Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★1

    Nej, det er straight up ikke en seriøs film i følge alle der har været med til at lave den. Det viser titlen, traileren, interviews med castet og instruktøren.

    Jeg betragter "Twister" som en seriøs katastrofefilm. Er 2'erne helt anderledes?

    chandler75 6-08-24 12:01

  • ★★★★0

    Jeg betragter "Twister" som en seriøs katastrofefilm.

    Jeg ser den som værende så seriøs som "Hackers" er, når det kommer til cybersikkerhed og hackere.

    NSF 6-08-24 12:13

  • ★★★★★2

    Jeg ser den som værende så seriøs som "Hackers" er, når det kommer til cybersikkerhed og hackere.

    Men der er jo forskel på, om præmissen er "useriøs", og om filmen tager sig selv seriøst?

    Fx er præmissen for "The Day after Tomorrow" også ret uvidenskabelig/useriøs, men filmen tager sig selv seriøst. Det er fx ikke tilfældet med "2012".

    chandler75 6-08-24 12:19

  • ★★★★0

    Men der er jo forskel på, om præmissen er "useriøs", og om filmen tager sig selv seriøst?

    Fx er præmissen for "The Day after Tomorrow" også ret uvidenskabelig/useriøs, men filmen tager sig selv seriøst. Det er fx ikke tilfældet med "2012".

    Det korte af det lange er, at jeg betragter Twister som værende en film, hvor der er nogle grin indlagt i løbet af filmen, bl.a. baseret på reaktionerne fra publikum, da jeg så den i biografen i sin tid og de skuespillere der er valgt. Og, du ved, en flyvende ko.

    Jeg synes ikke rigtigt der er behov for at gå dybere ind i diskussionen end det, da den jo er startet af en troll der ikke kan lide at folk griner.

    NSF 6-08-24 12:29

  • ★★★★★1

    Jeg synes ikke rigtigt der er behov for at gå dybere ind i diskussionen end det, da den jo er startet af en troll der ikke kan lide at folk griner.

    Jeg var bare mest nysgerrig efter, hvilke forventninger jeg skulle gå ind til 2'eren med :)

    chandler75 6-08-24 12:40

  • 0

    Niks.

    Mærkelig holdning ikke at ville respektere andre mennesker. Men sådan er der jo også kendte politikere som Mette Thiesen der er hvis man ikke deler holdning med hende. 

    Donnie 6-08-24 13:26

  • 0

    Jeg ser den som værende så seriøs som "Hackers" er, når det kommer til cybersikkerhed og hackere.

    Hvis du kun tager film seriøse der er videnskabsligt baseret og kommer med en forklarende moralsk budskab om klimaforandringer og andet er det jo fint nok. Men ud fra den præmis med at så sidde og grine kan man jo også grine af film som erklærede mesterværker som Apocalypse Now fordi den kører helt skævt med dens billede af Vietnamkrigen. Man kan også sidde og grine højt af film som The Vvitch, Hereditary og sådanne uvidenskabelige historier. Det må man jo også godt. Men så bliv hjemme og se filmen der, eller undlad at grine og respekter andre. 

    Donnie 6-08-24 13:34

  • 0

    Det korte af det lange er, at jeg betragter Twister som værende en film, hvor der er nogle grin indlagt i løbet af filmen, bl.a. baseret på reaktionerne fra publikum, da jeg så den i biografen i sin tid og de skuespillere der er valgt. Og, du ved, en flyvende ko.

    Jeg synes ikke rigtigt der er behov for at gå dybere ind i diskussionen end det, da den jo er startet af en troll der ikke kan lide at folk griner.

    Så du kan ikke tage en diskussion fordi du mener jeg er en troll. Faktisk er det ikke første gang du springer fra en diskussion fordi du har en dårlig sag og så kommer med en lam undskyldning. Jeg skriver en alvorlig debat om hvad jeg synes man kan tillade sig En anden spørger dig om noget i den forbindelse og så pisser du på det hele. 

    Donnie 6-08-24 13:37

  • ★★★★0

    Men så bliv hjemme og se filmen der, eller undlad at grine og respekter andre. 

    Niks, sætter mit biografbudget op, så jeg kan se mindst en film om ugen og grine højt. Og ryge en cigar imens.

    pisser du på det hele. 

    Ikke kink-shame, ingen har nogensinde taget skade af et golden shower.

    NSF 6-08-24 13:43

  • ★★★★★★0

    Mærkeligt som man aldrig må have en mening herinde der afviger uden at man skal gøres grin med. David Lund skriver selv han griner fordi det er så dumt. Ja det er det ifølge ham. Der er forskel på at grine og så grine arrogant som det bliver når man griner nedladende over hvor dumt noget er midt i en flok der ikke finder det dumt men fedt. 

    Jeg er ret sikker på at David nøjes med at smile - er det ok?

    Wayne 6-08-24 13:49

  • 0

    Jeg er ret sikker på at David nøjes med at smile - er det ok?

    Så længe man ikke som NSF mener det er okay at ødelægge andres oplevelser. Ville du ikke selv mene det irriterende hvis du var i biografen og havde betalt 130-140 kroner og så en film du fandt god af de rette grunde, uden at være direkte morsom og så sad der en eller flere i biografen og grinte højlydt fordi de fandt den dum. 

    Donnie 6-08-24 13:52

  • ★★★★★★0

    Så længe man ikke som NSF mener det er okay at ødelægge andres oplevelser. Ville du ikke selv mene det irriterende hvis du var i biografen og havde betalt 130-140 kroner og så en film du fandt god af de rette grunde, uden at være direkte morsom og så sad der en eller flere i biografen og grinte højlydt fordi de fandt den dum. 

    Skyldig - det har jeg gjort et par gange som 16 årig til gyserfilm og karatefilm. Men de var satme også ringe.

    Wayne 6-08-24 15:00

  • ★★★★★5

    Hvis jeg finder noget sjovt, så griner jeg. Det er ligesom ikke noget, jeg kan beherske fuldstændigt. Ligesom jeg hopper i sædet, når jeg får et chok, kniber en tåre hvis noget er sørgeligt osv. Men bare rolig, Donnie - jeg bryder meget sjældent ud i høj latter i en biograf. Der skal satme noget til. Jeg har stor respekt for andres oplevelse af film, og føler mig på ingen måde overlegen, fordi jeg finder en film dum, som en anden ser noget stort i. Til gengæld lyder det lidt som om, at du prøver at presse en overlegen holdning ned over mig? I så fald kan du stikke den op et sted hvor solen aldrig skinner. Der skal være plads til os alle - også dem der finder Twisters sjov og dum.

    David Lund 6-08-24 16:22

  • ★★★0

    Edit: forkert tråd 

    Ryder666 6-08-24 20:10

  • 0

    Skyldig - det har jeg gjort et par gange som 16 årig til gyserfilm og karatefilm. Men de var satme også ringe.

    Kunne du ikke lide at give mig ret siden du svarede på noget jeg ikke havde spurgt om:-) Jeg snakker da ikke om, hvad også må fremgå efterhånden at du uforvarende tilbage i 1947 kom til at grine af en film i biografen. Jeg snakker om hvis man vælger at se film igen og igen man ved man selv vil finde dumme og det ved filmbuffs vel og så risikere at ødelægge andres oplevelse.

    Donnie 7-08-24 08:45

  • 0

    Hvis jeg finder noget sjovt, så griner jeg. Det er ligesom ikke noget, jeg kan beherske fuldstændigt. Ligesom jeg hopper i sædet, når jeg får et chok, kniber en tåre hvis noget er sørgeligt osv. Men bare rolig, Donnie - jeg bryder meget sjældent ud i høj latter i en biograf. Der skal satme noget til. Jeg har stor respekt for andres oplevelse af film, og føler mig på ingen måde overlegen, fordi jeg finder en film dum, som en anden ser noget stort i. Til gengæld lyder det lidt som om, at du prøver at presse en overlegen holdning ned over mig? I så fald kan du stikke den op et sted hvor solen aldrig skinner. Der skal være plads til os alle - også dem der finder Twisters sjov og dum.

    Jeg prøver hverken at presse noget ned over dig eller op i dig. I hvert fald ikke uden samtykke. Jeg må skuffe dig. Kan ikke stikke det derop da jeg ikke kommer så fine steder. Jeg snakker ikke om at du ikke må grine græde eller skide ned af dig selv hvis handlingen får en til det. Jeg snakker om at man igen og igen vælger at se film som andre ikke anser som dumme eller værende komedier og så se dem og sidde og grine arrogant af det man ser til gene for andre. Du ved med garanti godt på forhånd om det er en sådan film. Det har du jo også sagt du ikke gør. Så er den jo ikke længere. Det var det jeg skrev om fra starten af for svar. Selvfølgelig også muligt at du faktisk elsker disse film og gemmer dig lidt bag at de er dumme og du griner for ikke at virke som du elsker ostefilm. Måske kan du ikke lide jeg kalder det arrogant. Men det er sådan jeg synes det er. Jeg siger ikke du er det. Heller ikke selv om du kommenterer på mit røvhul:-)

    Donnie 7-08-24 08:52

  • ★★★★★0

    Jeg prøver hverken at presse noget ned over dig eller op i dig. I hvert fald ikke uden samtykke. Jeg må skuffe dig. Kan ikke stikke det derop da jeg ikke kommer så fine steder. Jeg snakker ikke om at du ikke må grine græde eller skide ned af dig selv hvis handlingen får en til det. Jeg snakker om at man igen og igen vælger at se film som andre ikke anser som dumme eller værende komedier og så se dem og sidde og grine arrogant af det man ser til gene for andre. Du ved med garanti godt på forhånd om det er en sådan film. Det har du jo også sagt du ikke gør. Så er den jo ikke længere. Det var det jeg skrev om fra starten af for svar. Selvfølgelig også muligt at du faktisk elsker disse film og gemmer dig lidt bag at de er dumme og du griner for ikke at virke som du elsker ostefilm. Måske kan du ikke lide jeg kalder det arrogant. Men det er sådan jeg synes det er. Jeg siger ikke du er det. Heller ikke selv om du kommenterer på mit røvhul:-)

    Jeg elsker dem bestemt. Foretrækker i høj grad film der får mig til at grine fremfor at kede mig. Men det lyder netop som om, at dit overlegne ego ikke har plads til et sådan publikum, og så tænker jeg bestemt ikke, at vi har meget mere at snakke om i den sammenhæng. Prøv at være mere rummende fremover.

    David Lund 7-08-24 10:37

  • ★★★2

    Thanksgiving (2023)

    skuffende gyserfilm hvor kun Patrick Dempsey og Gina Gershon er blandt (for mit vedkommende) de mest velrutinerede skuespillere blandt castet. Det unge Cast er utroværdige og amatøragtige. Den har få gode kills, men ikke noget der er en lang anmeldelse værdig.

    Jeg lander på 

    4/10

    Last Night In Soho (2021)

    en velfortalt Mystery/Horrorfilm der nærmest er delt op i to akter, hvor den sidste halvdel af filmen går hen og bliver ret blodig. Thomasin McKenzie er et lysende ungt talent, der kører filmen sikkert i land, og starter med at være den helt unge naive pige, der selvfølgelig udvikler sig til mere. Terence Stamp ses I en mindre rolle, men nøøøøj han ser gammel ud, men han var også i start 80'erne da filmen blev lavet. 

    Helt klart en fed film 

    Jeg lander på 

    7.5/10

    begge set på 4K UHD BD...

    Ryder666 7-08-24 16:16

  • ★★★★1

    Deadpool & Wolverine (2024)

    Denne gang er det så MCU’s multiverser, der får en stor tur gennem Ryan Reynold’s Deadpool maskine. Man bør have set Loki og kende til TVA (Time Variance Authority), hvis man skal have fuld glæde af filmen. Det er også en ret god idé at have set Dr. Strange in the Multiverse of Madness. Selv om jeg følte mig rimelig godt rustet på MCU fronten, så er jeg bange for, at  jeg fangede mindre end halvdelen af de voldsomt mange referencer og jokes til MCU universet. Man skal vist være rimelig hardcore for at få det hele med i det tempo.

    Der er heldigvis masser er guf til os almindelige dødelige. Og jeg havde endnu engang en fest i selskab med Deadpool. Jeg hyggede mig nok mest i starten. Hen mod slutningen mistede jeg lidt interessen for det kringlede plot. Og det er netop på plotdelen og skurke-delen, at Deadpool 3 halter sammenlignet med de to første film. Hvor de to første faktisk havde ganske udmærkede historier, så er Deadpool 3 i endnu højere grad primært spoof og ballade.

    Men som nævnt foregår det det i virklig godt selskab med masser af gode grin og grov humor undervejs. De to første var til 5 store stjerner. Den tredje sniger sig kun lige op på 5 små stjerner.

    ★★★★★☆

    S. Rico10-08-24 12:34

  • ★★★★★★1

    Deadpool & Wolverine (2024)

    Denne gang er det så MCU’s multiverser, der får en stor tur gennem Ryan Reynold’s Deadpool maskine. Man bør have set Loki og kende til TVA (Time Variance Authority), hvis man skal have fuld glæde af filmen. Det er også en ret god idé at have set Dr. Strange in the Multiverse of Madness. Selv om jeg følte mig rimelig godt rustet på MCU fronten, så er jeg bange for, at  jeg fangede mindre end halvdelen af de voldsomt mange referencer og jokes til MCU universet. Man skal vist være rimelig hardcore for at få det hele med i det tempo.

    Der er heldigvis masser er guf til os almindelige dødelige. Og jeg havde endnu engang en fest i selskab med Deadpool. Jeg hyggede mig nok mest i starten. Hen mod slutningen mistede jeg lidt interessen for det kringlede plot. Og det er netop på plotdelen og skurke-delen, at Deadpool 3 halter sammenlignet med de to første film. Hvor de to første faktisk havde ganske udmærkede historier, så er Deadpool 3 i endnu højere grad primært spoof og ballade.

    Men som nævnt foregår det det i virklig godt selskab med masser af gode grin og grov humor undervejs. De to første var til 5 store stjerner. Den tredje sniger sig kun lige op på 5 små stjerner.

    ★★★★★☆

    Jeg er overrasket over din kærlighed til Deadpool serien - jeg synes gag og løjer er tyvstjålet fra Monty Python, eller lidt i samme stil.

    Men glæder mig til at se den - ikke mindst på grund af dine 5/6

    Wayne10-08-24 12:39

  • ★★★★0

    Jeg er overrasket over din kærlighed til Deadpool serien - jeg synes gag og løjer er tyvstjålet fra Monty Python, eller lidt i samme stil.

    Det er det muligvis også. Men det gør ikke noget, hvis det er gjort godt. Og det hjælper selvfølgelig at være Ryan Reynolds fan :-)

    S. Rico10-08-24 12:41

  • ★★★★★★0

    Har set alle filmene i denne boks i dag: Enter the Video Store fra Arrow

    Filmene er vildt underholdende på den perfekte 80'er måde. Ikke nødvendigvis gode, de er alle omkring middel, men det er super underholdende!

    I en anmeldelse af boksen stod der: 3 star-films in a 5 star box...og jeg er helt enig!

    Guldager10-08-24 21:22

  • ★★★0

    The Firm (1993) - Sakser lige min egen anmeldelse fra Letterboxd, derfor den er på engelsk:

    Tom Cruise is Tom Cruising.

    Gene Hackman doesn't have the finger dexterity to unbutton a shirt.

    Gene Hackman also wants to fu......!

    Wilford Brimley was in fact 12-years-old when he did this movie.

    Features an extremely 90's piano score that is often overly dramatic.

    Somehow feels like the most outdated 90's movie in more ways than one.

    4/10

    Essal14-08-24 18:00

  • ★★★★★★0

    Se The Firm med Gary Oldman i stedet:)

    Guldager14-08-24 18:35

  • ★★★★★★0

    Eller Firm med Jenna Jameson?

    davenport14-08-24 18:48

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen