Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★0

    Thelma & Louise med Susan Sarandon denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder666 5-05-24 18:27

  • ★★★0

    Ser The Others med Nicole Kidman denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder666 6-05-24 03:27

  • ★★★0

    Don't Look Now med Donald Sutherland denne gang på 4K UHD BD.

    Det er nok 20 år siden jeg har set den, så på tide med et gensyn...

    Ryder666 6-05-24 04:14

  • ★★★★★0

    Jeg snupper et gensyn med Cisco Pike (1971), hvori Kris Kristofferson spiller en afdanket musiker, hvis karriere er gået ned ad bakke og som derfor begynder et liv som narkohandler for at tjene til dagen og vejen. Alting går efterhånden fra værre til helt skidt, da en korrupt politimand (Gene Hackman) pludselig begynder at afpresse ham. Og så er gode råd dyre. :)

    NightHawk 6-05-24 17:42

  • ★★★★★0

    Jeg har længe gerne villet gense "A Fish Called Wanda" - som jeg vist ikke har set siden 90'erne . Jeg kan se, at den ligger gratis på Filmstriben, så der er jo herligt :)

    chandler75 6-05-24 18:48

  • ★★★0

    Jeg har længe gerne villet gense "A Fish Called Wanda" - som jeg vist ikke har set siden 90'erne . Jeg kan se, at den ligger gratis på Filmstriben, så der er jo herligt :)

    Genså den også for ca 1 års tid siden, den er stadig vældig fornøjelig. Og Kevin Kline er jo suveræn i den :)

    Gormanden 6-05-24 18:59

  • ★★★0

    Har de 4 første Resident Evil film på dvd og de 2 sidste på bluray. De ryger alle ud på genbrugsstationen for at skabe lidt plads i samlingen. Men har besluttet lige at gense dem alle inden de ryger ud. Starter i dag :)

    Gormanden 6-05-24 19:03

  • 0

    Vil se lidt mere af sæson 1 af The Wire. Det er en meget autentisk fortælling om det kriminelle miljø i Baltimore, alt efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til. Ikke mindst viser den det både fra bandernes synsvinkel helt nede på gadeplan og også fra politiets synsvinkel og hvile processer der indgår i at opklare det kriminelle miljø og ikke mindst hvor kompleks og hvor lang planlægning der ligger bag. 

    I starten tog det lige lidt tid inden jeg havde kendskab til hele persongalleriet og ikke mindst hvilke roller de indtager. Blot fra politiets side tager det lidt tid at forstå hvilke afdelinger de arbejder i og hvem der er deres kollegaer og ikke mindst hvem der er deres chefer og hvem der er chef til deres chefer. Det er vigtigt for at forstå det politiske aspekt i deres beslutninger. Dem der arbejder helt nede på gadeplan vil bare have opklaret sagen uanset hvad der skal til, hvorimod dem højere oppe i hierarkiet står til ansvar for dem som har valgt dem.

    Kan i øvrigt godt lide Kima, hun er min yndligskarakter indtil videre.

    Det er dog også en meget langsom serie. Indtil videre er der sket meget lidt i de første 9 afsnit, men det er kendetegnende ved flere af HBOs serier. Six Feet Under var også langsom i starten.

    Kiyonji 6-05-24 20:48

  • ★★★★★0

    Vil se lidt mere af sæson 1 af The Wire. Det er en meget autentisk fortælling om det kriminelle miljø i Baltimore, alt efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til. Ikke mindst viser den det både fra bandernes synsvinkel helt nede på gadeplan og også fra politiets synsvinkel og hvile processer der indgår i at opklare det kriminelle miljø og ikke mindst hvor kompleks og hvor lang planlægning der ligger bag. 

    I starten tog det lige lidt tid inden jeg havde kendskab til hele persongalleriet og ikke mindst hvilke roller de indtager. Blot fra politiets side tager det lidt tid at forstå hvilke afdelinger de arbejder i og hvem der er deres kollegaer og ikke mindst hvem der er deres chefer og hvem der er chef til deres chefer. Det er vigtigt for at forstå det politiske aspekt i deres beslutninger. Dem der arbejder helt nede på gadeplan vil bare have opklaret sagen uanset hvad der skal til, hvorimod dem højere oppe i hierarkiet står til ansvar for dem som har valgt dem.

    Kan i øvrigt godt lide Kima, hun er min yndligskarakter indtil videre.

    Det er dog også en meget langsom serie. Indtil videre er der sket meget lidt i de første 9 afsnit, men det er kendetegnende ved flere af HBOs serier. Six Feet Under var også langsom i starten.

    Oh bare vent til politiker, og journalister joiner ind så blir der noget at holde styr på, og forbered dig på Sæson 2. Den tager dig gennem hele følses registreret.

    Din beskrivelse undrede jeg mig lidt over, gade betjente er for mig dem der gerne vil gøre arbejdet. Mens deres leder blir tvunget til at Juke the stats, for at deres afdeling tager sig godt ud talmæssigt.   Af karakter kan jeg. nu li dem alle men faldt især for Lester Freamon og så en af børnene som virkelig er effing scary, men ja alle de børn spiller jo hel fantastisk!

    og ikke at forglemme Lance Riddick, nok det første sted jeg blev introduceret for ham, han spiller rollen som No bullshit Captain hel fantastisk.

    Og tempo Yep det er meget en slow burner, nok mere end mange af deres andre serier, David Simon viser jo den knap så glamourøse non Hollywood cops side af tingene.

    Elwood 6-05-24 21:43

  • 0

    Din beskrivelse undrede jeg mig lidt over, gade betjente er for mig dem der gerne vil gøre arbejdet. Mens deres leder blir tvunget til at Juke the stats, for at deres afdeling tager sig godt ud talmæssigt.   Af karakter kan jeg. nu li dem alle men faldt især for Lester Freamon og så en af børnene som virkelig er effing scary, men ja alle de børn spiller jo hel fantastisk!

    Det er præcist det jeg mener at dem som arbejder direkte med opklaringerne som f.eks. McNulty og Kima vil gøre alt for at opklare sagerne om det så gælder at bruge aflytninger eller informanter, nogle gange måske lidt i gråzonen. Kan i hvert fald godt forestille mig at McNulty bevæger sig lidt på grænsen til det tilladte.

    Så er der cheferne helt op i systemet som tænker mere på hvordan de selv og afdelingen tager sig ud i forhold til politikerne, så de kan blive valgt igen. De er mere varsomme om at give dem alle de midler de behøver med mindre de er helt sikker på at det giver resultat og nogle giver de dem også på at gøre ting, som alle ved ingen resultater giver men som ser godt ud i forhold til politikerne. Sidstnævnte aner ofte ikke hvordan politiarbejde fungerer men skal blot have noget at give videre til vælgerne. Så hvis de kan vise nogle gode Stats er det fint med dem. William Rawls er et eksempel på dette, da han kun gør noget for at fremme sin karriere, hvilket også er årsagen til at han er efter McNulty, da han ved at McNulty er ligeglad med politik og bare vil gøre sit arbejde og løse opklaringen.

    Så er der mellemlederne som for eksempel Daniels spillet af Lance Reddick som egentlig gerne vil give dem de midler som de skal bruge til at opklare sagen, men samtidig skal kæmpe mod sin chef som ikke har samme holdning. Det er også derfor Lance Reddick er så god, da du kan se frustrationen hos ham.

    Kiyonji 6-05-24 22:13

  • ★★★★★0

    Ah jep bedre beskrivelse den her gang, så er vi på samme Radio frekvens om man vil :)

    McNulty blir meget Kreativ hen af vejen, og karakter du før har anset som ubetydelige, træder pludselig hel i karakter, så jep du har meget godt i vente, Sæson 2 igen endte med at blive en af de sæsoner der gjorde stærkest indtryk på mig, og det er ikke, hvad du regner med.

    Når du er hel færdig med serien så tjek den her video ud fra Funny or Die, hvor flere af skuespillerne bag joiner op for at lave lidt grin med deres karakter, især Omar :)

    The Wire: The Musical with Michael Kenneth Williams

    Elwood 7-05-24 02:58

  • ★★★★★★0

    The Wire er genialt godt! 

    Drabsafdelingen - aka Homicide: Life on the Streets er også virkeligt god. 

    Og hvis man ser miniserien The Corner af samme forfatter, så har man det kun fra narkomanernes side. De tre serier foregår i samme miljø. 

    Guldager 7-05-24 15:00

  • ★★★★★0

    Snupper et gensyn med den iranske  vampyrfilm A Girl Walks Home Alone at Night (2014) i aften. :)

    NightHawk 7-05-24 18:37

  • ★★★★★0

    At Midnight I'll Take Your Soul (1964)

    Kruse 7-05-24 18:48

  • ★★★0

    The Running Man, med Arnold Schwarzenegger denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder666 8-05-24 02:54

  • ★★★★★1

    Starter i dag på en kavalkade af sports/sports-relaterede film og lægger ud med Miracle (2004), hvor Kurt Russell spiller landstræneren for det amerikanske ishockey-hold, der under de olympiske lege i 1980 tog kampen op imod det indtil da uovervindelige team fra Sovjetunionen. :)

    De kommende dage har jeg følgende film linet op:

    • Battle of the Sexes 
    • Rookie of the Year 
    • The Big Green 
    • Cobb
    • Next Goal Wins
    • The Rookie 
    • Goal 
    • Cinderella Man 

    NightHawk 8-05-24 16:07

  • ★★★★★★0

    Lidt sport på fjernsyn? ;)

    davenport 8-05-24 16:22

  • ★★★0

    Giver Baby Reindeer miniserien en chance i aften. Nu har jeg hørt så meget godt om den, så nu må jeg se om det er overfladisk hype eller om der faktisk er noget om snakken.

    Essal 8-05-24 16:47

  • ★★★1

    Ser Back To School Mr Bean på C more...

    Ryder666 8-05-24 17:27

  • ★★★★★0

    Caged (1950)

    Kruse 8-05-24 19:01

  • ★★★0

    The Crow med Brandon Lee...denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder666 8-05-24 19:49

  • ★★★★★0

    Girls of the Night (1961)

    Kruse 9-05-24 18:53

  • ★★★0

    Jeg tror ikke det bliver til mere end Eurovision Song Contest (semifinale 2), i aften, så må jeg se om det bliver til en enkelt film...men lige nu trænger jeg bare til ro i hovedet indtil showet starter..

    Ryder666 9-05-24 18:59

  • ★★★★★★0

    Det må også være et rimeligt pres. Hvis jeg gik op i musikkonkurrencen, ville jeg næsten have købt en is, eller mindst en pose peanuts! 

    At nogen kan få deres blodtryk op, fordi de stiller op i et show, hvor de ikke selv har skrevet eller bidraget med deres "musik", er mig totalt uforståeligt. Jeg er så også af den generation, der har stået i et øvelokale det meste af min vågne tid, og lavet det jeg og de andre bare synes var fedt, ift. at få en producer til at mainstreame alle ens gøren og laden. 

    Og så er det endda blevet politisk og et - nu siger jeg det uden fordomme - homoshow. Det er fint at LGBT+FQ har et outlet, men det klincher sgu med det Melodi Cam Prix var da jeg var lille, og Thommy S. fyrede den af på et play back klaver. 

    Man kan næsten ikke sparke sig frem for flag, af forskellig art, der har deres eget budskab. Musikkonkurrencen er måske det aller mindste i det her. 

    davenport 9-05-24 19:22

  • 0

    Jeg skal naturligvis også se Eurovision. For mig har det aldrig været bedre end de sidste 10 år Jeg har så selvfølgelig ikke set det i så lang tid. Som sædvanligt var det dog svært at få billetter og så afholdes det jo også i Malmö.

    Derudover er det i år også skønne Petra Mede og Malin Åkerman som er værter.

    Det ser endda ud til at vi får en førstegangsvinder i form af Kroatien og Baby Lasagna 

    Kiyonji 9-05-24 19:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen