Shit, jeg havde lige lavet en lang, lang liste og så røg den fane, jeg skrev i. :( Så vi må lige prøve igen.
Lost in Space (1998)
IMDb-rating: 5,1/10
En vellavet og veloplagt sci-fi-film med masser af gode skuespillere. Enkelte effekter holder nok ikke helt i dag, men overall underholder den mig stadig. Jeg havde lidt kendskab til den originale serie, før jeg så filmen og jeg tror måske at skiftet til forholdsvis "seriøs" sci-fi fra en campy serie med tvivlsomme effekter, nok ikke talte til det amerikanske publikum. Men jeg synes den er fe'!
Cutthroat Island (1995)
IMDb-rating: 5,6/10
Var denne udkommet i røven af Disneys Pirates-film og havde man castet et par andre personer til hovedrollerne, er jeg ikke i tvivl om, at den havde tjent masser af penge. Filmen er virkelig vellavet og minder ret meget om ældre tiders piratfilm, Modine er i virkeligheden nok filmens største problem.
Feuchtgebiete (2013)
IMDb-rating: 5,6/10
Kropsvæsker og en ung piges forhold til disse, er åbenbart nok til at give folk kvalme, så en velfortalt coming of age-historie med en virkelig god Carla Juri i hovedrollen, druknede desværre pga. et sippet publikum.
Observe and Report (2009)
IMDb-rating: 5,8/10
Komedie er særdeles subjektivt og især når hovedpersonen i ens komedie lider af psykiske problemer. Det er dog en sjov og absurd historie om en mand, hvis dybeste ønske er at blive betjent, men han er henvist til "kun" at være en mall cop.
Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes (1984)
IMDb-rating: 6,3/10
En af de få film med Lambert, som viser at manden faktisk har noget talent, hvis han blot bliver guidet af den rette instruktør. Nok den bedste Tarzan-film til dato, som behandler legenden på en mere jordnær og realistisk måde, end mange andre film
Tomorrowland (2015)
IMDb-rating: 6,5/10
Der er ikke mange af de film og serier, som rider på 80'er nostalgi-bølgen, der formår at gribe mig, men Tomorrowland er en af disse. Den formår at give mig samme følelse som film fra dengang jeg var knægt, men er opdateret til nutiden, så den ikke i samme grad prøver at skrige "hey, kan du huske alt det du kunne lide i 80'erne, som Walkman, arkademaskiner og den slags" i hovedet på én.
Shortbus (2006)
IMDb-rating: 6,5/10
Sex er ofte et populært emne, men når man får det kastet i hovedet på en måde, som Shortbus gør, er der unægteligt en masse der står af. Men formår man at komme igennem filmens første scene, hvor en mand onanerer og kommer i sit eget ansigt, finder man en sød historie der basalt set handler om en flok mennesker, der prøver at skabe forbindelser med andre mennesker.
Hollywoodland (2006)
IMDb-rating: 6,5/10
Jeg er Affleck-fan, men er ikke i tvivl om, at han tog nogle virkelig dårlige valg tidligere i sin karriere. Hollywoodland var typisk den film, som jeg pegede på, når jeg prøvede at overbevise folk om, at Affleck kan spille skuespil og kan meget mere end hvad han viste i film som Armageddon. Samtidig er filmen en god omgang noir, hvilket man bestemt ikke kan klage over.
Et par "boblere":
Black Dynamite (2009)
IMDb-rating: 7.4/10
Black Dynamite er i sig selv virkelig sjov og kan nydes, selvom man aldrig nogensinde har set en blaxploitationfilm. Det er nok også dens byrde, selvom filmen ikke ligefrem lider under hverken dårlige anmeldelser eller et dårligt ry blandt publikum. Men sætter man sig til at se bare en håndfuld af de film, som Black Dynamite har hentet inspiration fra, går den fra at være en virkelig sjov film, til at være en af de bedste spoof-film nogensinde, kun overgået af Shaun of the Dead.
Dirty Grandpa
IMDb-rating: 6.0/10
Denne er primært med fordi den har fået virkelig mange tæsk af anmelderne og folk til højre og venstre whiner over, at De Niro ikke bruger sin tid mere fornuftigt. Og den er blevet nomineret til en razzie eller to. Jo, den er pisse lowbrow og helt uden overraskelser, men for satan hvor jeg grinede undervejs.