Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Men det smager satme godt :D 

    davenport 6-05-24 21:18

  • ★★★0

    Mayonnaise baseret på smør lyder så godt nok meget usundt. Der er jo meget mættet fedt i det. Man bruger så selvfølgelig ikke kilovis af det af gangen. 

    Har du mødt danskere?

    NSF 6-05-24 21:18

  • ★★★1

    Har du mødt danskere?

    Det er sket, men jeg arbejder jo for det meste sammen med polakker.

    Aranyhajú Nyárszépe 7-05-24 12:01

  • ★★★0

    Det er sket, men jeg arbejder jo for det meste sammen med polakker.

    Jeg kan afsløre at dansken er ret glad for detdér mayo.

    NSF 7-05-24 12:37

  • ★★0

    Videnskabelig udfordret podcast #067: “madolie er giftigere ind du tror.” Podcasten er et interesant lydt, for alle som tror smør og animalsk fedt er ih så usundt og planteolie er gud.

    Weird_J 7-05-24 16:14

  • ★★★★★★0

    Videnskabelig udfordret podcast #067: “madolie er giftigere ind du tror.” Podcasten er et interesant lydt, for alle som tror smør og animalsk fedt er ih så usundt og planteolie er gud.

    Der er ikke så meget videnskabeligt belæg for at sige, at madolie er giftigere end du tror, og det er rimelig velunderbygget at det mættede fedt er usundt.

    www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/scientists-debunk-seed-oil-health-risks/

    www.rollingstone.com/culture/culture-features/is-seed-oil-bad-for-you-wellness-influencers-right-wing-debunked-1234809499/

    Så de påstande om, at mættet fedt er sundt og planteolie er usundt, er blevet videnskabeligt tilbagevist som værende påstande, der ikke er belæg for.

    Guldager 7-05-24 16:23

  • ★★★★★★0

    Hør eventuelt denne: gimletmedia.com/shows/science-vs/mehwdgww

    Guldager 7-05-24 16:27

  • ★★★★★★0

    Men det kan have en negativ effekt på udskillelse af toxiner i det nederste af tarmene. Det er det vi er igennem lige nu, med effekt, skal det altså lige tilføjes. Jeg kan ikke lige pt. underbygge det med artikler, så man må tage mig på ordet :) (Det lader til at virker - min kone lugter, efter inflammationerne bliver udskilt..) 

    Til aften: frikadeller med en pastasalat med suppenudler, og en med fedtfattig creme fraice og blomkål. Det er blevet så godt, at jeg ikke gad at koge kartofler til mig selv, og bare spiser det. Havde ellers planlagt at spise deller med rødbeder og rugbrød. Laver lige en håndfuld grønne asparges til, da jeg havde dem i køleren, og de skal til at spises. 

    davenport 7-05-24 16:37

  • ★★0

    Nu er det heller ikke fordi det bliver kørt helt over i den grøft, i den podcast jeg skriver om. Men de tager det op og fortæller om det ved hjælp af videnskabelig artikler:-)

    Weird_J 7-05-24 16:44

  • ★★★★★★0

    Men det kan have en negativ effekt på udskillelse af toxiner i det nederste af tarmene. Det er det vi er igennem lige nu, med effekt, skal det altså lige tilføjes

    Helt sikkert- men der er jo mere tale om noget, din kone fejler end hvordan den generelle befolkning optager olier.

    Guldager 7-05-24 17:42

  • 0

    Fik mig lige en Burek til frokost med feta og spinat. Når jeg endelig skal have fastfood vil jeg hellere gå efter sådan noget som Burek eller andet streetfood.

    Kiyonji 7-05-24 17:56

  • ★★★★★★0

    whatever..

    Stegte mine deller i fedtet fra de to flæskestege jeg lavede den anden dag. Må jo ikke benytte olier, så direkte run off fra stegt svin var et sikkert hit. Havde bare hældt væsken fra bradepanden op i en kande. Så kunne man lige skovle det størknede fedt fra :D - Og så var det sundt! Jeg føler mig slankere nu, og mit hjerte banker næsten regelmæssigt! 

    davenport 7-05-24 17:56

  • ★★★1

    Man kan jo ofte godt finde nogle undersøgelser der bekræfter ens standpunkt. Men skal jo så nok dykke dybere ned i det og sammenholde generelt hvad der er lavet af undersøgelser. Jeg holder mig til de kostråd myndighederne kommer med, netop fordi det er en jungle, med så meget misinformation og teorier. 

    Aranyhajú Nyárszépe 7-05-24 20:22

  • ★★★0

    Jeg har ikke den store appetit så det bliver bare til 8 stk chili cheese tops i aften...

    Ryder666 7-05-24 21:43

  • 0

    Der er godt nok run på lunchrestauranterne i dag. Valgte tyrkisk idag så det blev til kulgrillet kyllingespyd med ris, ovnstegte kartofler og hvidløgsyoghurt. Dertil stor saltasbuffe og kaffe+ kage.

    Kiyonji 8-05-24 13:12

  • ★★★★★★0

    Vi har lånt en grill (kul), så skal have bøffer, pølser og flute. Og så har jeg lavet en stor skål broccolisalat, som er blevet super god. Har også haft en hel kylling i ovnen, hvis vi kommer til at mangle kød... Det gør vi ikke.. Og så er der rester af pastasalat fra i aftes. Det kommer vi nok heller ikke til at spise...Meen, vi skal grille :D Nå, ja. Har også lavet Baconasparges. De skal så nok få ben at gå på ;)

    davenport 8-05-24 15:48

  • ★★★★★★0

    Vi skal ha en burger til aften. Løgmarmelade, syltede rødløg, salat, tomat, syltede agurker, flæsk og ost. Og så har jeg lige opdaget, at de bøffer konen har købt færdigformede, er lavet af svin. WTF? Hendes bolle er lavet af havre og æg samt hytteost. Noget hun bagte i morges, og faktisk smager ganske godt.

    davenport11-05-24 16:55

  • ★★★★★★0

    Det bliver bestille-pizza i dag.

    Det er 4. gang på en uge, vi får mad udefra, det er lidt noget griseri.

    Guldager11-05-24 17:15

  • ★★★★★★0

    Har man ikke et større mad-udefra-budget når man bor i en af de større byer? Tror vi får det ca. 3 gange om året, og de to af gangene er nok fra pizzeriaet nede af vejen. 

    davenport11-05-24 18:00

  • ★★★★★★0

    Jo, det tænker jeg.

    Bare her i vores lille forstad er der en virkelig god burger joint, 2 pizzeriaer, et steakhouse og et hotel med restaurant. Tror der er ca 4500 indbyggere.

    Hvis vi kører i 10 minutter er der også ægte italiensk pizza, McDonalds, Det Hrønne Køkken og sushi plus selvfølgelig udbringning af indisk, thai osv.

    Men 4 gange er nu lige i overkanten. All you can eat-sushi i søndags til frokost, McDonalds til aftensmad mandag, indisk torsdag og pizza i dag. Det er alligevel 1600 kr sådan ca., hvilket burde være vores husholdningsbudget for hele ugen inkl. alt

    Guldager11-05-24 18:30

  • ★★★★★0

    Jeg er også ofte fristet af at bestille takeaway, men prøver i stedet at have nogle frysepizzaer og færdigretter i fryseren, til når jeg ikke gider lave mad. Det er trods alt noget billigere...

    chandler7511-05-24 19:25

  • ★★★★★★0

    Ja, man burde jo lave store portioner af f.eks. karrysovs, kødsauce og sådan noget

    Guldager11-05-24 19:32

  • ★★★★★★0

    Vi har kæmpet hele ugen med for meget mad. Konen har haft rigtig meget madspild med hjem, og så har vi fået en masse ovre fra min svigermor, der må have købt for meget af alt muligt. I dag fik vi en side ørred, som skulle spises, så jeg lavede en ørredsalat til frokost på ristet brød. (i en dressing af creme fraice, hj lavet mayo, sennep, et bundt purløg og snittet spinat)

    Det blev i øvrigt en god burger. I svinebøffen havde de skjult grissesmagen med kodylt meget hvidløg, men den smagte nu meget godt. Bare ikke lige den bøf jeg havde udset mig hele dagen. 

    davenport11-05-24 20:10

  • ★★★★★★0

    Det bliver noget mexi-halløj i dag.

    Majstortilla, pulled chicken, avocadocreme, karamelliseret løg og lynsyltede gulerød og en tomatsalsa til

    Guldager12-05-24 14:48

  • ★★★★★★0

    Bare pølser & brød i aften, med alt tilbehøret. Her dufter nu dejligt af pølsevogn. Og så lidt køvens kartoffelsalat til. 

    davenport12-05-24 17:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen