Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★2

    Jeg har lige lært noget nyt i dag.

    Rio Bravo er - udover at være en klassisk western - åbenbart det samme som Rio Grande. 

    Rio Bravo er sådan set bare den mexicanske betegnelse for den flod, som amerikanerne kalder Rio Grande. Ok, så ved man det. Jeg har ellers altid troet, at det enten kun var navnet på en film, eller en helt separat flod et andet sted.  

    Der tager du så helt fejl! Det er en hyggelig Western restaurant i København, hvor Poul Schlüter lavede et snedigt forlig ;)

    riobravo.dk/information/rio-bravo-forliget/

    MadMartigan29-03-24 06:42

  • ★★★★★★1

    Jeg har lige lært noget nyt i dag.

    Rio Bravo er - udover at være en klassisk western - åbenbart det samme som Rio Grande. 

    Rio Bravo er sådan set bare den mexicanske betegnelse for den flod, som amerikanerne kalder Rio Grande. Ok, så ved man det. Jeg har ellers altid troet, at det enten kun var navnet på en film, eller en helt separat flod et andet sted.  

    Tak for info - husker de film fra da DR kørte western kavalkader - for rigtig længe siden.

    Wayne29-03-24 07:23

  • ★★★★★★0

    Men jeg har booket tid ved en underviser midt i april

    Fedt!

    Har overvejet det samme med klaver. Kan godt spille, men det er på et forholdsvis simpelt niveau, og vil gerne være bedre. Det er med melodi i højre hånd og akkorder i venstre hånd. 

    Guldager29-03-24 09:14

  • ★★★★★★4

    Jeg er sgu lige blevet onkel for første gang her til morgen :) En medium velskabt pige født 2 dage efter termin :)

    davenport29-03-24 09:58

  • ★★0

    Jeg er sgu lige blevet onkel for første gang her til morgen :) En medium velskabt pige født 2 dage efter termin :)

    Congrats jeg har selv tre nevøer alle drenge....så det må være en niece eller lign for dit vedkommende?

    Ryder66629-03-24 10:05

  • ★★★★★★0

    En medium velskabt

    Så hun er ikke helt velskabt? :)

    Men tillykke med det da

    Guldager29-03-24 10:59

  • ★★0

    Jeg er sgu lige blevet onkel for første gang her til morgen :) En medium velskabt pige født 2 dage efter termin :)

    Tillykke:-)

    Weird_J29-03-24 11:26

  • ★★★★★★0

    Kommaer betyder meget :D

    davenport29-03-24 12:00

  • ★★0

    Kommaer betyder meget :D

    Vel lidt ligegyldigt, så længe man forstår hinanden, ikke?!

    Ryder66629-03-24 12:03

  • ★★0

    Grammatik; har aldrig været min stærke side, men den er dog forbedret, gennem årene. So I've been told. Uhyggeligt, så meget man glemmer fra den tid, man stoppede med at gå i skole!!!

    Ryder66629-03-24 12:11

  • ★★★★0

    Jeg lærte først grammatik efter skolen. Faktisk først efter universitetet...

    chandler7529-03-24 13:09

  • ★★0

    Endnu en stjerne gået bort

    ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/skrev-historie-oscar-vindende-skuespiller-er-doed/10179824

    Ryder66629-03-24 15:11

  • ★★★★0

    Der tager du så helt fejl! Det er en hyggelig Western restaurant i København, hvor Poul Schlüter lavede et snedigt forlig ;)

    riobravo.dk/information/rio-bravo-forliget/

    S. Rico29-03-24 17:12

  • ★★★★1

    Tak for info - husker de film fra da DR kørte western kavalkader - for rigtig længe siden.

    Jeg fulgte også med i den kavalkade - men det er da ikke så forfærdelig mange år siden?

    Og der er noget med at El Dorado (også med John Wayne) var datidens form for reboot/remake/sequel af Rio Bravo.

    S. Rico29-03-24 17:17

  • ★★0

    Endnu en stjerne gået bort

    ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/skrev-historie-oscar-vindende-skuespiller-er-doed/10179824

    Ahva, ingen nyhed om Louis Gosset Jr's dødsfald på moovy?

    Jeg tror nok de fleste herinde er på forkant med manden, så det undrer mig lidt at Ekstrabladet kom først med nyheden, og, at i ikke endnu har bragt den!

    Ryder66629-03-24 17:18

  • ★★★1

    Ahva, ingen nyhed om Louis Gosset Jr's dødsfald på moovy?

    Jeg tror nok de fleste herinde er på forkant med manden, så det undrer mig lidt at Ekstrabladet kom først med nyheden, og, at i ikke endnu har bragt den!

    Mit gæt er at skribenterne har travlt med dendér påskeferie.

    NSF29-03-24 17:34

  • ★★0

    Mit gæt er at skribenterne har travlt med dendér påskeferie.

    Those damn holidays!

    Ryder66629-03-24 17:39

  • ★★★★★★1

    Jeg fulgte også med i den kavalkade - men det er da ikke så forfærdelig mange år siden?

    Og der er noget med at El Dorado (også med John Wayne) var datidens form for reboot/remake/sequel af Rio Bravo.

    Så var det nok en ny omgang jeg ikke var med på, desværre .

    Tror du har ret mht John Wayne

    Wayne29-03-24 18:08

  • ★★★★★★1

    Grammatik; har aldrig været min stærke side, men den er dog forbedret, gennem årene. So I've been told. Uhyggeligt, så meget man glemmer fra den tid, man stoppede med at gå i skole!!!

    Jeg hader også, når folk retter på folks grammatik. Det er virkelig ligegyldigt, især online.

    Vidste selvfølgelig godt hvad Davenport mente, det var bare en sjov sætning taget ud af kontekst :)

    Guldager29-03-24 19:18

  • ★★0

    Jeg hader også, når folk retter på folks grammatik. Det er virkelig ligegyldigt, især online.

    Vidste selvfølgelig godt hvad Davenport mente, det var bare en sjov sætning taget ud af kontekst :)

    Det er nemt at misforstå hinanden på en så uendelig platform, som nettet jo tydeligvis er. Jeg fangede også det morsomme i det, for davenport plejer også at holde en sober/til tider humoristisk tone. Men online og humor på tekst, opfattes nødvendigvis ikke af alle, hellere... Grammatik er stærkt overvurderet, medmindre man er journalistisk skribent og skal strikke en nyhed sammen.... point being, der er fejl hos selv de bedste, og det må man jo acceptere..

    Ryder66629-03-24 19:57

  • ★★★★5

    Grammatik er stærkt overvurderet

    Det er jeg så ikke heeelt enig i, men nu er det jo også en del af mit arbejde.

    For nylig så jeg fx en boligannonce for en lejlighed i naboejendommen, der lød, at "lejligheden ligger i en mindre veldrevet ejerforening". De fik da også lige smidt et komma ind, da jeg skrev og gjorde opmærksom på det...

    chandler7529-03-24 23:05

  • ★★★0

    Det er jeg så ikke heeelt enig i, men nu er det jo også en del af mit arbejde.

    For nylig så jeg fx en boligannonce for en lejlighed i naboejendommen, der lød, at "lejligheden ligger i en mindre veldrevet ejerforening". De fik da også lige smidt et komma ind, da jeg skrev og gjorde opmærksom på det...

    Gormanden30-03-24 00:29

  • ★★★★1

    Så var det nok en ny omgang jeg ikke var med på, desværre .

    Tror du har ret mht John Wayne

    Da jeg så kavalkaden, var der en intro før hver film med Per Juul Carlsen og Maria Månson. Det må have været ca. 5-6 år siden.

    S. Rico30-03-24 03:38

  • ★★★★★★1

    Da jeg så kavalkaden, var der en intro før hver film med Per Juul Carlsen og Maria Månson. Det må have været ca. 5-6 år siden.

    Det er sikkert kørt ad flere omgange - jeg husker det tilbage til start 80’erne fra Natkassen på DR, og også før det som søndag eftermiddag klsssikere.

    Wayne30-03-24 04:57

  • ★★★★★★0

    Grammatik er absolut vigtigt, bare ikke i tråde på fora og sociale medier, Messenger etc.

    Guldager30-03-24 08:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen