Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★0

Jeg havde et Teams møde idag, men ham der havde arrangeret mødet med mig, dukkede ikke op. Ventede knap 15 minutter og da mødet ikke startede, afbrød jeg det igen.

Han har heller ikke efterfølgende kontaktet mig.

Det er ham som har inviteret mig til møde, så han må jo tage kontakt til mig igen, hvis han virkelig er interesseret.

Kiyonji 3-07-24 14:38

• ★★★★★★0

Det kan være, at hans svenske ISDN linje var gået ned :D

davenport 3-07-24 14:54

• ★★★★1

Jeg var lige inde i København og sige hej til en tidligere Filmz-bruger, hvor vi gik forbi Faraos. De havde et lille udsalg af film, men jeg endte med at gå derfra uden noget fordi de stadig var dyrere end at bestille dem online. Der var ellers en enkelt boks der fristede en smule.

NSF 3-07-24 19:09

• ★★★★★★0

Faraos er åndsvagt dyr på filmfronten.

Jeg har været i Loop Fitness i dag for at bestille en prøvetime til sønnike og jeg. Så må vi se om det bliver noget for os :)

Guldager 4-07-24 16:21

• ★★★★1

Faraos var faktisk billig tilbage i 90'erne. Her fandt jeg den ellers uopdrivelige "Bogen om Tintin og hans skaber" af Benoit Peeters for kun 150 kr. Og det endda i en 1. oplags udgave.

Ikke at forveksle med den senere forkortede udgave, der bare hedder "Tintin og hans skaber". Den tykke oprindelige udgave er i hvid, mens den forkortede har blåt omslag.

S. Rico 4-07-24 16:51

• ★★★0

Har lige taget to pamoler, som sådan ikke er mod hovedpine, er bare lidt overtræt og tung i hovedet, selvom jeg har fået 8 timers søvn..og været ude i en halv times tid . Udluftning næsten hele dagen. Og har faktisk kun set Luksusfælden, Jeopardy og grænsepatruljen idag...ellers er dagen gået med oprydning og vask af sengetøj samt rengøring af badeværelse...så nu gider jeg sgu ikke at lave mere!!!

Ryder666 4-07-24 19:29

• ★★★★★★2

Havde en vild oplevelse sent i aftes. Min datter kom ind, og sagde at jeg skulle skynde mig med ud, da det så ud som om der var ild i Melanie og Ricos hus. (Naboer, med to små børn.) Løb så ud, og naboerne stod allerede i haven, og så rystede ud, og bad om at komme ind. Det var så ikke deres hus, men en transportabel pølsevogn der stod lige udenfor deres hus med kæmpe flammer, og sirenerne var begyndt i baggrunden.

Ikke direkte farligt, men det viste sig så, at der var to gasflasker i den, så alligevel farligt. Vi skyndte os ind igen, og så kom drønene da de eksploderede. wow, det var vildt!

Efterfølgende viste det sig, at pølsemanden var kørt, uden at slukke sin friture, så den var skvulpet over og antændt bilen. Det tog lang tid for brandfolkene at slukke, nok pga olien.

Men min kone tog sig af naboens børn, og de fik lidt kiks. Det var lidt akavet, at ens naboer sad i nattøj i køkkenet, med to stortudende unger - samt den enes mor i morgenkåbe :D

Tror pølserne brændte på...

davenport 6-07-24 13:01

• ★★★★★★1

Hvad skal I lave i ferien?

Vores bliver ret stille og rolig. Jeg skal til en metal festival og Pia skal til et middelaldermarked nord for Aalborg. Så vi har lige en uge, hvor vi ikke ser hinanden. Lauge skal til svigerforældrene fra søndag til tirsdag.

Så vi har 13 feriedage tilbage sammen. Den ene bliver en tur til Ærø, og så trækker vi ellers fra en hat om, hvor vi skal hen. Vi har 7 steder - de resterende går med legeaftaler og bare hjemmehygge.

• Svanninge Bakker
    • Himmelbjerget/Jellingestenen
    • Bjørnø
    • Langelandsfortet
    • Christiansfeld
    • Fyns Sommerland
    • Fyns Hoved / stranden i Kerteminde

Hvis det bliver dårlig vejr, så er der ting som Lalandia, Lego House og sådan noget.

Til næste år har vi bestilt en uge i Western Camp på Lolland.

Guldager 7-07-24 16:35

• ★★★★★★0

Kedeligt, men vi skal ikke rigtigt noget. En tur ned til min mor bliver nok det vildeste. Vi har ikke nogen penge, så det er jo begrænset hvad der er af sjove ting. De store er gode til at finde på ting, men den lille vil helst bare sidde og spille hele dagen. (Han er pt. javet ud og hoppe på trampolin!)

Håber næste sommerferie bliver en tur sydpå i fly på hotel. Men det afhænger af arbejdssituationen...

davenport 7-07-24 18:07

• ★★★★0

Vi tager endnu en tørn i Andalusien. Fordelen er, at der både er vandring i bjergene til de voksne, og afslapning ved by og strand til de unge. Jeg ville egentlig hellere have været til Montana og South Dakota og vandre, men de steder jeg gerne vil hen er langt fra shopping og badeferie. Så det gider de unge ikke.

Starter med 4 dage i en lejlighed i Nerja. Herefter 5 dage i et beach front lejlighed i Estepona. Så kører vi ned til Cadiz, hvor vi har en lejlighed midt i den gamle bydel i 4 nætter. Og bagefter det samme med 4 dage i downtown Sevilla. Og så lige en dag i Malaga, inden vi flyver hjem igen.

Her er dejligt "lunt" med høj sol og 30 grader.

S. Rico 7-07-24 18:10

• ★★★★0

Jeg er i min fars sommerhus og maler reoler. Ellers har jeg ingen store planer i denne omgang. Jeg holder en uges ferie når vi kører Open Air i biografen og så en uge igen, når jeg rykker tilbage til min lejlighed i august. Så det er chill/arbejde, chill/arbejde/øl og arbejde.

NSF 7-07-24 18:16

• ★★★1

Bjørnø er jo ret lille og der sker nok ikke så meget. Svanninge bakker er pænt nok. Man kan tage bjergene med, nu man alligevel er på de kanter. Der er pæn udsigt fra Lerbjerg. Men de har åbenbart sat vilde heste ud og de har også smag for en god udsigt. Sidst jeg vandrede forbi havde de taget den gode sted på toppen af bakken og de stod der også da jeg vandrede tilbage igen dagen efter.

Polakkerne har sat sig på alt overarbejde, så tjener ikke så meget som jeg plejer. Derfor stille og roligt herhjemme. Måske lidt ud at sejle i min kammerats båd. Det er også fint nok.

Aranyhajú Nyárszépe 7-07-24 19:12

• ★★★★★★1

Det blev så Fyns Hoved i morgen :) - så det er med kikkert, net, lup og andre ting til at fange/se dyr med.

Tror måske, vi kombinerer det med Vikingemuseet i Ladby.

---

Vi har jo en 6-årig med, så der behøver ikke ske så meget :) - en lille sejltur frem og tilbage og lidt kage på cafeen på Bjørnø. I Svanninge Bakker er der en stor legeplads, så det er også fint for ham.

Guldager 7-07-24 19:31

• ★★★★★★1

For satan da, nu har vi en plan for metalfestivalen!

Torsdag starter vi med stegt flæsk og persillesovs og fadøl kl. 12.00 i Odense, og tager derefter til Fredericia, hvor vi skal sove. Drikker nogle drinks og sure øl og tager til festivalen for at se bl.a. Napalm Death.

Fredag skal vi på beershop med fadøl i Kolding...og selvfølgelig metal festival.

Lørdag har vi bord på Brød&Snaps kl. 13 til smørrebrød og snaps...og så mere metalfestival!

Det største problem er, at det band der er øverst på min must-see kommer som et sidste lørdag...

Og vores vært har en ide om, at vi skal smage en masse sure øl og gode drinks også. Det bliver sgu en god weekend - og er heldigvis familiefri til tirsdag formiddag. Jeg kan sagtens drikke som en teenager, men det tager en del længere tid at komme sig :)

Guldager 7-07-24 20:34

• ★★★0

Svanninge Bakker er et skønt sted, men har ikke været der siden midt i 90'erne...men husker det som et idyllisk sted..

Ryder666 7-07-24 20:47

• ★★★★★★0

Var der sidst i 89, da jeg var 8. Min mor blev stanget af en vædder...

Guldager 7-07-24 21:13

Herude på landet er vædderstangning en sport ;)

davenport 7-07-24 22:24

• ★★★0

Vi havde booket hotel i Lech i Østrig fredag d. 5/7, men arbejde gjorde jeg skulle til Holland, så vi måtte sætte familien på et tog fra Hobro til Frankfurt, hvor jeg samlede dem op torsdag aften. Første nat blev i Aschaffenburg.

• 4 dage i Lech Østrig (vandre og bade i det opvarmede Waldbad)
    • 3 dage i Luzern Schweiz (vandre og bade i søen, samt de forskellige strandbade)
    • 5 dage i Moneglia Italien (afslapning og dykke for dem der lyster)
    • 2 dage i Lauterbrunnen Schweiz (vandre over passet, og ned i Kandersteg, via Ochiensensee)
    • 5 dage i Zermatt Schweiz (vandre, afslapning og MTB)

Hvis vejret er dårligt i bjergene, bliver vi 2 dage ekstra i Italien.

MadMartigan 8-07-24 08:03

• ★★★0

• 4 dage i Lech Østrig (vandre og bade i det opvarmede Waldbad)
    • 5 dage i Moneglia Italien (afslapning og dykke for dem der lyster)
    • 5 dage i Zermatt Schweiz (vandre, afslapning og MTB)

Hvis vejret er dårligt i bjergene, bliver vi 2 dage ekstra i Italien.

Skøn aktiv ferie - enjoy :)

Gorman 8-07-24 08:17

• ★★★0

Mange tak, ja her på 3. dagen, kan man sgu mærke de gamle lemmer, bliver vækket til live :)

MadMartigan 8-07-24 08:25

• ★★★★★★0

Har lige bestilt en powerbank og lidt ekstra kabler - og det bliver leveret i aften. Lidt fjollet, for det kostede 15 kr. ekstra - kunne have ventet til i morgen, og så var det gratis. Blev bare fascineret over, at jeg kunne få det så hurtigt :)

Guldager 8-07-24 10:56

• ★★0

Schweiz er et utroligt smukt land og så er alting bare i orden, for det meste. Gode overnatningsmuligheder, god service og så er det rent og ryddet. Alt fra hotel eller hvor du nu vælger at overnatte og til gaderne.

Ulempen er så selvfølgelig at det kan være lidt dyrt, for alle som ikke er fra Schweiz, alt efter hvad du ønsker at købe.

Kiyonji 8-07-24 11:30

• ★★★★0

Ingen rejser her. Jeg regner med at smutte til Sønderborg en uges tid senere på måneden og igen til august for at være sammen med de gamle.

Min far mangler to uger mere for at være igennem sin strålebehandling for kræft i halsen. Foreløbigt ser han heldigvis ikke ud til at have fået nogle stråleskader/ bivirkninger. Bagefter skal han PET-scannes i Aabenraa og formentlig i gang med kemo for at behandle kræften i lymfekirtlerne. Min søster blev virkelig skidt efter hver kemobehandling, så jeg tænker, at det samme nok sker for ham. Men det kommer selvfølgelig også an på, hvor stærk den behandling er, han bliver sat på. Min søster var jo i stadie 4 og fik livsforlængende behandling. Det er min far trods alt ikke.

thomsen 8-07-24 11:44

• ★★★★★★0

Det er utroligt. Min yngste vil gerne købe et VR set, fordi min mor har givet hvert barn nogle penge. Men ingen fysiske butikker har det. ElG, Power, Geekd, Bilka, Føtex... Og så er jeg rendt tør for muligheder. Bilka har i Frederikshavn og Sønderborg, men nok lidt langt at ligge og køre.

davenport 8-07-24 12:17

• ★★★0

Hvorfor køber du det ikke bare over nettet?

Aranyhajú Nyárszépe 8-07-24 12:28

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen