Prisbelønnet "Arrival"-komponist optræder i morgen

Den islandske komponist Jóhann Jóhannsson er på rekordtid blevet et af de mest velrenommerede og efterspurgte navne inden for filmmusikkens verden.

Jóhannsson har bl.a. arbejdet på danske dokumentarer som "Sort hvid dreng" og "Drømme i København", og han fik sit store Hollywood-gennembrud i 2013 med scoret til thrilleren "Prisoners".

Instruktøren bag "Prisoners", Denis Villeneuve, har også arbejdet sammen med Jóhannsson på "Sicario" og "Arrival", og islændingen skal også lave musikken til Villeneuves kommende sci-fi-storfilm, "Blade Runner 2049".

Jóhannsson er blevet Oscar-nomineret to år i streg – henholdsvis for musikken til "Teorien om alting" og "Sicario" - men han har også lavet en masse musik uden for filmmediets univers. Han er netop nu aktuel med sin første soloplade i mange år, "Orphée".

I morgen fremfører Jóhannsson udvalgte dele af sit repertoire på Bremen Teater i København. Koncerten starter kl. 20.00, og der er stadig ledige billetter, som kan bestilles via ticketmaster.dk.

Hvis man har købt billet, kan man også komme til en eksklusiv Artist Talk kl. 18.00, hvor Informations Christian Monggaard taler en times tid med Jóhannsson om hans glorværdige karriere.

Kommentarer

Prisbelønnet "Arrival"-komponist optræder i morgen

  • ★★★1

    Han er spændende. Sicario scoret var blæret! 

    Babo 2-12-16 15:29

  • ★★1

    Han er spændende. Sicario scoret var blæret! 

    Et af de bedste scores, jeg har hørt i umindelige tider. Hans 'Arrival'-score er også eminent! Og så har han engang været i min hjemmebiograf, hvilket virker helt surrealistisk den dag i dag for mig :-D

    The Insider 2-12-16 15:39

  • ★★★0

    Heldige satan!! :)

    Sicario burde også have vundet Oscar det år for musik. 

    Babo 2-12-16 15:55

  • ★★0

    Jeg er 110% enig. Så meget som jeg nu engang elsker Morricone og hans virke, så var "Sicario" banelængder bedre end "The Hateful Eight"-scoret. Jeg husker ærlig talt kun temaet derfra, som Morricone selv har overgået 47 gange i karrieren, og den eneste anden gang, jeg bed mærke i musikken i "The Hateful Eight", var da de brugte et stykke fra "The Thing" (hvilket rulleteksterne bekræftede).

    Håber på at få et kort interview med manden i morgen! Kryds fingre!

    The Insider 2-12-16 15:58

  • ★★★0

    The Hateful Eight var fint score, men det virkede for mig som en trøsteoscar. Han burde i virkeligheden have vundet for længst, selvom han faktisk ikke har været nomineret mange gange. Men 'Days of Heaven' scoret er awesome!

    Vi krydser alt, der kan krydses :) Og så er jeg på vej ud for at spise og derefter en tur i bio for at se OG høre 'Arrival' :)

    Babo 2-12-16 16:21

  • ★★0

    Go' fornøjelse! Glæder mig til din dom :-)

    The Insider 2-12-16 16:22

  • 0

    ....men hvilket tema ;-)

    (The Hateful Eight)

    Oberst Kurtz 2-12-16 16:31

  • ★★0

    ....men hvilket tema ;-)

    (The Hateful Eight)

    Det var hæderligt, Emil, så absolut! Men en petitesse ved siden af Johannssons "The Beast"! :-D

    The Insider 2-12-16 16:50

  • 1

    Petitesse.....jeg hapsede det i mig som en petit four.

    Men Jóhannssons lydside til "Sicario" var fremragende. Jeg var nu glad for at se den gamle mester på scenen stå og takke (af). Jóhannsson ska' nok få sin Oscar.

    Oberst Kurtz 2-12-16 17:12

  • ★★0

    Men det gjorde han jo også, da han fik sin Æres-Oscar! :-D Ej, det er sgu fair nok. Manden er jo en af de største nogensinde. Jeg synes bare, "Sicario" var et banebrydende score af rang, og at det var lidt ærgerligt, at El Maestro skulle have en, well, hårde ord I know... trøste-Oscar.

    The Insider 2-12-16 17:23

  • 1

    Objektivt vurderet er vi skam helt enige, men lige omkring Oscaren ender jeg sgu altid med at være romantiker.

    Oberst Kurtz 2-12-16 17:36

  • ★★1

    Det er jeg som regel også - og derfor gør det stadig ondt helt ind i sjælen, at der ikke kunne råbes "Adriaaaaaannnn!" fra scenen i år :-D

    The Insider 2-12-16 17:39

Log ind for at deltage i diskussionen