- 38 Action
- 27 Adventure
- 19 Animation
- 24 Biography
- 116 Comedy
- 39 Crime
- 10 Documentary
- 189 Drama
- 20 Family
- 23 Fantasy
- 2 Film-Noir
- 23 History
- 47 Horror
- 8 Music
- 14 Musical
- 15 Mystery
- 83 Romance
- 24 Sci-Fi
- 3 Sport
- 53 Thriller
- 15 War
- 6 Western
- ★★★★★0
Jeg har ikke leget med længe, men jeg er klar nok til at fortsætte i 2018! I januar blev det til dem her:
Beyond Skyline - 7/10
Jeepers Keepers 3 - 4/10
Leatherface - 3/10
To Kill A Mockingbird - 9/10
Bright - 3/10
Jigsaw - 4/10
Vile - 2/10
Lady Bird - 7/10
Annabelle: Creation - 4/10
Mud - 8/10
The Killing of a Sacred Deer - 9/10
The Shape of Water - 5/10
The Vault - 2/10
Doloros Claiborne - 5/10
Tragedy Girls - 4/10
Sweet Virginia - 6/10
Mom and Dad - 3/10
Jungle - 2/10
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri - 9/10
Maze Runner: The Death Cure - 5/10
Don’t Knock Twice - 4/10David Lund 1-02-18 21:57
- ★★★★★★0
Jeg er væsentlig gladere for Dolores Claiborne end du er, kan jeg se :), og er helt enig med To Kill A Mockingbird. Fantastisk klassiker.
Jeg fik set 24 film, en del af dem knapt så gode (men det er selvfølgelig også derfor, de er købt...).
Michael Manns Thief var en ret stor overraskelse. En virkelig lækker gangster-film. Hobo With A Shotgun troede jeg faktisk var en dårlig film, men den var ganske herlig. Bone Tomahawk var også en overraskelse, men mest fordi jeg ikke vidste, hvilken type film det var.
Selvom Microwave Massacre var dårlig, var den faktisk en skuffelse. Den var virkelig kedelig, og ikke nær så bizar som forventet.
2/10
Nekromantik
Nekromantik 2
Microwave Massacre3/10
Antropophagus4/10
Rollerball
Freejack
The Forbidden Room5/10
Death Race 2000
Flight of the Navigator6/10
Ingen tid til kærtegn
Slow West7/10
Gade uden ende
The Homesman
Limbo
I'm A Cyborg8/10
I Don't Feel at Home in This World Anymore
Bone Tomahawk
Hobo with a Shotgun
A Silent Voice
The Big Sick
A Quiet Passion
The Student9/10
The Handmaiden
Thief - ★★★★★1
Jeg havde egentlig også forventet, at Dolores Claiborne ville ramme plet, men må indrømme at jeg kedede mig lidt. Persongalleriet var kun overfladisk beskrevet, flere af præstationerne var karikerede til det komiske og intet undervejs overraskede eller føltes medrivende. Det er helt sikkert en af de film, jeg ville synes bedre om, hvis jeg havde set den dengang, den udkom.
Og jeg er helt med dig mht Hobo With A Shotgun (autocorrect ville dog gerne kalde den Hobro With A Shotgun, som egentlig også lyder som en ret awesome film)! Herlig B-film!
David Lund 2-02-18 06:51
- ★★★★0
Så Lady Bird blev ikke det skelsættende mesterværk, som der tales om? :)
- ★★★★★0
Så Lady Bird blev ikke det skelsættende mesterværk, som der tales om? :)
Det er da en solid film, ingen tvivl om det. Men nej, et skelsættende mesterværk vil jeg sgu ikke kalde det =)
David Lund 2-02-18 08:47
- ★★★0
Så Lady Bird blev ikke det skelsættende mesterværk, som der tales om? :)
Bider mere mærke i 5/10 til Shape of Water. What went wrong?
Steffan Rasmussen 2-02-18 09:40
- ★★★★0
Bider mere mærke i 5/10 til Shape of Water. What went wrong?
Talte kort med David om det. Den virkede ordinær i hans øjne, men glæder mig stadig enormt til at se den.