Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    For satan kylling, kan godt forstå du bliver forskrækket. Ikke sjovt at ende som einstein (om end bedre end keinstein;)

    Du får lige et kram (ikke på løgposen, bare rolig) 

    T. Nielsen20-06-17 21:14

  • 1

    Det sted, jeg har kigget på, gør meget ud af at fortælle, at det er vigtigt at drikke rigeligt med vand inden og at have en vanddunk med ind og drikke undervejs, så de virker bevidste om det.

    Jeg aner intet om evt. sundhedsfordele ved yoga. Det eneste, jeg har tænkt mig at anvende det til, er at forøge min smidighed - især i hoften. 

    Jeg har selv brugt en masse yogaøvelser i forbindelse med min egen træning, både for smidighed og core og det har hjulpet gevaldigt på min vægtløftning. Ja, faktisk samtlige gymnastiske øvelser jeg træner er blevet teknisk forbedret pga. yogaøvelserne, så det virker og kan kraftigt anbefales i forbindelse med øvrig træning. :-)

    Bony20-06-17 21:50

  • 0

    Er det 400 pr klokke, eller er det 2 for samme pris? Og hvad fanden er norsk?

    Norsk er dillerslag i ansigtet. Daves specialitet!

    Bony20-06-17 21:54

  • ★★★★★0

    Daniel Day Lewis quits acting ser det ud til.

    Manden har dælme også gjort det godt må man sige.

    Elwood20-06-17 22:12

  • 0

    Er du 37? Så ville det vist være ret usædvanligt med testikelkræft, da det primært rammer yngre mænd. Og worst case scenario, så bliver over 94 % af dem, der får det, 100 % helbredt.

    Der er også så mange underlige knuder og former i bollerne, når man først begynder at mærke efter... Uden at være læge, ville jeg også tro, at det ville blive værre over tid (og ikke bare gå væk), hvis du allerede kunne "konstatere" noget for et år siden.

    Vi havde en skribent på Filmz, der fik testikelkræft, og han har det her 10 år senere fint.

    Nu ved jeg lidt om det der cancer fra mit arbejt' og det er lidt en forenkling at sige, at det ville være usædvanligt blot pga. hans alder. Der skelnes typisk mellem to grupper, seminomer og non-seminomer, hvor førstnævnte faktisk typisk rammer i alderen 25-50 år. Og selvom prognosen er ganske god, så er det langtfra en ufarlig kræftform, da der i visse tilfælde godt kan ske spredninger. Med min faglige baggrund, så synes jeg personligt at det er uhørt, at man skal vente så længe for at blive tjekket. Uanset hvor mange man så end kender der har det fint den dag i dag, så fylder det uendeligt meget, at gå rundt med uvisheden. Den uvished burde ingen skulle gå rundt med så længe. Jeg havde rykket for en tid hvis det var mig. Vær insisterende og pres på.

    Bony20-06-17 22:18

  • 1

    Og jeg er selvfølgelig også med på endnu en F****/Moovy fest. Jeg har haft nogle seriøst underholdende branderter i jeres selskab. :-D

    "GAME OVER"

    Bony20-06-17 22:20

  • 1

    Jeg har også tænkt mig at ringe til lægen i morgen, det eneste jeg kunne gøre her til aften, var at skrive til ham og sikre mig den første tid der var ledig.

    Kyllingebenet20-06-17 22:27

  • 0

    Jeg har også tænkt mig at ringe til lægen i morgen, det eneste jeg kunne gøre her til aften, var at skrive til ham og sikre mig den første tid der var ledig.

    Mange læger har åben konsultation, typisk om formiddagen. Undersøg om det samme gør sig gældende hos din læge og så tag ind og tag en snak, ansigt til ansigt. Sidder man foran lægen og spørger pænt, så er det sjældent de siger nej til at rage én på posen. ;-)

    Bony20-06-17 22:43

  • 0

    Og det er selvfølgelig ikke for at gøre dig unødigt bekymret eller andet. Men det sætter alligevel sine spor, at have 120-150 patienter dagligt i en årrække, hvor alderen svinger fra få dage gamle babyer til ældre på 80-90 år. Selvom man bliver professionel og lærer ikke at tage det alt for personligt med alt den sygdom og død, så rammer børnene altid én rigtig hårdt. Det gør altid ondt. Hjerteskærende ved dødsfald. Og endnu mere efter man selv er blevet forælder, da man ikke kan lade være med at sætte sig i forældrenes sted. Fuck kræft. Sådan en lorte sygdom.

    Bony20-06-17 22:53

  • 1

    Ja, kræft er en klam ting. Men skal vi ikke lige tage den med ro? Jeg har i hvert fald ikke lyst til at gå i seng med tanker om døden eller lignende trælse tanker. :-)

    Jeg må tage det som det kommer, og første step er en grundig undersøgelse. 

    Kyllingebenet20-06-17 23:22

  • ★★★★★★0

    - Ja, Norsk er når man klasker luderen i panden med slap diller. (Fra en gammel kollega, ved jeg at de fleste siger nej, og smækker døren i.)

    davenport21-06-17 07:35

  • ★★★0

    Hvad hedder det så når en sort mand gør det mod en hvid mand? 

    Baseret på virkelighed i folkeskolen.

    MOVIE100021-06-17 09:14

  • ★★★★★★0

    Stor Norsk?

    Jeg er ved at få en fis! Jeg skal ha oprettet en praktikaftale for en borger, der har søgt i køkkenet. Så skal man have et medarbejder NemID, og selv udfylde det hele. Hvad skal en jobkonsulent egentlig lave efterhånden?? Det er virkelig op ad bakke, det her.

    davenport21-06-17 10:38

  • ★★★0

    I får jo praktikanten gratis. Så kan i vel også afsætte lidt tid til at oprette en medarbejdersignatur.

    Aranyhajú Nyárszépe21-06-17 12:06

  • ★★★★★★0

    Det er desværre decentralt, og skal forbi vores afdeling i Roskilde, og det tager tid. Men jeg anfægter at Jobcentrene ikke selv skal lave arbejdet. Det er jo det de er sat i verden for. Jeg har haft mit opslag oppe i 2 mdr. og fået en henvendelse, så der er åbenbart ikke nogen ledige for tiden....

    davenport21-06-17 12:09

  • 3

    Nå er lige kommet hjem fra lægen (jeg ringede i morges og fik en tid), og han mener at det er noget Vandbrok, og at det ikke bekymrede ham. Men jeg bad alligevel om at blive henvist til scanning. 

    Kyllingebenet21-06-17 12:50

  • ★★★★★★1

    Godt at høre :)

    davenport21-06-17 12:51

  • ★★★0

    Har det været slået op på Jobnet? Hvad har du søgt efter? Hvad krav er der til jobbet? hvad er lønnen? 

    Og hvad mener du med "praktik"? Er det den der ordning hvor arbejdsløse udnyttes og kun får deres understøttelse?

    Aranyhajú Nyárszépe21-06-17 13:17

  • ★★★★0

    Øv. Min mor har lige været til røntgen, og de har fundet en sort skygge i den ene lunge. Så nu skal hun til scanning i Odense på mandag, så de kan se, hvad det er. 

    Hun er virkeligt bange. Hun har i forvejen fået fjernet underlivet pga. livmoderhalskræft og er blevet opereret nogle gange i hovedet og på armen for hudkræft, så der er ikke noget at sige til, at hun forestiller sig det værste.

    Der er heldigvis en chance for, at det kan være resten af en lungebetændelse, hun lige har haft, så det krydser jeg tommelfingre for.

    Min søster og jeg frygter meget, at det bliver vores mor, der går bort først. Der er nemlig ingen af os, der er særligt vilde med vores far eller kan forestille os at komme og besøge ham alene.

    Han er den klassiske, gammeldags hustyran med iltert temperament, der altid har røget og drukket for meget, og indtil han fik gammelmandssukkersyge for nogle år siden altid har holdt sig strengt til sovs og kartofler og fed mad generelt. Han bliver garanteret 100. 

    thomsen21-06-17 13:22

  • ★★★★★★1

    Håber på det bedste for hende!

    Kisbye - Altså, praktik er ikke udnyttelse, hvis der er en mening med det. Min praktikant henvendte sig personligt, da hun gerne vil prøve noget andet, og nu har muligheden for det. Og det var på samme måde jeg fik mit job. Jeg tilbød en måneds gratis praktik, og bagefter kunne de ikke undvære mig. Så du skal lige vende det en gang. Det er ens eget ansvar at være proaktiv, og man tvinger sjældent folk ud i meningsløs praktik. Kurser der imod...

    davenport21-06-17 13:26

  • ★★★★★1

    Det er jeg sgu ked af at høre, Thomsen. Håber på det bedste for hende.

    NightHawk21-06-17 13:31

  • ★★★★★★0

    Nå er lige kommet hjem fra lægen (jeg ringede i morges og fik en tid), og han mener at det er noget Vandbrok, og at det ikke bekymrede ham. Men jeg bad alligevel om at blive henvist til scanning. 

    Det var en god første melding og godt du holder fast, i at det dog følges til dørs, så du får ro i sjælen.

    T. Nielsen21-06-17 14:33

  • ★★★★★★1

    Pyh Thomsen. Også en tanke herfra. 

    T. Nielsen21-06-17 14:34

  • ★★★★★★1

    Jeg skal selv videre med mine undersøgelser, da jeg stadig har en hals der driller, bliver nemt stakåndet, svedeture og tendens til feber. Når først roen over at det ikke er det ene slemme, så kan det næste begynde. Jeg er dog ikke sygemeldt. Så dårligt har jeg det slet ikke.

    T. Nielsen21-06-17 14:36

  • ★★★3

    Davenport - Der er mange arbejdsgivere der udnytter det.
    Mange praktikanter laver et lige så godt stykke arbejde som dem der er ansat, men får ikke løn for det. Det tæller ingengang som timer i forhold til a-kasse. Når den halve år er gået, skifter arbejdsgiveren bare den håbefulde praktikant ud med en ny. (I nogle tilfælde kan man endda gå over et halv år, ved at udnytte reglerne, men det er der ingen grund til at gå i detaljer med) Det er da ikke fair? Hverken for dem eller andre, for det er da også løndumping.

    Og ja, selvfølgelig henvender hun sig selv. For finder hun ikke selv et sted at arbejde gratis, så sender kommunen hende bare ud i det såkaldte "nyttejob". En form for slavetjans der er bygget til at nedbryde og nedværdige mennesker. Hun har ikke det store valg.

    De der jobkonsulenter skulle hellere koncentrere sig om at få folk i arbejde, istedet for stå på hovedet for forkælede arbejdsgivere der i forvejen får i hoved og røv.

    Det er selvfølgelig heller ikke kun deres egen skyld, men også politikerne der bombardere dem med alverdens hjernedøde krav og regler.

    Aranyhajú Nyárszépe21-06-17 15:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen