Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    De første 3 mdr. er en slags "prøv-den-af" i fagene, og efter det er gennemført, skal de vælge retning. Jeg var lidt overrasket over historie, som er obligatorisk i 3 år på A niveau. Elsker historie, så det gør mig da glad, vidste bare ikke det var prioriteret så vigtigt.

    davenport 5-09-24 07:09

  • ★★★★★1

    Vi havde ekstraordinær generalforsamling i andelsforeningen i går, fordi der skulle sammensættes en ny bestyrelse. Og hold da op, hvor jeg føler mig gammel...

    Den nye formand er født i 2002, og næstformanden i 2004. Og så er der kassereren - mig - anno 1975...

    Den nye formand (eller nok rettere forkvinde i disse tider) virker yderst kompetent og ansvarsfuld - og det er mig selv, der opfordrede hende til at stille op - men altså... Hun var ikke født, da 9-11 skete! Hun er født året før jeg afleverede mit speciale på uni!

    Det lidt spøjse er, at igennem det meste af min barn- og ungdom har jeg været vant til at være en af de yngste. Jeg var det i min folkeskole og i gymnasiet. Da jeg efter gymnasiet tog et år til USA for at gå på college, var jeg den eneste af mine danske roommates, der ikke var gammel nok til at kunne købe en øl i baren - og måtte derfor til at starte med (indtil jeg fik rettet lidt i mit pas - men det er en anden historie) nøjes med adgang til dansegulvet på den lokale natklub.

    Men sådan er det i hvert fald ikke længere...

    chandler75 5-09-24 14:36

  • ★★★0

    Vi havde ekstraordinær generalforsamling i andelsforeningen i går, fordi der skulle sammensættes en ny bestyrelse. Og hold da op, hvor jeg føler mig gammel...

    Den nye formand er født i 2002, og næstformanden i 2004. Og så er der kassereren - mig - anno 1975...

    Den nye formand (eller nok rettere forkvinde i disse tider) virker yderst kompetent og ansvarsfuld - og det er mig selv, der opfordrede hende til at stille op - men altså... Hun var ikke født, da 9-11 skete! Hun er født året før jeg afleverede mit speciale på uni!

    Det lidt spøjse er, at igennem det meste af min barn- og ungdom har jeg været vant til at være en af de yngste. Jeg var det i min folkeskole og i gymnasiet. Da jeg efter gymnasiet tog et år til USA for at gå på college, var jeg den eneste af mine danske roommates, der ikke var gammel nok til at kunne købe en øl i baren - og måtte derfor til at starte med (indtil jeg fik rettet lidt i mit pas - men det er en anden historie) nøjes med adgang til dansegulvet på den lokale natklub.

    Men sådan er det i hvert fald ikke længere...

    Velkommen i klubben 

    Gorman 5-09-24 23:14

  • ★★★★0

    Jeg skal i gang med kabelhåndtering omkring mit tv/anlæg i dag. Indtil videre har alt bare været koblet sammen for at se om tingene virker og om jeg er tilfreds med placeringen, så nu er det tid til at gøre det ikke-rodet. Det bliver sikkert sjovt, når det er pissevarmt udenfor.

    NSF 6-09-24 12:19

  • ★★★★0

    Er så småt gået i gang med planlægning af årets halloween. Jeg er ikke den største handyman, men i år vil jeg lave et skelet, der kaster selvlysende galde op, kraftigt inspireret af diverse videoer set på Instagram og YouTube. 

    Indtil videre har jeg fået købt en stor plast-tønde, uv lamper og en pumpe, mens jeg venter på levering af nogle selvklæbende biohazard advarselsmærker. Skelettet har jeg fra sidste års halloween. Så mangler jeg bare nogle plastikslanger til at føre vandet nede fra tønden og ud af skelettets mund, samt lidt selvlysende maling til at farve vandet.

    dyg 7-09-24 12:49

  • ★★0

    Jeg forstår ikke hvorfor der er folk som rejser udenfor der stadigvæk ikke forstår at de ikke må importere fødevarer ind i EU. Eller stort set ikke. Der er enkelte fødevarer du må men det meste får du ikke importere. Dette for at det ikke lever op til EUs regler.

    Ser lidt af grænsepatruljen og det undrer mig stadigvæk. Det er især folk fra Asien og ikke mindst Thailand som så har en kuffert eller to med mad pakket. Derudover så bliver meget af det da dårligt over så lang en tur, især kødvarer der ikke er kølet ned.

    Alt det andet er mere forudsigeligt. Narkotika smugling findes overalt. 

    Smugling af alkohol det samme. I Sverige især fordi det er så dyrt. Så bliver det smuglet og solgt privat eller via småkiosker ofte ejet af udlændinge.

    Det er også et kæmpespild at slæbe 10-20 kilo mad med som så bare skal destrueres.

    Kiyonji 7-09-24 19:51

  • ★★★0

    Det anede jeg ikke noget om, men rejser også sjældent. Går det an med blommesnaps eller er det en gråzone?

    Aranyhajú Nyárszépe 7-09-24 20:21

  • ★★0

    Aner det ikke. Nogle ting er ikke så åbenlyse, så der skal det undersøges først.

    Det jeg ikke forstår er at folk ikke undersøger det først. Ikke mindst i de mængder.

    Der kan selvfølgelig være episoder hvor folk ikke lige har tænkt over at de har pakket en enkelt eller to madvarer.

    Der er også episoder hvor folk har været i Nederlandene og taget euforiserende stoffer med sig og glemt at det ikke er lovligt i destinationslandet og bliver dømt for besiddelse af narkotika.

    Kiyonji 7-09-24 21:18

  • ★★★0

    James Earl Jones er gået bort 

    ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/stemmen-bag-darth-vader-er-doed/10362690

    Ryder666 9-09-24 23:01

  • ★★★★★★0

    Sidder med bøvl med Udbetaling DK. Vi har ikke fået vores boligstøtte, fordi fagforeningen åbenbart har indberettet mine dagpenge for sent for 2 mdr. siden. Sad med dem hele fredag formiddag, og de lovede at vi fik vores penge hurtigt. Så kom der et brev i aftes, om at jeg havde klaget for sent (skulle have gjort det for 2 år siden???). Nu har jeg allerede snakket med 2 medarbejdere i dag, og det er hver gang en ny, som skal have fortalt historien igen. Den sidste jeg snakkede med i fredags, sagde at hun selv havde problemer med at forklare det, da hun ikke selv kunne forstå det. 

    Men, vi mangler 2200,- som vi er nødt til at have. Vi har 175,- til resten af september, og to fødselsdage. 

    Efter min mening, burde Danmark bare have fikset deres forskellige tilskud og sager. Så 2200,- i boligstøtte. Det kunne også være en skat på et bestemt %-beløb, uden alle de forskellige fradrag og smuthuller. Så kunne man slippe for alt det her, og samtidig skære væsentligt ned på sagsbehandlere, der skal sidde og efterregulere, og spilde tid. Indtil videre har jeg talt med 5-6 forskellige mennesker. Og de bliver betalt af vores skattekroner. 

    davenport10-09-24 09:43

  • ★★★★1

    Jeg havde lavet en lille bestilling hos Thomann i Tyskland forleden. Alt var godt, den blev sendt og ankom til Danmark, hvor der stod det forkerte postnummer på leveringen, når jeg kiggede på PostNords hjemmeside.

    Jeg prøver at få fat i PostNord, fordi der måske var en chance for at de kunne stoppe udbringeren, men man kan ikke ringe til PostNord længere, med mindre man specifikt ikke kan bruge digitale services, som eksempelvis en del ældre mennesker. Deres kontaktform sender én i ring, fordi den er baseret på en ret fjollet chatmodel, så man har valget mellem at installere deres app på mobilen, hvis man vil have hurtige svar, ellers må man vente på at nogen svarer en mail. Så jeg var naturligvis pænt sur over at skulle installere en app, men gjorde det alligevel, men den samme chatmodel eller whatever, som de bruger til deres kontaktformular sender også bare en i ring i deres chat, indtil man opgiver.

    Så jeg måtte bruge mail og i mellemtiden er pakken selvfølgelig blevet afleveret og afleveret kontaktløst, hvilket jeg ikke har accepteret, da jeg ikke har fået den sædvanlige sms/mail-info fra PostNord om at de var på vej med en pakke. Jeg prøver at få fat i forhandleren, der læser trackingen forkert og tror at pakken er afleveret hos mig, så måske bare en fejl hos PostNord?

    Niks, fordi da jeg kom hjem var der en seddel fra en nabo. Vedkommende der havde modtaget pakken (30 km væk), havde fundet frem til min nabos telefonnummer, ringet til vedkommende og bedt om at lægge en besked til mig - meget betænksomt. Jeg får fat i personen og vi aftaler at den bare bliver smidt tilbage til PostNord og evt. returneret, fordi jeg har ikke mulighed for at hente den.

    Så sender jeg en meget sur mail til PostNord, efter jeg har fundet ud af at vedkommende på stort set samme adresse som jeg, bare et andet postnummer. Bortset fra at det er en villa og ikke etageejendom, så min etage findes ikke på adressen og selvfølgelig står mit navn ikke på postkassen. Der er sikkert ingen mennesker involveret i sortering længere, men eftersom PostNord har en kæmpe kæp i røven over at det rigtige navn skal stå på ens postkasse, burde man mene at manglen på etager, kombineret med det forkerte navn på adressen burde have rejst et par flag hos sorteringen, eller hos udbringeren, men åbenbart ikke. Det viser sig også at de har afleveret pakken til en håndværker der var på adressen og ikke engang vedkomme der bor der.

    Så pakken er havnet på den forkerte adresse og afleveret til en tilfældig person der var der. 10/10 til PostNord, no notes.

    Her til morgen har modtageren afleveret pakken hos PostNord og den er at finde i systemet igen, så nu må vi se om den faktisk havner hos mig, eller ryger til Usbekistan i denne omgang.

    NSF11-09-24 08:55

  • ★★0

    Jeg har fået en SMS om at der er blomster på vej til mig fra Interflora. Troede først at det var et phishing forsøg, men telefonnummeret de har angivet er korrekt til den angivne butik. Derudover er linket hvor jeg skal bekræfte mine kontaktopgifter også korrekt og tager mig til Interflora.

    De har desværre ikke åbent nu, så jeg må ringe dem imorgen.

    Jeg undrer dog hvem det er som vil sende mig blomster, for det kan jeg ikke huske jeg har modtaget før. Det eneste jeg kan komme på er min nye arbejdsplads..

    Kiyonji11-09-24 18:21

  • ★★★0

    Det kunne jo også være det er en af de der svenske "jenter"?

    Aranyhajú Nyárszépe11-09-24 18:38

  • ★★★★★★0

    Det er helt sikkert en fyr med en motorsav, der skal have adgang til dit domicil. Trust no one! 

    davenport11-09-24 20:32

  • ★★★0

    Jeg har fået en SMS om at der er blomster på vej til mig fra Interflora. Troede først at det var et phishing forsøg, men telefonnummeret de har angivet er korrekt til den angivne butik. Derudover er linket hvor jeg skal bekræfte mine kontaktopgifter også korrekt og tager mig til Interflora.

    De har desværre ikke åbent nu, så jeg må ringe dem imorgen.

    Jeg undrer dog hvem det er som vil sende mig blomster, for det kan jeg ikke huske jeg har modtaget før. Det eneste jeg kan komme på er min nye arbejdsplads..

    Jeg har netop søgt arbejde hos en arbejdsplads, hvor de skrev i jobopslaget at de sender blomster, hvis man bliver ansat. 

    Essal12-09-24 06:21

  • ★★★0

    Har lige prøvet at tage to Treo brustabletter, opløst i sodavand, og det kunne man sagtens. Ydermere, så var smagen også langt bedre, end med alm postevand...

    Ryder66612-09-24 17:05

  • ★★★★★★2

    Du burde prøve det der kokain. Det skulle fjerne det meste..?

    ;D 

    davenport12-09-24 17:57

  • ★★0

    Blomsterne var fra den nye arbejdsplads, men fik svaret dem for sent, så de bliver afleveret på jobbet i stedet. 

    Passer mig fint, da jeg så kan have dem stående der.

    Så er det mysterium afklaret.

    Kiyonji12-09-24 18:04

  • ★★★0

    Du burde prøve det der kokain. Det skulle fjerne det meste..?

    ;D 

    Lol, jeg er nok lidt kedelig, jeg hverken drikker og har aldrig prøvet at ryge, eller taget stoffer...har heller aldrig haft lysten til det. Ej hellere hvis det har været tilbudt..

    Ryder66612-09-24 18:12

  • ★★★1

    Set Rocketman, og fuck den er dårlig og ukorrekt oversat...især sangene... derudover er den mere en surrealistisk film end en decideret realistisk biopic..den er hamrende elendig, selvom Taron Edgerton overbeviser sådan nogenlunde...jeg er skuffet...

    Den får kun 4/10 enkelte gode scener, men surrealismen ødelægger den ret så meget endda. Præstation er det der undgår en komplet bundkarakter...

    Ryder66612-09-24 19:28

  • ★★★★0

    Drikker fancy drinks i biografen.

    NSF12-09-24 19:42

  • ★★★★★★0

    Overvejer hvad jeg skal lave i morgen, hvor jeg igen er alene hjemme...der er et par muligheder:

    • Bare være hjemme og se kung fu og spise stærk mad. Kunne godt bruge afslapningen
    • Tage ud at drikke til Lambda Wired - men skal til frokost hos svigerforældrene lørdag
    • Tage ud at spille noget Magic. Det er efterhånden et stykke tid siden

    Det er mest nummer 1 og 2, jeg overvejer. Jeg kender altid til nogen til Wired, men har faktisk ikke nogen deciderede aftaler. Så det lugter lidt af en hjemmedag :)

    Guldager12-09-24 20:13

  • ★★★0

    Lol, jeg er nok lidt kedelig, jeg hverken drikker og har aldrig prøvet at ryge, eller taget stoffer...har heller aldrig haft lysten til det. Ej hellere hvis det har været tilbudt..

    Hov, jeg drikker lidt, en sjælden gang imellem...but that's it!!!

    Ryder66612-09-24 20:18

  • ★★★0

    Er det kun hos mig, eller oplever andre også problemer med søgningen på CDON? Man kan heller ikke logge på længere eller se ordrestatus...jeg bestiller ikke mere derfra, så længe der er de fejl, på siden...har heldigvis ikke noget i klemme hos dem...

    Ryder66613-09-24 00:55

  • ★★★★0

    Er det kun hos mig, eller oplever andre også problemer med søgningen på CDON? Man kan heller ikke logge på længere eller se ordrestatus...jeg bestiller ikke mere derfra, så længe der er de fejl, på siden...har heldigvis ikke noget i klemme hos dem...

    Deres login-link er ihvertfald forsvundet fra forsiden, men jeg har ikke prøvet at søge på noget.

    Efter deres side blev redesignet for nogle år siden, har den været komplet lort, især da de begyndte at blive Amazon og få ekstra forhandlere ind. Det er supersvært at finde varer og når man finder noget, får man lorteforslag fra tvivlsomme forhandlere, der tager 2-3 gange så meget for varen.

    Jeg brugte dem en del før i tiden, men det er måske blevet til et par håndfulde køb over de sidste par år, ikke mindst fordi iMusic har en bedre side at navigere og har bedre priser. Jeg tror at CDON har et større udvalg af film, hvilket ikke betyder alverden, hvis man ikke kan finde lortet.

    NSF13-09-24 09:03

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen