Forum - Forum-tråd: Blade Runner 2049

Blade Runner 2049

  • ★★★★0

    Øh, hvem fra "Eliten" kunne lide den der film fra 1982 - I '82?? 

    Tak for at dæmpe mit hysteri :-) 

    Dog den med MAGI fatter jeg ikke? Kold, våd, grim og snusket er min Blade Runner!?? Har dog set HÅB, men aldrig MAGI. Igen måske bare mig..

    ..glæder mig dog stadig til lørdag :-)

    Gasivodo 5-10-17 05:04

  • 0

    Selvom Blade Runner fra 1982 bestemt rummede en vis "filosofisk dimension" og "eftertænksomhed", som gjorde den meningsfuld, så er den altså langtfra så dyb som nogle vil gøre den til. Så bare 'Blade Runner 2049' berører det samme tema, er det nok for mig.

    (BN) 5-10-17 05:40

  • ★★★★★★0

    Jeg elsker Blade Runner, har den som en favorit. Men den er vist også blevet en hellig gral blandt filmentusiaster.

    T. Nielsen 5-10-17 07:22

  • ★★★★0

    Den første var meget skåret ind til benet egentlig. Den her pga filmens længe skulle man tro netop vil gå lidt dybere til værks i at udforske temaerne. Vi får se. Jeg har andet syn på Villeneuve, end Nicki, så fair nok. 

    Og jeg tvivler på Villeneuve begår en JJ Abrams her. 

    Babo 5-10-17 07:39

  • ★★★★★★0

    Den første var meget skåret ind til benet egentlig. 

    På et personligt plan, fungerer det ofte (ofte er ikke altid!) bedre for mig og føles dybere, end når film pladder rundt og ender lommefilosofiske, mens tiden trækkes ud i det pinlige. Derfor er jeg nok også f.eks mere glad for Malick's Badlands end hans Tree Of Life (selv om intet er statisk og derfor kan ændre sig naturligvis;)

    T. Nielsen 5-10-17 07:42

  • ★★★★0

    Jeg håber på Peter Bradshaw

    www.theguardian.com/film/2017/sep/29/blade-runner-2049-review-ryan-gosling-harrison-ford-denis-villeneuve

    Bruce 5-10-17 07:44

  • ★★★★0

    På et personligt plan, fungerer det ofte (ofte er ikke altid!) bedre for mig og føles dybere, end når film pladder rundt og ender lommefilosofiske, mens tiden trækkes ud i det pinlige. Derfor er jeg nok også f.eks mere glad for Malick's Badlands end hans Tree Of Life (selv om intet er statisk og derfor kan ændre sig naturligvis;)

    Jeg er fan af dem begge :) Men alt kan fungere. Også en film på tre timer, der giver sig tid til at udforske sit tema. God morgen dk giver 5/6 store og siger den er fuld på højde med originalen. Fangede lige lidt morgen tv :)

    Babo 5-10-17 07:57

  • ★★★★★★0

    B.T. og Ekstra Bladet er også helt oppe og ringe med hhv 6 og 5 stjerner. Har kun læst denne anmeldelse og tror jeg dropper resten og den hype der følger trættende med og beder en hyle i kor.

    T. Nielsen 5-10-17 07:58

  • ★★★★★★0

    alt kan fungere. Også en film på tre timer, der giver sig tid til at udforske sit tema.

    Bestemt:)

    T. Nielsen 5-10-17 07:59

  • ★★★★0

    B.T. og Ekstra Bladet er også helt oppe og ringe med hhv 6 og 5 stjerner. Har kun læst denne anmeldelse og tror jeg dropper resten og den hype der følger trættende med og beder en hyle i kor.

    EB, BT og cinemazone giver fuldt hus. Venter med at læse det, kan blot se på scope. Det er sgu lidt wow :)

    Babo 5-10-17 09:41

  • ★★★★★★0

    B.T. giver så "kun" 5 stjerner ifølge dem selv, men det er også flot nok (jeg fik byttet rundt, det var Ekstra Bladet der gav 6). Politiken ender på 4. Men i sidste ende, det er blot en rating uden ord til og sidste ord, har du heldigvis selv. 

    T. Nielsen 5-10-17 09:50

  • ★★★★★0

    Er den ikke 6 stjerner mindblowing mesterværk/klassiker alligevel??? Jeg er i chok. 

    (Bortset fra at jeg heller ikke er den store fan af den originale.) 

    Lars! 5-10-17 09:54

  • ★★★★0

    B.T. giver så "kun" 5 stjerner ifølge dem selv, men det er også flot nok (jeg fik byttet rundt, det var Ekstra Bladet der gav 6). Politiken ender på 4. Men i sidste ende, det er blot en rating uden ord til og sidste ord, har du heldigvis selv. 

    Du har ret, selvom der står 6 på scope. Noget andet, spottede lige denne video om den oprindelig film og de forskellige udgaver. Var ikke klar over Final Cut var så markant anderledes visuelt. 

    m.youtube.com/watch

    Babo 5-10-17 09:57

  • ★★★1

    Dog den med MAGI fatter jeg ikke? Kold, våd, grim og snusket er min Blade Runner!?? Har dog set HÅB, men aldrig MAGI. Igen måske bare mig..

    Dét er min "Blade Runner" også. :) Jeg prøvede med "magi" at være lidt fiks med en indforstået "I need your magic"-reference, ud fra dialogen mellem Deckard og Bryant.

    Dolphinfriendly 5-10-17 10:27

  • ★★★1

    Lidt off topic, men faldt lige over dette interview med Harrison Ford  fra start 80'erne - virkeligt en mand omsluttet af coolness.

    Dolphinfriendly 5-10-17 10:31

  • ★★★★★★0

    Eftersom Blade Runner er verdens bedste film, regner jeg ikke med at 2049 kan overgå den, men mindre kan heldigvis gøre.

    Jeg har endnu ikke været helt oppe at ringe over Villeneuve, men man må jo hellere ta' en tur i biffen og få set giraffen.

    Zero Cool 5-10-17 10:42

  • ★★★★★★0

    Lidt off topic, men faldt lige over dette interview med Harrison Ford  fra start 80'erne - virkeligt en mand omsluttet af coolness.

    Haha hvor er han offbeat:-D

    T. Nielsen 5-10-17 10:48

  • ★★★0

    Helt vildt - og helt afdæmpet styrer slagets gang overfor Letterman, der har svært ved at forudsige Fords næste træk.

    Dolphinfriendly 5-10-17 10:52

  • ★★★★★★0

    Letterman mister helt fodfæstet ja:-)

    T. Nielsen 5-10-17 10:56

  • ★★★★0

    Selv i dag som 75-årig stjæler han al opmærksomheden :)

    chandler75 5-10-17 11:19

  • ★★★0

    Den første var meget skåret ind til benet egentlig. Den her pga filmens længe skulle man tro netop vil gå lidt dybere til værks i at udforske temaerne. Vi får se. Jeg har andet syn på Villeneuve, end Nicki, så fair nok. 

    Og jeg tvivler på Villeneuve begår en JJ Abrams her. 

    Problemerne i "Blade Runner 2049" synes jeg egentlig ikke primært er på instruktørsiden. Villeneuve er - selvom jeg som bekendt ikke er på samme hype-tog som mange andre om ham - det oplagte valg. For mig at se, er det på manus-siden at det går galt, og i "cut'et", selvom det absolut stadig er en seværdig film.

     

    Dolphinfriendly 5-10-17 11:19

  • ★★★0

    Selv i dag som 75-årig stjæler han al opmærksomheden :)

    Haha, Ford er simpelthen for cool!

    Ham og Gosling svinger ret godt sammen, i det hele taget. Det her er også virkeligt sjovt.

    Dolphinfriendly 5-10-17 11:29

  • ★★★★0

    Problemerne i "Blade Runner 2049" synes jeg egentlig ikke primært er på instruktørsiden. Villeneuve er - selvom jeg som bekendt ikke er på samme hype-tog som mange andre om ham - det oplagte valg. For mig at se, er det på manus-siden at det går galt, og i "cut'et", selvom det absolut stadig er en seværdig film.

     

    Det kan vi diskutere når jeg får den set, men umiddelbart har jeg svært ved at adskille de to aspekter. Det er Villeneuves film. Hans vision. Så han har jo været indover alt og tydeligvis været begejstret for manuskriptet + han også har inkorporeret hans egne ideer.  Får vi ikke snart Villeneuve poll? ;)

    Babo 5-10-17 11:34

  • ★★★1

    Det kan vi diskutere når jeg får den set, men umiddelbart har jeg svært ved at adskille de to aspekter. Det er Villeneuves film. Hans vision. Så han har jo været indover alt og tydeligvis været begejstret for manuskriptet + han også har inkorporeret hans egne ideer.  Får vi ikke snart Villeneuve poll? ;)

    Nej, han har selvfølgeligt ikke været indover alt - sådan fungerer filmproduktioner ikke. Særligt ikke i Hollywood. :) Uanset hvor begejstret han har været for manus - som ikke er skrevet af ham - vil jeg pege på, at det er dét, der halter mest i "Blade Runner 2049" - ikke Villeneuves instruktion. "Blade Runner 2049" er big budget, modsat de andre film han har lavet - så det er også helt andre omstændigheder end tidligere for Denis. Jeg gælder mig til at høre din dom, nevertheless. :)

    Dolphinfriendly 5-10-17 11:52

  • ★★★★★0

    Studiet pålagde jo også  så vidt jeg husker det i sin tid Ridley Scott's første udgave af Blade Runner Voice overen, og den mere.

    Happy Ending

    Jeg tvivler på Ridley Scott var særlig glad for den beslutning.

    Skal ind og se den her på Lørdag, blir spændende og vende tilbage til Blade Runner Universet :)

    Elwood 5-10-17 12:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen