Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg fortsætter i dag med sports-filmene og snupper en dobbelt op på den genre. Først bliver det baseball-filmen Rookie of the Year (1993), som er instrueret af Daniel Stern og handler om en 12 årig knægt der, efter en ulykke hvor han brækker armen, får superkræfter i selvsamme arm og bliver hyret til at spille for Chicago Cubs, hvis team er i inde i en spillemæssig krise.

    I aften står den så på The Big Green (1995), der handler om en skolelærerinde fra England, som flytter til en lille by i Texas, hvor hun starter et fodboldhold for dets brogede flok af outsiders og tilmelder dem en større turnering i et forsøg på at styrke sammenholdet og løfte deres selvværd. Steve Guttenberg spiller filmens sherif og assisterende træner, der får et godt øje til lærerinden. :)

    NightHawk12-05-24 15:53

  • ★★★★★★0

    Begynder på Sabata-trilogien, så i dag står den på Sabata.

    Guldager12-05-24 19:51

  • ★★★0

    The Fugitive med Harrison Ford, denne gang på 4K UHD BD

    Det er ved at være nogle år siden jeg har set den, så tænkte at det var på tide med et gensyn!

    Ryder66612-05-24 22:08

  • ★★★0

    Gensyn med Beowulf

    Gormanden13-05-24 00:02

  • ★★★★★0

    Snupper et gensyn i aften med den vidunderlige og fantasifulde Bridge to Terabithia (2007). :)

    NightHawk13-05-24 19:59

  • ★★★0

    Heartbreakers, med Sigourney Weaver på dvd

    Næste og nattens sidste film

    Galaxy Quest også med Sigourney Weaver i en af de bærende roller på BD...

    Ryder66614-05-24 00:01

  • ★★★★★0

    I dag står den på endnu en dobbelt op på sports-film og jeg lægger ud med dramaet Cobb (1994) om en af de bedste baseball-spillere i USA, Tyrus Cobb (Tommy Lee Jones), som havde sin storhedstids fra 1905-1928, hvor han spillede for Detroit Tigers. Cobbs var en aggressiv og fandenivoldsk person både på og uden for banen, som i 1960 hyrer den kendte journalist Al Stumper til at skrive en biografi om hans karriere. 

    I aften skal jeg se Taika Waititi's fodbold-film Next Goal Wins (2023), der handler om den hollandske træner Thomas Rongens (Michael Fassbender) forsøg på at kvalificere de amerikanske samoer øers fodboldhold til VM i 2014. :)

    I øvrigt har jeg besluttet mig for at ryste posen ift. sports-filmene, da der er flere fodbold og baseball-film på min liste. Så derfor har jeg fundet 5 film mere i genren for at få lidt mere forskelligt udvalg:

    • Cool Runnings (bobslæde)
    • Secretariat (hestevæddeløb)
    • The Greatest Game Ever Played (golf)
    • Invincible (amerikansk fodbold)
    • Bleed for This (boksning)

    NightHawk14-05-24 15:52

  • ★★★0

    resten af Love Stinks, med French Stewart på dvd i aften..

    Ryder66614-05-24 16:24

  • ★★★★★0

    I aften snupper jeg et gensyn med George Cukors herlige screwball-komedie The Philadelphia Story (1940), hvor Katherine Hepburn, Cary Grant og James Stewart gir den gas. :)

    NightHawk16-05-24 17:12

  • ★★★★★0

    Amanda (2022)

    Kruse16-05-24 19:00

  • ★★★★1

    I aften snupper jeg et gensyn med George Cukors herlige screwball-komedie The Philadelphia Story (1940), hvor Katherine Hepburn, Cary Grant og James Stewart gir den gas. :)

    The Godmother of romcoms. Skøn film, og James Stewart er ultra charmerende.

    S. Rico16-05-24 23:58

  • ★★★★★0

    Gensyn med Michelangelo Antonioni’s “The Passenger” (1975).

    Kruse17-05-24 19:09

  • ★★★0

    Sopranos s02e13, og så bliver det først når America's Got Talent er slut i nat...

    Ryder66617-05-24 20:03

  • ★★★★★0

    Gigli (2003)

    Kruse18-05-24 12:54

  • ★★★0

    Gigli (2003)

    Kondolerer.

    NSF18-05-24 13:18

  • ★★★★★0

    Jeg snupper bokse-dramaet Cinderella Man (2005) om lidt. Russell Crowe spiller verdensmesteren James J. Braddock der havde sin storhedstids under den store depression i 30'ernes USA. Paul Giamatti spiller hans dedikerede manager Joe Gould. 

    I aften står menuen på et gensyn med Steve Coogan og Rob Brydon i den klukkende morsomme roadmovie The Trip (2010), hvor den dynamiske duo tuller rundt på landet i nord-england for at blive både kulturelt og kulinarisk udfordret, alt imens de parodierer alskens kendte skuespillere og skændes om hvis karriere der er mest imponerende. :)

    NightHawk18-05-24 15:40

  • ★★★★★1

    The Godmother of romcoms. Skøn film, og James Stewart er ultra charmerende.

    Ja, det er en dejlig film fyldt med rappe replikker og fantastiske præstationer. Nu fik jeg godt nok skrevet screwball-komedie, men du har nu ret i at det mest af alt er en romantisk komedie. :)

    NightHawk18-05-24 15:46

  • ★★★0

    Ser Saw 1, med Tobin Bell, på BD..

    Ryder66618-05-24 18:01

  • ★★★★★0

    Street of Shame (1956)

    Kruse18-05-24 19:08

  • ★★★★★0

    Kondolerer.

    Gobble gobble!

    Kruse18-05-24 22:43

  • ★★★★★0

    I eftermiddag snupper jeg en tur i bobslæden med fire kække jamaicanere og John Candy i sports-komedien Cool Runnings (1993), der handler om den afdankede amerikanske træner Irving Blitzers forsøg på for første gang nogensinde at kvalificere et hold fra det varme Jamaica til de vinterolympiske lege i Calgary i 1988. Selvom det umiddelbart lyder helt skørt, er filmen baseret på virkelige begivenheder. 

    I aften snupper jeg en sports-film mere og denne gang står menuen på hestevæddeløb i Secretariat (2010), der handler om en af verdens bedste væddeløbs-heste, der skulle forsøge at vinde alle tre af de prestigefyldte Tripple Crown løb  i 1973. Diane Lane spiller hestens ejer og John Malkovich dens træner, der sammen satsede alt på at skabe en historisk bedrift. :)

    NightHawk19-05-24 14:16

  • ★★★0

    The Tenants med Snoop Dogg og Dylan McDermott på dvd...

    Ryder66620-05-24 03:14

  • ★★★★★0

    I aften snupper jeg et gensyn med Steve Coogan og Rob Brydon i den mesterlige og hylende morsomme The Trip to Italy (2014), hvor de to herlige englænderne nok engang slår gækken løs med gakkede parodier og jagt på kulturel ophøjelse på hinandens bekostning. Billedsiden er muligvis noget af det smukkeste fra instruktør Michael Winterbottom, og så spiller Alanis Morissettes musik også en væsentlig rolle i denne sublime sequel til "The Trip". :)

    NightHawk20-05-24 20:02

  • ★★★★★0

    Fik set baseball-filmen The Rookie (2002) med Dennis Quaid i hovedrollen her i eftermiddag og det var faktisk en overraskende god film trods det, at den var lidt sentimental hist og pist og havde en enkelt scene til sidst, som er typisk amerikansk - den slags hvor en større forsamling klapper af hovedpersonen. Men Dennis Quaid spiller sgu godt som afdanket træner for en ungdomshold, der genfinder motivationen til at prøve at give sin egen karriere et reboot ved at forsøge at blive udtaget til at spille i Major League.

    I aften snupper jeg så fodbold-filmen Goal! The Dream Begins (2005), der handler om den unge mexicanske spiller Santiago Munez, som pludselig får chancen for at spille professionel fodbold på aller øverste hylde i Newcastle United. :)

    NightHawk22-05-24 18:15

  • ★★★0

    Starter på Shane Gillis nye komedieserie Tires, der netop er landet på Netflix.

    Gillis er en af de sjoveste nyere komikere inden for Amerikansk stand-up og begge hans specials kan varmt anbefales. Hans første stand-up special er i øvrigt gratis og kan findes på YouTube.

    Essal23-05-24 15:38

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen