Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Ah, hvor vildt - de vandt fanme hele turneringen. Hold kæft det er godt gået! Stolt far.

    Sejt!! Tillykke med/til knægten:-)

    Weird_J23-06-24 16:04

  • ★★★★★★1

    Tak :)

    Inden for et døgn, blev vi lige tre syge herhjemme. Hoste begynder, ondt i halsen, snottet. Det magter jeg ikke, når det er sommer. 

    davenport24-06-24 19:02

  • ★★1

    Jeg har lige læst at Taylor Swift koncerterne i Stockholm har genereret 848 millioner kroner SEK. Ikke mindst pga. de 131000 besøgende hvoraf 67000 af dem var fra udlandet. Det er alligevel en del. 

    Jeg har ikke selv noget specielt forhold til hende men synes det er ret fascinerende at se hvor meget det kan betale sig at få disse store artister til et land. Der er jo folk som er kommet fra USA da det er billigere at flyve hele vejen til Stockholm og bo på hotel end at købe en billet til en koncert i USA.

    Kiyonji24-06-24 19:39

  • ★★★0

    edition.cnn.com/2024/06/26/entertainment/bill-cobbs-death/index.html

    NSF27-06-24 09:18

  • ★★★★★★0

    Så tordner det i Bjert 6091...

    davenport27-06-24 17:20

  • ★★★★★★0

    For meget kål?

    Der er Tinderbox, og vi bor 10 km væk. Det er lige i den afstand, hvor vi kun kan høre bassen. Så det er lidt kedeligt. Havde det blæst den anden vej, kunne vi nok ikke høre så meget 

    Guldager27-06-24 18:44

  • ★★★★1

    Nu har jeg haft NF Bio Unlimited i præcist et år. Så det er tid til at finde ud af, om det kunne betale sig - eller ej.

    Jeg fik set 27 film, og det kostede 12 x 199 = 2.388 kr. 

    Det er 88 kr. pr. billet.

    Men ok - der er mindst fire af filmene, som jeg ikke ville have set, hvis jeg ikke havde abonnement. Så det er mere reelt at dividere kronerne med 23. Hvilket så giver 104 kr. pr. billet.

    Det er stadig billigere end at købe dem enkeltvis. Især nu hvor flere biografer har opgraderet til luksussæder - med hertil følgende dyrere billetpriser. I Aalborg koster en normal billet nu 135 kr.

    Hvis man hoppede på vognen senere - og dermed betaler 229 kr. pr. måned, så kræver det, at man ser mere end 20-25 film. Som det har været det sidste år, så er der faktisk ikke 25 film pr. år, som jeg absolut SKAL se i biografen.

    Så hvis prisen for os "gamle" kunder pludselig stiger til 229 kr., så vil jeg nok droppe abonnementet.

    S. Rico28-06-24 12:29

  • ★★★★0

    Tak for regnestykket! Jeg har selv overvejet det meget sammen med en kammerat. Foreløbigt er det ikke blevet til noget, fordi jeg slet ikke er sikker på, at der er nok nye film, jeg orker at se hvert år. Selvfølgelig giver det mulighed for at tage mange flere chancer, men som der er nu, så tror jeg, at jeg foretrækker at sidde hjemme og game eller læse en bog, i stedet for at spilde et par timer på en måske middelmådig film. Så vil jeg hellere bruge penge på et årsabonnement til Cinemateket. 

    thomsen28-06-24 19:18

  • ★★★★1

    i stedet for at spilde et par timer på en måske middelmådig film. 

    Når jeg skal i biografen, så går der en hel aften med det. En time med at køre til enten Århus eller Aalborg (afhængig af hvor jeg er). En time til at køre hjem. Og mindst 2 x en halv time med at gå frem og tilbage fra bilen til biografen. 

    Så med reklamer og trailere, så bliver det til 5-6 timer for at se en enkelt film. Med andre ord en hel aften. Så ja, det gider man kun gøre, hvis man forventer en super god oplevelse.

    Nogen gange kan den gode oplevelse dog også bare bestå i at komme i byen og få lidt luftforandring... 

    S. Rico28-06-24 19:48

  • ★★★★★1

    Jeg har snuppet 26 film på et halvt år. Ganske profitabelt abonnement.

    David Lund28-06-24 21:41

  • ★★★0

    Jeg går ikke længere i biografen, men da jeg gjorde så jeg typisk to film i træk. Jeg så training på to forestillinger lige efter hinanden...

    Ryder66628-06-24 21:56

  • ★★★★★★1

    Jeg tror sidste film jeg så i bio var Indy. Det er for dyrt, og jeg har et set up, der lyder bedre end i bio, og der er heller ikke mobiler og raslen fra slikposer, unger der bare er der for at larme, og en helvedes andre ting, som jeg ikke synes vi havde i Kino 1-4 i Østergade back in the day.

    davenport28-06-24 22:52

  • ★★★0

    Jeg tror sidste film jeg så i bio var Indy. Det er for dyrt, og jeg har et set up, der lyder bedre end i bio, og der er heller ikke mobiler og raslen fra slikposer, unger der bare er der for at larme, og en helvedes andre ting, som jeg ikke synes vi havde i Kino 1-4 i Østergade back in the day.

    Var det før mobilen blev opfundet og du selv var en af ungerne der larmede?

    NSF28-06-24 23:07

  • ★★1

    Så skal der klares 20 kms gåtur i godt selskab og med en lille smule bajere, skal nok blive hyggeligt:-)

    Weird_J29-06-24 05:24

  • ★★★★★★1

    Er hjemme ved en kammerat, der er hobbybrygger...så får en masse gode øl:)

    Og nogen knap så gode. Har lige fået en Flanders Red Ale - fa'me god! Nu får jeg en honning ale på 8%...knap så god

    Guldager29-06-24 14:04

  • ★★★1

    Jeg viser film i den lokale biograf, så jeg ser dem gratis. Da operatøren ikke kan undværes, er jeg en del af en fast vagtplan. Det betyder at jeg heller ikke selv bestemmer hvilke film jeg skal se. Nogle af børnefilmene kunne jeg godt være foruden, men nogle gange bliver man overrasket. Jeg er der altid 45 minutter før, da jeg skal starte tingene op og det er også godt at være i god tid, hvis der skulle være problemer. Bagefter tager tager det godt 8 minutter for projektoren til den lille sal at køle ned, før jeg kan slukke for det.

    Næste film jeg skal vise, bliver "Kinds of Kindness". Den ser okay interessant ud og så er den i Dolby Atmos.

    Det er ikke så meget gang i den by jeg bor i, så tog til Svendborg for at snuse lidt til nattelivet der. Det var rigtigt sjovt og jeg har danset løs som en anden Travolta. Nu er jeg bare pisse smadret. Tror jeg vil lave en stor sviner af en burger.

    Aranyhajú Nyárszépe30-06-24 09:05

  • ★★★★★★0

    Er jo gået fra sygemeldt til dagpenge. Men mine penge er ikke gået ind. Så vi mangler lige 10k på budgetkontoen. Men det er også en vanskelig knap at trykke på... >:I

    davenport 1-07-24 12:58

  • ★★★★★★1

    Efter at have siddet hele dagen med telefonen, er mine dagpenge nu godkendt. Satans så meget arbejde man skal gøre, for at ens ret kommer igennem, som jo er noget jeg faktisk betaler dem for hver måned. Jeg har ikke fået en udbetalingsspecifikation, men får 17.900 før skat, da jeg jo ikke havde et fuldtidsarbejde før min sygemelding. Så håber jo bare på det højeste beløb. Det er lidt som at have vundet på en lottokupon, men ikke kender gevinsten. 

    davenport 2-07-24 16:47

  • ★★★★1

    Har lige fået en ny køjeseng til ungerne, men for helvede, hvor er der mange fejl og hakker i træet på den. Har skrevet en udførlig besked til dem med billeder af en brøkdel af fejlene, og håber så på at de vender tilbage med en løsning på problemet.

    dyg 2-07-24 18:19

  • ★★★0

    Har lige fået en ny køjeseng til ungerne, men for helvede, hvor er der mange fejl og hakker i træet på den. Har skrevet en udførlig besked til dem med billeder af en brøkdel af fejlene, og håber så på at de vender tilbage med en løsning på problemet.

    Aj, det er så træls, når man endelig får det hjem og bare gerne vil samle det

    Gormanden 2-07-24 21:54

  • ★★★★0

    Aj, det er så træls, når man endelig får det hjem og bare gerne vil samle det

    Vi skal lige af med den gamle seng først, så det haster heldigvis ikke. Det er mere bøvlet med at skulle få det byttet rundt.

    dyg 2-07-24 22:12

  • ★★★★★★0

    Ferie!

    Det er en lidt kort sommerferie i år - skal på arbejde igen 2. august...

    Guldager 3-07-24 13:54

  • ★★★★★★0

    Hvordan fungerer det egentlig med lærere? Har i ikke en del feriedage, der skal dækkes ift. andre jobs? Børnene har jo mange feriedage i løbet af et år. Det må da være svært at få til at gå op som ansat? (Har tit tænkt på hvordan det fungerer)

    davenport 3-07-24 14:21

  • ★★★★★★0

    Vi har en arbejdsuge på 39.25 timer samt nogle aftenmøder og andet.

    Så arbejder 1924 timer om året som alle andre offentlige ansatte, bare på færre uger.

    Og så har vi lidt over en uge i alt med forberedelse uden elever.

    Guldager 3-07-24 14:25

  • ★★★★★★0

    Var til møde på skolen mandag, og der kunne jeg godt se, at der var enkelte lærere på arbejde. De var så forvist til aulaen, da de bygger lærerværelset om i ferien :)

    davenport 3-07-24 14:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen