Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Så skal der satme gokkes igennem!

    Kyllingebenet19-06-17 12:56

  • ★★★★0

    Jeg har endeligt fået meldt mig ud af Fitnessworld, efter (som mange andre) at have betalt til det i årevis for mine gode intentioner og kun sjældent brugt det.

    Det betyder, at jeg pludseligt har et par stort set ubrugte og rimeligt gode løbesko stående, som jeg i sin tid købte til indendørs brug. Så nu vil jeg stille og roligt gå igang med at løbe igen. 

    Jeg burde nok tabe mig en små 8 kg, før jeg jeg begynder, af hensyn til mine knæ. Men jeg tænker, at det går, hvis jeg starter forsigtigt og så supplerer med noget svømning. Det har virket før.

    Der åbner en ny svømmehal her på Frederiksberg i weekenden, og den ligger nok ikke meget mere en 200-300 meter fra min lejlighed, så nu er der ingen undskyldning for ikke at komme afsted længere. 

    Der er snart sommerferie i karateklubben, og det betyder, at den normale træning afløses af en ugentlig fællestræning indtil starten af august, så jeg er nødt til at finde noget andet at lave. 

    Målet er at komme i form til næste graduering, der er til december, eller til nød næste juni. 

    Jeg har besluttet ikke at gå op igen, før jeg er 1) i bedre form og 2) er mere smidig. 

    Jeg overvejer noget yoga til at hjælpe med det sidste. Har hørt godt om noget, der kaldes "hot yoga", hvor salen er varmet op. Der skulle være et sted på Frederiksberg, hvor man kan købe et et "klippekort" med tre klip for at prøve det af. 


    thomsen19-06-17 13:53

  • ★★★★1

    Er det ved Flintholm at den nye svømmehal ligger? Sig endeligt til, når du har været der, for jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at svømme igen, men gider ikke svømme rundt og rundt i DGI byen.

    Angående yoga, så har jeg ikke behov for hot yoga, for jeg sveder som et svin ved almindelig astanga.

    dyg19-06-17 14:09

  • ★★★★★★1

    Hot yoga er fis i en hornlygte :) - hvis man ikke passer på, er det også skadeligt. Man kan måske tro, man opnår et bedre vægttab, men det er blot væske. Så vidt jeg ved, er der ingen grund til at vælge hot yoga frem for normal yoga, medmindre man virkelig godt kan lide at svede...

    Guldager19-06-17 14:17

  • ★★★★0

    Er det ved Flintholm at den nye svømmehal ligger? Sig endeligt til, når du har været der, for jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at svømme igen, men gider ikke svømme rundt og rundt i DGI byen.

    Angående yoga, så har jeg ikke behov for hot yoga, for jeg sveder som et svin ved almindelig astanga.

    Yes, ved Flinthom. Så vidt jeg har forstået, så ligger den egentligt på Bernhard Bangs Allé, dvs. på den anden side af sporet, og selve svømmehallen skulle ligge under jorden i en høj med vinduer ud mod banen. Der skulle være fem bassiner i alt, men det er sikkert inkl. deres spa-bade. 

    De indvier vistnok bygningen på torsdag, og så åbner de for almindelig brug på fredag. 

    thomsen19-06-17 17:51

  • ★★★★0

    Hot yoga er fis i en hornlygte :) - hvis man ikke passer på, er det også skadeligt. Man kan måske tro, man opnår et bedre vægttab, men det er blot væske. Så vidt jeg ved, er der ingen grund til at vælge hot yoga frem for normal yoga, medmindre man virkelig godt kan lide at svede...

    Det var nu ikke for at tabe mig, at jeg tænkte på hot yoga, eller at jeg har fået det anbefalet af andre.

    En opvarmet sal har den fordel, at dine led er varme fra starten, så du får noget ud af øvelserne fra første minut og kan komme længere ud i strækkene end normalt. Ellers vil man jo normalt skulle varme sine led og muskler op først, før øvelserne giver noget. 

    For sådan en som mig, der er ualmindeligt stiv og usmidig, så kan det muligvis være en fordel.

    thomsen19-06-17 17:57

  • ★★★★★★0

    Ah, det havde jeg ikke tænkt på - det med opvarmningen :)

    Problemet er dog, at du dræner din krop for væske, og hvis man ikke passer på, så kan man få det ret dårligt. Hvis man så sørger for at drikke rigeligt for ikke at få hedeslag - så dræner du din krop for salt, hvilket heller ikke er sundt. Så af hvad jeg har undersøgt omkring hot yoga, så er ulemperne større end fordelene - og det kan være direkte farligt, hvis man ikke passer på.

    Guldager19-06-17 18:44

  • ★★★★★★1

    www.youtube.com/watch

    Ret vild reaktion på slutningen af Rogue One.

    Zero Cool19-06-17 18:58

  • ★★★★★0

    Min bror gik til hot yoga for nogle år siden, og de var meget opmærksomme på det med væsketab. For ham var det at svede helt igennem også en del af oplevelsen, som at gå i sauna. Efter sigende hjalp det også på hans lungekapacitet. Jeg har ikke undersøgt det videnskabelige bag, men synes altid man skal være påpasselig med at afskrive sådanne ting, bare fordi man ikke er kendt med evidens for diverse fordele. Det er jo udgangspunktet for alle ting at effekten til at begynde med ikke er påvist. :) 

    Lars!19-06-17 19:01

  • ★★★★★★0

    Riqon - der mangler rigtig nok mere forskning, men af alt, hvad jeg har undersøgt, så er der ikke nogen ekstra sundhedsfordele ved hot yoga fremfor normal yoga - der er tilgengæld flere potentielt sundhedsfarlige ting.

    Guldager19-06-17 19:20

  • 0

    Der var så lige en 10-12 sider der skulle indhentes. Så kan man lære at være mere aktiv herinde. Det har dog været noget af en mundfuld at komme tilbage på arbejdet. Intet har ændret sig herhjemme, så bliver stadig vækket et par gange hver nat og det har derfor været lidt hårdt, at skulle tidligt op på et fast tidspunkt i stedet for blot at følge hans sovemønster og stå op når han vågnede. Jeg har aldrig været A-menneske eller bare god til at stå op om morgenen, så er godt svimmel når vækkeuret ringer enten klokken 5 eller klokken 6, alt efter dagene. Men mærkeligt nok, så er jeg alligevel rimelig skarp på arbejdet og føler mig ikke træt eller udkørt derinde. Det er først om aftenen når knægten er puttet og der er blevet ryddet op efter hans madsvineri. Så rammer trætheden som en hammer og det vildeste det da kan blive til er et par afsnit af en serie eller lidt Playstation. Ser sjældent film længere, da jeg ikke gider afbrydes undervejs, da jeg lynhurtigt mister både fokus og derved interesse. Så søger jeg mod telefonen eller lader tankerne få vinger.

    Bony19-06-17 21:58

  • 0

    Den største synder hvis jeg f.eks ser film er IMDB app'en på telefonen. "Hey, er det ikke...?" eller "Hmm, hvor har jeg nu set ham der henne før?". Og uden jeg tænker nærmere over det, så er jeg allerede i gang med at se rollelisten på en eller anden film i fjerde eller femte potens. :-/

    Bony19-06-17 22:01

  • ★★★★★0

    Haha jeg pauser filmen indtil jeg har fundet ud af det, jeg kan ikke koble fra før jeg ved det, eller hvis jeg ser en film og ikke er ved net, kan jeg ligge søvnløs indtil jeg kommer i tanker om, hvor  jeg har set dne person før.

    Elwood19-06-17 22:05

  • 0

    Lige kommet hjem fra bio og et par fadbamser.

    Kyllingebenet19-06-17 22:52

  • ★★★★★★0

    Farmor kom med 6 liter rødvin. Do the math!

    davenport19-06-17 22:55

  • ★★★★0

    Ah, det havde jeg ikke tænkt på - det med opvarmningen :)

    Problemet er dog, at du dræner din krop for væske, og hvis man ikke passer på, så kan man få det ret dårligt. Hvis man så sørger for at drikke rigeligt for ikke at få hedeslag - så dræner du din krop for salt, hvilket heller ikke er sundt. Så af hvad jeg har undersøgt omkring hot yoga, så er ulemperne større end fordelene - og det kan være direkte farligt, hvis man ikke passer på.

    Det sted, jeg har kigget på, gør meget ud af at fortælle, at det er vigtigt at drikke rigeligt med vand inden og at have en vanddunk med ind og drikke undervejs, så de virker bevidste om det.

    Jeg aner intet om evt. sundhedsfordele ved yoga. Det eneste, jeg har tænkt mig at anvende det til, er at forøge min smidighed - især i hoften. 

    thomsen20-06-17 08:10

  • ★★★★★0

    Andrea: What's that you're practicing?
    Bruce: Jujitsu!
    Andrea: Gesundheit

    Bruce stares at Andrea.

    Finaly yes!


    Batman: Mask of the Phantasm udkommer på Blu Ray senere her på Sommeren

    Best freaking news so far :)

    Elwood20-06-17 08:29

  • ★★★★★★0

    Læste lige lidt af et interview med hende der Vermund og nu begynder jeg at forstå at Bruce er medlem af Nye Borgerlige. Det har jo INTET med politik at gøre Bruce, din gamle liderbasse:-P

    T. Nielsen20-06-17 09:25

  • ★★★★★★1

    Nu fik jeg lige undersøgt det med at blive mere fleksibel, og jeg anede ikke, at det var sådan det foregik.

    Længden og fleksibiliteten af ens ligamenter, muskler og knogler kan man ikke ændre på ved træning, og når man strækker sig, og det begynder at gøre ondt, så er det kroppens signal om, at man er ved skade musklerne. Det betyder, at musklerne enten slapper af eller spænder til, og så kan man ikke komme længere ud i sit stræk. Det man ændrer på, er ens musklers holdbarhed og hvor meget ens nervesystem kan tolerere. Eksempelvis kan folk under bedøvelse gå i split. 

    Og så undersøgte jeg også lige sundhedseffekterne af yoga: det tæller som low intensity workout, og det er godt til at øge fleksibiliteten, det er godt til meditation og åndedrætskontrol. At det så af og til kommer med en masse pjat om energier, chakraer osv. det er noget helt andet.

    Nu overvejer jeg sgu selv at begynde til yoga...

    Guldager20-06-17 09:36

  • ★★★★1

    Plus det har den fordel, at det også kan styrke din core ganske betydeligt. Jeg havde mange fordele af at dyrke yoga i den periode jeg gjorde det, fleksibiliteten blev bedre, jeg fik meget bedre kontrol over mit åndedræt når jeg dyrkede høj-intenst sport såsom cykling, løb og måske mest af alt svømning, men derudover så blev jeg også stærkere i mave og ryg, hvilket helt sikkert også har styrket de andre sportsgrene...

    Måske jeg skulle begynde igen!

    dyg20-06-17 09:48

  • ★★★★0

    Læste lige lidt af et interview med hende der Vermund og nu begynder jeg at forstå at Bruce er medlem af Nye Borgerlige. Det har jo INTET med politik at gøre Bruce, din gamle liderbasse:-P

    Som Saladin ville have sagt

    "It has nothing to do with politics ................... and everything" :)

    Bruce20-06-17 10:18

  • ★★★★★★0

    :-D

    T. Nielsen20-06-17 10:21

  • 1

    Skal vi slet ikke have stablet en sommerfest på benene?
    Der er 10-års jubilæum for Filmz...aehm....Moovy-fester i år ;)

    Wimmie20-06-17 12:52

  • ★★★★★1

    Skal vi slet ikke have stablet en sommerfest på benene?
    Der er 10-års jubilæum for Filmz...aehm....Moovy-fester i år ;)

    Hørt! Vi er faldet lidt af på den med hensyn til festerne :)

    Kruse20-06-17 12:59

  • ★★★★0

    Hmm, opdagede lige jeg kun ejede bioudgaven af 'Danser med Ulve' på BD. Det var ved tilfældighed og jeg kan nu tvivle lidt på, om jeg har set DC udgaven. De forbandede versioner!

    Babo20-06-17 13:10

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen