Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Stockholm er skøn og lidt speciel med sine mange øer.

    Kiyonji30-07-24 22:36

  • ★★0

    Jeg måtte google det, men der er simpelthen 0 resultater på hele Google. Hvad har du nu fundet på?

    Tror der har sneget sig en R ind, kunne forestille mig det er et nudge til The Simpsons når Bart ringer til Moe, "I'm trying to reach Homer, last name Sexual"  "Is there a Homer Sexual in here!"

    HelmerJ31-07-24 07:12

  • ★★★★★★0

    I morgen Legoland

    Jeg betalte lige 200kr for at slippe for en 45 min kø...vi har ikke reserve and ride, men man kan åbenbart også betale 100 kr per person en gang per forlystelse 

    Guldager31-07-24 14:23

  • ★★★★3

    Jeg betalte lige 200kr for at slippe for en 45 min kø...vi har ikke reserve and ride, men man kan åbenbart også betale 100 kr per person en gang per forlystelse 

    Det er fandme en nederen måde at køre en forlystelsespark.

    gi-jones31-07-24 14:52

  • ★★★★★2

    Jeg er godt og grundig arrig...

    For et par måneder siden fik jeg et brev fra Nordea om, at de manglede nogle oplysninger om nogle indgående beløb til min virksomhedskonto (man skulle tro, at det ville være lidt indlysende, at det var indbetalinger fra mine kunder...). Under "dokumentation påkrævet" stod der NEJ.

    Der stod i brevet ikke noget om, hvordan jeg rent faktisk skulle angive disse oplysninger. Men der var et telefonnummer, hvis man havde spørgsmål. Det var umuligt at komme igennem på telefonen.

    Jeg skrev derfor oplysningerne til min bankrådgiver (i mangel af andre muligheder) og spurgte, om de manglede noget. 13. maj skrev hun tilbage, at hun havde sendt oplysninger videre til sin kollega, som behandlede min sag.

    I dag får jeg så et nyt brev om, at de har spærret min virksomhedskonto, fordi de ikke har modtaget oplysningerne, og at "Vi har orienteret dig om, at det ville få konsekvenser for dig og din brug af banken, hvis fristen blev overskredet".

    Jeg prøver igen at ringe til det nummer, de har opgivet, men kan stadig ikke komme igennem. Prøver min bankrådgiver, som ikke tager telefonen. Prøver hovednummeret til Nordea og kommer igennem til en medarbejder, som ikke kan hjælpe mig, men gerne vil lægge en besked til min bankrådgiver. Hun giver mig så et andet nummer til Nordea Erhverv, jeg kan prøve, men den flinke dame i den anden ende på det andet nummer oplyser, at de ikke har noget med det at gøre - at de tager sig af spørgsmål i forbindelse med leasing - men at der er mange, der ringer forkert til dem, muligvis fordi de andre medarbejdere i Nordea har skrevet et forkert telefonnummer ned.

    Så nu er jeg spændt på, om min bankrådgiver ringer, og om min konto kan nå at blive åbnet til på mandag, hvor jeg venter indbetalinger fra kunder på 50.000+ kr...

    chandler7531-07-24 16:01

  • ★★★★★★0

    Det er fandme en nederen måde at køre en forlystelsespark.

    Tjo, det er ret normalt i udlandet.

    Man kan betale 800 kr ekstra for at slippe for kø ved de populære forlystelser. 600kr for at forkorte tiden med 50% og 300 kr for normal tid, men man får en besked når man kan komme til.

    Der har faktisk lige været en artikel om det, og Rosa Lund har udtalt sig som politiker, at det er for dårligt og der burde være noget lovgivning.

    Personligt er jeg ret ligeglad. Hvis folk vil betale ekstra for at slippe for kø, så er de hjertens velkommen til det. Man kan sige, at det virker nu  så længe at der er få, der gør det.

    Guldager31-07-24 16:11

  • ★★★★★★0


    Så nu er jeg spændt på, om min bankrådgiver ringer, og om min konto kan nå at blive åbnet til på mandag, hvor jeg venter indbetalinger fra kunder på 50.000+ kr...

    Nu ved jeg ikke, om det koster penge at skifte...men det der vil være øjeblikkelig ny bank for mig

    Guldager31-07-24 16:12

  • ★★★★★★1

    Mht. Legoland, så var sagen oppe i P1 i dag. Jeg synes det er fucking ufedt, at hvis man bare har penge nok, skal ens børn ikke lære det at vente og stå i kø som alle andre. I sagen, overhørte den interviewede i en kø, at nogen der betalte sig forans børn spurgte hvorfor de kunne gå foran, og faren svarede "fordi vi har flere penge end dem!" Hvad fanden er det for noget bavl at lære børn? 

    davenport31-07-24 16:18

  • ★★★★★★0

    fordi vi har flere penge end dem!" Hvad fanden er det for noget bavl at lære børn? 

    Det er noget bavl, helt enig. 

    Men synes ikke konceptet er forkert.

    Guldager31-07-24 16:21

  • ★★★★★★0

    Jo, det kan der sgu ikke herske tvivl om??? Hvis du er rig nok, kan du bare hoppe over proletarerne. I Danmark er køkultur noget alle må og skal kunne være i. Der er sgu ulighed nok til, så den slags er helt uhørt! Troede du var lidt rød? ;) 

    davenport31-07-24 16:24

  • ★★★★★★1

    Jeg kan på ingen måde se, hvad en ekstra service man betaler sig til har noget med politik at gøre...

    Men er helt enig i, at ham faderen der, han er forkert på den.

    Guldager31-07-24 16:39

  • ★★★★★★1

    Faktisk vil jeg sige, at det er uhørt at politikerne udtaler sig om det

    Guldager31-07-24 16:41

  • ★★★★★★2

    Og en anden ting: jeg kan ikke fordrage, når folk taler om, hvad der er dansk og ikke-dansk...der er ingen manual, manuskript eller andet der dikterer hvad dansk er. Det er kun et vagt begreb folk bruger, når det passer i en given kontekst. Jeg snakker her om Rosa Lund, der mener det er udansk

    Guldager31-07-24 16:47

  • ★★★★0

    Per Dich har en kommentar til LEGO-sagen: www.youtube.com/watch

    NSF31-07-24 16:55

  • ★★★★★★2

    Faktisk synes jeg det er svært, at være politisk korrekt... Når jeg udtaler mig om noget andet, er jeg en idiot. Nu udtaler jeg mig om uretfærdighed, er det også galt? Er der en manual, til at være den perfekte person M/K/Q? 

    Hvad skal man efterhånden gøre, for at lande et godt sted? Det er fanme ikke nemt. (Undskyld jeg bander)

    davenport31-07-24 17:14

  • ★★★★0

    Er der nogen der har sagt at det er galt at du udtaler dig om uretfærdighed?

    Nej.

    NSF31-07-24 17:18

  • ★★★★★★0

    Ja, lader det ikke til at det heller ikke er godt nok, at man snakker for den lille mand?... Gider egentlig ikke... Det var bare en betragtning. 

    davenport31-07-24 17:20

  • ★★★★2

    Ja. 

    Nej.

    At Guldager ikke deler dit synspunkt, betyder hverken at du ikke er politisk korrekt (da det ikke har noget med sagen at gøre overhovedet), eller at du ikke må udtale dig.

    Er du så ubekendt med at mennesker kan have forskellige synspunkter og at begge parter stadig er i stand til at snakke med hinanden? Da du er gift ville jeg da formode at den slags sker i dit hjem med jævne mellemrum, uden at den ene part bliver sendt ind i et skab og ikke må tale.

    NSF31-07-24 17:26

  • ★★★★★★0

    Whatever

    davenport31-07-24 17:31

  • ★★3

    Man bliver lidt nemt tromlet ned, hvis man kommer med en lidt “skæv” mening herinde.. det er sådan lidt politisk korrekt det hele. Så kan godt følge Davenport:-)

    Weird_J31-07-24 17:37

  • ★★★★4

    Man bliver lidt nemt tromlet ned, hvis man kommer med en lidt “skæv” mening herinde.. det er sådan lidt politisk korrekt det hele. Så kan godt følge Davenport:-)

    Nåmen, hvis man skriver noget der er faktuelt forkert og holder på at man har ret, så er det jo let at føle sig som et offer. Det er dog ikke tilfældet her, det er blot to personer der har forskellige holdninger til at betale sig fra at hoppe foran i køen.

    NSF31-07-24 17:43

  • ★★★★★★4

    Ahem, i to (Guldager og NSF) er altid så "røde" og har nøglen til den rette holdning. Så det er irriterende, når man så har "den rette holdning", stadigvæk er en åndsvag klovn.

    Hele det her handler om, at man som rig, hvid mand kan spurte over de andre fordi man har råd til det. Hvis det havde været hvilken som helst andre, ville i slupre i dét. Det klinger satme noget hult.

    Og det er dét jeg mener: Man kan ikke være "cool" eller "rigtig". Når man så forsøger, skal man udskammes. WTF?

    davenport31-07-24 17:53

  • ★★★★3

    Altså, problemet ligger i at du læser folks uenighed som et angreb og øjeblikkeligt går i forsvarsposition. Guldager er uenig med dig. Han udskammer dig ikke. Der er sgu en verden til forskel.

    Jeg linker til en sang der ordret hedder "sådan er kapitalismen", fordi, du ved, sådan ER kapitalismen. Som i, at jeg er enig med dig. Hvordan du ser det som et angreb eller udskamning går 100% over hovedet på mig.

    Forventer du en lille kage og en hånder, fordi du skriver noget der er "korrekt"? Måske lidt fyrværkeri?

    Og jeg vil blot sige at Guldager ikke er rød, han er måske i bedste fald lyslilla. Jeg er til gengæld samme farve som blodet i gaderne, når revolutionen kommer.

    NSF31-07-24 18:04

  • ★★★★★★0

    Ja, du er badass ;)

    davenport31-07-24 18:13

  • ★★★★★★1

    Du tager tingene meget personligt, Davenport.

    Jeg siger to ting:

    1) jeg ser ikke noget forkert i, at Legoland har reserve n ride

    2) den lektion som faderen vil give videre til sønnen er fucked up.

    Og det har intet at gøre med den lille mand eller politik i min optik. For mig er det præcis det samme som, at MASH sælger Kobekød, som nogen har penge til, andre har ikke. Sådan er folks situation forskellig.

    Der hvor det politiske kommer ind er, at alle folk skal til enhver tid have samme muligheder for at få råd til reserve n ride (og andre ting, selvfølgelig). Og der synes jeg ikke, at samfundet gør det godt nok.

    Guldager31-07-24 18:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen