Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • 0

    Sider lidt fast I BG3 omkring last light in.

    har været nede i Gauntlet of shar.. Men er for dum eller for low level til at klare de 2 bosser jeg har mødt dernede.. Så er lidt i vildrede nu.. prøver bare at tøffe rundt og lede efter andet.


    Min erfaring er, at en svær kamp i BG3 hurtigt kan blive overkommelig med de rette forberedelser. Husk at se på hvad du har samlet op af potions og scrolls - de kan gøre en kæmpe forskel. Åh ja, og summons. Jo flere summons jo bedre :-D

    Og så kan det selvfølgelig også være at du skal have skiftet lidt ud i dit party. Måske har du brug for en ekstra troldmand/fighter til netop den kamp.

    Høegh30-07-24 12:51

  • ★★0


    Min erfaring er, at en svær kamp i BG3 hurtigt kan blive overkommelig med de rette forberedelser. Husk at se på hvad du har samlet op af potions og scrolls - de kan gøre en kæmpe forskel. Åh ja, og summons. Jo flere summons jo bedre :-D

    Og så kan det selvfølgelig også være at du skal have skiftet lidt ud i dit party. Måske har du brug for en ekstra troldmand/fighter til netop den kamp.

    Tjo men jeg er lvl 6 og de er lvl 8 og 10 + deres håndlangere, så det føles lidt op af bakke:-D. Jeg brugte en time på at gå mit inventory igennem i går, så må jeg se en af dagene. Tror jeg vil kigge mig lidt omkring, har ikke reddet børnene endnu, så prøver det næste gang.

    Weird_J31-07-24 10:02

  • 0

    Tjo men jeg er lvl 6 og de er lvl 8 og 10 + deres håndlangere, så det føles lidt op af bakke:-D. Jeg brugte en time på at gå mit inventory igennem i går, så må jeg se en af dagene. Tror jeg vil kigge mig lidt omkring, har ikke reddet børnene endnu, så prøver det næste gang.


    Hmm ja, så kan det godt være at du lige skal et level op eller to. Som jeg husker det, så var Gauntlet of Shar også noget af det sidste jeg klarede i act 2. 


    Høegh31-07-24 12:29

  • ★★★★★0

    Sidder og ser Jeff Gerstmann hel excited fortælle om leverless controller som han lige har fået, primært til fighting games, og det er sku ret fedt, virker som fed ide til de spil, men ja Jeff er hel oppe at køre over dem. Så glæder mig til at se ham streame noget, hvor han spiller med det.

    Elwood31-07-24 13:03

  • ★★★★0

    Det måtte jo ske før eller senere: at komponenterne ikke passede sammen, da jeg forsøgte at bygge en ny PC.

    Bortset fra min allerførste PC fra 1995, så har jeg altid selv bygget mine PC'ere. Og det plejer at gå rimelig godt. Det er altid spændende, om der overhovedet sker noget, når man trykker på power knappen første gang. For har man lige fået sat de der små 2-pins til strømknap, powerlys, HD lys, speaker osv. korrekt i?

    PC'en startede fint op, og jeg kom ind i BIOS, hvor alt tilsyneladende var fint. Bortset fra én ret vigtig ting: mit nye ASUS bundkort kunne ikke genkende min gamle SSD harddisk. Jeg havde ellers sikret mig, at det nye bundkort havde masser af SSD M.2 porte. Men jeg var simpelt hen ikke klar over, at der siden jeg sidst byggede PC nu findes to forskellige slags M.2 porte (SATA og NVMe). Det er også irriterende, at interface har samme størrelse. Jeg kunne sagtens sætte det gamle i. Og i flere timer troede jeg, at man skulle lave nogle særlige indstillinger i BIOS for at få den til at genkende SSD-drevet. Først sidst på dagen faldt 10-øren: det nye bundkort understøtter slet ikke M.2 SATA. Så var der ikke andet at gøre end at bestille en ny SSD harddisk.

    Men skide irriterende når man lige har afsat dagen til at få en ny PC op at køre.

    Det er selvfølgelig en naturlig konsekvens af, at jeg ikke længere følger løbende med i, hvad der rører sig på PC komponent fronten. I gamle dage (80'erne, 90'erne og start 00'erne) læste jeg computerblade hver måned. Men den interesse er falmet. Så nu skal jeg i stedet bruge en hel del tid på research, forud for hver ny PC køb. Og så må det jo gå galt på et eller andet tidspunkt.

    Især fordi der findes tonsvis af forskellige CPU varianter og bundkort chipsæt. En anden ting der har ændret sig siden sidst er, at man åbenbart ikke længere kan få bundkort med indbygget grafikkort. Det undrede mig en hel del til at starte med. Dvs. indtil jeg fandt ud af, at man i stedet kan få særlige CPU varianter med indbygget grafikkort.

    Eftersom jeg næsten aldrig bruger min PC til spil (det har jeg mine konsoller til), så er der ingen grund til at bygge en gamer PC. Jeg lægger i langt højere grad vægt på en helt støvfri PC. Så jeg endte med at vælge en Core i5 med kun 35W varmeudvikling frem for de noget hurtigere i7 varianter.

    Det var lettere i gamle dage at få overblik over hvilke CPU'ere der var de nyste og hurtigste. Dengang kiggede man primært på klokfrekvensen. Men klokfrekvensen har ikke udviklet sig meget de seneste 15 år. Nu handler det vist mest om antal samtidige kerner og den slags.

    Et lille nostalgisk overblik over mine PC'ere:

    1995: Pentium - 90 Mhz

    1999: Pentium II - 400 Mhz

    2004: Pentium 4 - 2,8 Ghz

    2009: Intel Core 2 Quad - 2,66 Ghz

    2017: Intel Core i7 (6th gen.) - 2,8 Ghz

    2024: Intel Core i5 (12th gen.) - 2,1 Ghz

     

    Jeg kan godt stadig sidde med en gammeldags følelse af, at der er mindre street-credit i kun at have en 2,1 Ghz CPU, når jeg tidligere har kørt med hurtigere klokfrekvens. Men det er selvfølgelig noget vrøvl. Min nye CPU er jo langt hurtigere end de gamle 2,8 Ghz CPU'ere.

    S. Rico 3-08-24 10:45

  • 0

    Købte en msi katana 17 tommer med 3050ti, var kun for at spille lidt cs og siablo 4, har altid været en diablo nørd fra den første i serien.

    Købte kun bærbaren for den gamle i7 var stået for meget af, bare ved ikke at blive brugt.  Men det hvad der sker :)

    Dog savner man alt det lort man samler sammen på en computer gennem årene, der bare er væk :/

    Geekalot 4-08-24 13:10

  • ★★★★★0

    35 min. Kig på Stalker 2 på ukrainsk med undertekster.

    Hvilket også er måden jeg vil spille det på.

    youtu.be/bi17nPEG7jw

    Elwood13-08-24 09:33

  • 0

    The Plucky Squire - Release Date:

    Den 17. sept 2024

    youtu.be/6ieiwG_CeXQ

    Høegh15-08-24 18:34

  • ★★★★★0

    Og hvis man synes 35 min er lige rigelig kan der ses en kort video med enviroments som er meget en Vibe video fra Stalker 2

    youtu.be/Z5TmiZUOosE

    Elwood15-08-24 19:32

  • 1

    SILENT HILL 2 (Remake) - Story Trailer
    youtu.be/197HwuGGF74



    Ser faktisk helt hæderligt ud. 

    Høegh19-08-24 10:41

  • 0

    Det er en genskabelse af den originale trailer til Silent Hill 2:

    youtu.be/dk7JkSArEdQ

    Høegh19-08-24 11:59

  • ★★★★★0

    Er spændt på hvor meget de ændrer på spillet. Det er (bortset fra at tiden er løbet fra grafik og gameplay) et ret perfekt spil.

    David Lund19-08-24 12:06

  • 0

    Er spændt på hvor meget de ændrer på spillet. Det er (bortset fra at tiden er løbet fra grafik og gameplay) et ret perfekt spil.

    Enig - selvom noget af uhyggen formentlig også kom af den lidt besværlige styring. Jeg håber fx ikke de har gjort James alt for dygtig til at bruge en pistol. Han skal helst føles lidt kluntet med sit våben. 
     

    Høegh19-08-24 14:12

  • ★★★★★0

    Enig - selvom noget af uhyggen formentlig også kom af den lidt besværlige styring. Jeg håber fx ikke de har gjort James alt for dygtig til at bruge en pistol. Han skal helst føles lidt kluntet med sit våben. 
     

    Håber også gameplay generelt er svært. Ikke som sådan kluntet styring eller flere monstrer der kan overmande en eller flere slag der skal ind på dem, men gør det svært, at få ramt på de enkelte på en god måde, så man konstant skal være på vagt og helst gerne vil undgå. Generelt er det sgu nok lidt svært at remake et spil som Silent Hill 2, hvor meget af uhyggen lå i det uvisse og besværlige - ting som ikke kommer bag på os længere, og heller ikke er ligeså accepteret i dag. Er sgu spændt på om de kan gøre det rigtigt =)

    David Lund19-08-24 14:26

  • 0

    Håber også gameplay generelt er svært. Ikke som sådan kluntet styring eller flere monstrer der kan overmande en eller flere slag der skal ind på dem, men gør det svært, at få ramt på de enkelte på en god måde, så man konstant skal være på vagt og helst gerne vil undgå. Generelt er det sgu nok lidt svært at remake et spil som Silent Hill 2, hvor meget af uhyggen lå i det uvisse og besværlige - ting som ikke kommer bag på os længere, og heller ikke er ligeså accepteret i dag. Er sgu spændt på om de kan gøre det rigtigt =)


    Kluntet er måske heller ikke det rigtige ord. Men jeg har ikke brug for millimeterpræcision når jeg sigter med en pistol. Styringen må godt føles som om det er en person der aldrig for alvor har brugt en pistol før.

    Men ja, jeg tror du har helt ret i at det bliver svært at remake Silent Hill 2. Flere andre spil har jo også ladet sig inspirere af SH2, så det føles formentlig ikke nær så friskt og unikt som det gjorde dengang for... 23 år siden. Fuck.


    Forhåbentligt bliver remaket godt, og giver en masse nye spillere mulighed for at opleve en klassiker. 

    Høegh19-08-24 15:00

  • ★★★★★0

    Bloober folkene bag remaket har dog noget af et ry, så der skal en del til at overbevise folk.

    Elwood19-08-24 16:41

  • ★★★1

    Gamescom Opening Night Live - livestream med Geoff Keighley. Selve showet starter vist kl.20.00 og pre-show starter vist kl.19.30: www.youtube.com/watch

    Essal20-08-24 16:22

  • ★★★★★1

    Gamescom Opening Night Live - livestream med Geoff Keighley. Selve showet starter vist kl.20.00 og pre-show starter vist kl.19.30: www.youtube.com/watch

    Glæder mig til gameplay-traileren til "Civilization VII"

    chandler7520-08-24 17:30

  • ★★★1

    Mine højdepunkter fra Gamescom ONL 2024:

    • Directive 8020 - Supermassives Games næste spil i The Dark Pictures Anthology. Ser ud til at spillet har fået en kraftig grafisk overhaling fra både forrige sæson og The Quarry, hvis det virkelig var in-game grafik og ikke en CG teaser. Hvis jeg har forstået det korrekt er Supermassive vist også gået over til Unreal Engine 5. Udkommer 2025.
    • Lost Records: Bloom & Rage - Don't Nods næste spil (udviklerne bag Life is Strange). Har stadig brug for at se lidt mere fra spillet, samt høre hvordan dialogen er skrevet, da jeg havde det lidt stramt med noget af dialogen i Life is Strange, men det ser potentielt interessant ud indtil videre og så synes jeg også spillets grafiske stil er fin.
    • Reanimal - Tarsier Studios (Little Nightmares I og II) næste spil. Ser godt og creepy ud. 
    • Little Nigtmares III - Denne gang udviklet af Supermassive Games. De har sgu tralvt hos Supermassive.
    • Herdling - Kunne sagtens være et fint/hyggeligt lille hyrde spil.
    • Indiana Jones and the Great Circle - Kunne godt have tænkt mig at se lidt mere uafbrudt gameplay i stedet for så mange små klip, men MachineGames plejer at have styr på tingene. Udigves allerede til December i år til Xbox og PC. Udkommer til Playstation 5 i foråret. Så kan jeg også få spillet det til foråret.
    • Mafia: The Old Country - Et nyt Mafia spil. Det kunne jeg godt være klar på. Kun en teaser, så ikke meget vi så. 

    Ikke de store overraskelser, udover en ultra kort Mafia reveal, men det var heller ikke forventet.

    Essal20-08-24 22:01

  • ★★★★★0

    Første mo Cap shot af Troy gav mig et godt grin, den vinkel måske ikke mest heldige :)

    Men ja Mafia blir fedt, håber på lige så god historie som Mafia 3 og mere liniær som de gamle da Mafia 3 havde for meget cookie cutter.

    Tim Miller’s projekt virker sku også meget fedt.

    Men ja godt med release date på Indy også.

    Elwood20-08-24 22:11

  • ★★★★★0

    Sjovt med annoncering af nyt Mafia spil da jeg netop i disse dage, er i gang med den nye udgave af det første Mafia. Dengang var spillet fantastisk og har gennemført det mere end en gang, så jeg er ked af, at man ikke har gjort det lidt mere up-to-date med gameplayet. Men det er nu alligevel nostalgisk og underholdende ar spille igen.

    David Lund20-08-24 22:42

  • ★★★★★0

    Sjovt med annoncering af nyt Mafia spil da jeg netop i disse dage, er i gang med den nye udgave af det første Mafia. Dengang var spillet fantastisk og har gennemført det mere end en gang, så jeg er ked af, at man ikke har gjort det lidt mere up-to-date med gameplayet. Men det er nu alligevel nostalgisk og underholdende ar spille igen.

    Racerbane missionen er dog noget nemmer i den nye udgave :)

    End da jeg spillede det på pc back in the Days uden patchen der kom senere.

    A Trip to the country stadigvæk min farvorit mission i spillet.

    Men synes de nye VA til Sam og Paulie lyder ret ens, Sam lyder ligefrem lidt useriøs nogen gange, som mest var Paulies karaktertræk. Hvor i det originale spil fremstod Sam mere serøs for mig.

    Elwood20-08-24 22:58

  • ★★★★★0

    Racerbane missionen er dog noget nemmer i den nye udgave :)

    End da jeg spillede det på pc back in the Days uden patchen der kom senere.

    A Trip to the country stadigvæk min farvorit mission i spillet.

    Men synes de nye VA til Sam og Paulie lyder ret ens, Sam lyder ligefrem lidt useriøs nogen gange, som mest var Paulies karaktertræk. Hvor i det originale spil fremstod Sam mere serøs for mig.

    Enig med dig i hvert et ord =)

    Men hvor man kunne smide nogle sidemissioner og andet spændende ind for at gøre udforskning af den ellers virkelig lækre by interessant, har man så i stedet indsat et par hop (?) og indsamling af diverse aviser og lignende. Det er super ærgerligt at man ikke har udnyttet det enorme potentiale, der ligger i det spil. 

    Kan huske noget med at slutningen ikke altid var helt den samme i det gamle Mafia (mener der var den sidste mission, der havde nogle variationer?), så er lidt spændt på, hvordan det ender her.

    David Lund20-08-24 23:03

  • ★★★★★0

    Enig med dig i hvert et ord =)

    Men hvor man kunne smide nogle sidemissioner og andet spændende ind for at gøre udforskning af den ellers virkelig lækre by interessant, har man så i stedet indsat et par hop (?) og indsamling af diverse aviser og lignende. Det er super ærgerligt at man ikke har udnyttet det enorme potentiale, der ligger i det spil. 

    Kan huske noget med at slutningen ikke altid var helt den samme i det gamle Mafia (mener der var den sidste mission, der havde nogle variationer?), så er lidt spændt på, hvordan det ender her.

    Iden at spoile har du spillet Mafia 2 vil du se hvad de har tilføjet når du når slutningen her.

    Remaket her har de også indsat lidt mere miljø her og der ikke noget der gjorde mig, fordi det hele er stadigvæk så statisk, Vincenzo har de også ændret hvor han i det gamle var mere den her noget ældre gut der kom med små guldkorn, her har de gjort ham yngrer.

    Sexscenen er også fjernet, det gør ikke så meget de bygger videre på en anden måde, men husker blot jeg blev så overrasket da jeg spillede den Way back over at de tog ting så seriøs. Det var ulig noget jeg havde oplevet før i et spil.

    Men ja er meget spændt på det nye spil, håber de har lært lektien fra Mafia 3.

    Elwood20-08-24 23:18

  • ★★★★★1

    En af mine Favorite Developers, har teamet op med nok det mest naturlige valg, meget spændt på hvad det ender ud med, med de kreative kræfter bagved på begge sider., plus den frihed det gir dem, med deres spil fremover.


    Remedy is thrilled (as thrilled as Finnish people can be) to announce that we are working together with Annapurna, who are co-financing the development of Control 2 and taking the Control and Alan Wake franchises to film, TV and beyond.


    What does that mean for you, our dear fans? Above all it means Remedy is able to make Control 2 exactly the game we want it to be, while we now also have an incredible partner to extend our IPs to other mediums. We are also going to be publishing Control 2 ourselves. When I look at all the games we have in the pipeline, the future of Remedy is incredibly exciting. You can trust us to keep bringing you incredible video game experiences.

    Elwood30-08-24 15:00

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen