Nice. Jeg håbede da også at der ville udkomme en dokumentar á la den første Grounded, men efter der var gået et par år og ingenting var udkommet så troede jeg at det nok ikke blev til noget i denne omgang.
Jeg er glad for at de belyser emnet vedrørende crunch. Men det betyder jo først rigtigt noget hvis Naugthy Dog gør noget for at ændre forholdene fremover så det ikke sker igen. Når der udkommer et nyt spil fra ND, om det er TLoU 3 eller noget helt nyt (håber på det sidste), og der igen kommer historier om crunch ud fra ND, så klinger det sgu lidt hult.
Det er fint at studier belyser emnet og problemet med crunch, men så skal de selvsamme studier også gøre noget for at forhindre det i fremtiden. De får ikke et automatisk skulderklap bare for at erkende at de har begået en fejl. Erkendelsen er det første skridt på vejen, men jeg vil også se handling.
Uanset hvad så glæder jeg mig da til at se dokumentaren.
Hvis man vil se den ultimative spil-dokumentar så tjek i øvrigt Double Fine Adventure og Double Fine PsychOdyssey ud. De kan ses kvit og frit på Youtube og specielt PsychOdyssey er noget af det mest hudløst ærlige 'behind the scenes' materiale jeg nogensinde har set.
Nice. Jeg håbede da også at der ville udkomme en dokumentar á la den første Grounded, men efter der var gået et par år og ingenting var udkommet så troede jeg at det nok ikke blev til noget i denne omgang.
Nu kom der så lige en pandemi i vejen også, som siges i starten, og så kunne de jo heller ikke sige noget om det officelt, men damm siden 2016, jeg forventer ikke en doc serie i længde ala. Doublefine, nok mere en 1-5 til 2 timers længde, måske 3. Jeg så timelinen for den på Ryan O'donell's editor. De så complete insane ud.
Jeg har set dem alle :)
To andre jeg lige hurtigt vil fremhæve, fordi heldigvis er det at lave game documentaries blevet mere og emre populært, og studier kan se virkningen af det, så forhåbentlig får endnu flere lyst til at lave dem.
God of War | Raising Kratos | "Making Of" Documentary
Der ser du også andre sider af Cory Barlog, og hans team, jeg blev ret overrasket da jeg blot antog det var en stor omgang Corporated bullshit, men det var det slet ikke.
Developing Hell (Omkring Hades spillet fra Super Giant Games
Daniel O'Dwyer's No Clip Doc serie omkring udviklingen af Hades fra Super Giantgames "Developing Hell" der ser du dælme også stole blive kastet rundt i lufte smækkede døre og tears, blot for at overdrive. Egentlig kan alt hvad Danny OD'wyer og hans team anbefales, deres Doc's er også virkelig gode, hvor de gennemgår et spil studie's historie.
Crunch er desværre en naturlig del af de store AAA studier vi spilfans så den gerne hel forsvinde, tror aldrig hel den kommer væk over alt, du kan også høre dette da hende den ene Game Dev ved Double Fine, spørger ind til det direkte på et af deres møder, hvor de tager snakken og Tim Schafer, blir meget deffensive, fordi han får flashback's til udviklingen af det første spil fra Doublefine, hvor de crunshede big time, de vil alle gerne undgå den samme situation, men avr også kommet til et punkt, hvor de så nødvendigheden af bare lidt af det, men hel væk fra de store AAA studier kommer det nok aldrig, så det er med at minimer det mest muligt, og skabe sunde forhold, hvis man sku ende ud i det.
Personligt ser jeg især frem til deres handling af leaks'ne der kom, og reaktionen
Og når vi snakker handling, Rockstar, har også ændret hele deres fratboy kulturen og usunde arbejds forhold, efter den massive afsløring i forb. med RDR2 af Jason Scrier. Blir spædende at se, om der kommer stories derfra efter deres omstrukturering.