Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Jeg husker nu "The Firm" som en udmærket thriller. Tror den fortjener et gensyn. Og Jeanne Tripplehorn er

    chandler7514-08-24 19:08

  • 0

    Har været lidt i biografen for at udnytte mit abonnement. 

    Trap:
    Elendig film fra Night Shyamalan. Jeg har mistet al tro på at den mand kan levere en god film igen.

    Deadpool 3:
    Kan man lide de to første så er denne nok også et hit. Jeg fandt den god, men foretrækker dog den første. Alt det her med multiuniverser står jeg lidt af på.

    Twisters:
    Mine forventninger var lave, men jeg var godt underholdt af denne. Fin sommer blockbuster.

    Bad Boys 4:
    Denne franchise burde nok bare stoppe. Jeg kan ikke huske 3'eren men kan se at jeg har givet den en dårlig karakter. 4'eren er middelmådig og generelt for lang. 

    Borderlands:
    Kender marginalt til spillene så var lidt blank på karakterne og historien. Fin action, men filmen er lidt på det jævne. 

    Popeye14-08-24 22:34

  • ★★★★★★0

    Englemageren

    Instrueret, produceret, skrevet - af - Julie R. Ølgaard, som også lige tager sig af hovedrollen som politidetektiven Laura - med speciale i IT.

    Hun er på orlov efter en abort - men kaldes tilbage på job, da det første af en række mord bliver begået.

    Morderen er ferm til at hacke politiets interne netværk, og her er der brug for Lauras evner.

    Filmen er en thriller, og har alle de gammelkendte virkemidler og suspense hvor hovedpersonen kommer lidt for tæt på morderen - og hvor drøm og virkelighed veksler.

    I en anden bærende rolle ses Roland Møller, som den forstående kollega - og makker når tingene spidser til.

    Skabelonen kører faktisk rigtigt godt - og det hele bliver rimeligt eksekeveret. Lige indtil slutningen får et nøk for meget.

    Indtil da er den på niveau med de øvrige nordiske film i den genre.

    6/10

    Wayne15-08-24 09:11

  • ★★★0

    Black Panther = skodfilm eneste positive ting der kan siges om den, er, at det var befriende at se en superheltefilm der ikke var all white American og.Michael B Jordan, der leverede filmens bedste præstation og overgik endda Chadwick Boseman. Jeg lander på 

    3/10

    Black Panther Wakanda Forever = skodfilm der kun holdes oppe af Angela Bassett. resten af castet forekommer mig ligegyldige. Den er simpelthen for lang med en spilletid på 2t41m og først henimod slutningen viser den hvorfor den hedder Black Panther. ligesom 1'eren er den blandt de værste superheltefilm jeg nogensinde har set.. og nå jo, så får youtube og iPhone lige lidt reklame da produktet bliver nævnt. Gad vide hvor meget de har betalt filmholdet for at få deres navn nævnt?! Man kan vel godt kalde det en form for product placement, Oder was?!

    Jeg lander på samme karakter som 1'eren og kvitterer med 

    3/10...

    Ryder66616-08-24 01:45

  • ★★★0

    Jeg tyvstartede og så Vendetta med Dean Cain og Paul "The Big Show" Wight.hertil eftermiddag...

    produceret i samarbejde med wwe..

    Herligt brutal, og perfekt castet, men det er Paul Wight der stjæler opmærksomheden med sin enorme fysik og tilstedeværelse.

    Ydermere klær det Dean Cain at være så indædt kynisk har kun et mål: HÆVN!!!

    Michael Eklund spiller også godt som uberegnelig fængsels inspektør 

    Hvem der end castede Dean Cain og Paul Wight som filmens hovedmodstandere, er intet mindre end geniale...

    So do yourself a favor and watch it!!!

    Jeg lander på 

    8.5/10...

    Ryder66617-08-24 17:22

  • ★★★★★★0

    Så lige Anne & Anders i Afrika, hvor de besøger en farm i Zimbabwe, hvor ejeren er barnebarn af Wolle Kirk. Det foranledigede lige, at jeg genså afsnittet af Den 11. Time med netop Wolle Kirk, afrikansk storbonde. (YT) 

    davenport18-08-24 22:05

  • ★★★★★★1

    Furiosa: A Mad Max Saga

    Mad Max: Fury Road var et visuelt mesterstykke, som viste at George Miller havde fantasi til at toppe sit gamle univers.

    Denne historie om Furiosa er en afstikker i forhold til Mad Max - både fordi den kun i parantes nævner Max - og fordi den fortæller en oprindelshistorie om Fury Roads egentlige hovedperson.

    Historien er delt op i 2 dele - Furiosa der som barn kidnappes af Dementus håndlangere, for senere at indgå i en byttehandel. Dementus spilles i øvrigt af Chris Hemsworth, som dygtigt er sminket - så han ikke ligner Thor - og i øvrig endnu en gang beviser et alsidigt talent.

    I anden del møder vi teenageren Furiosa, som nu spilles af Anya Taylor-Joy - hun har længe forklædt sig som dreng, for ikke at ende som rugemor hos Imortan Joe (som vi kender som ældre i Fury Road). Furiosa har en del hun skal have hævnet - og Dementus er en værdig modstander.

    Millers sans for action og hans fantastiske futuristiske fantasi, fornægter sig ikke. Der er masser af udspekulerede køretøjer, og masser af stunts og eksplosioner. Ind i mellem larmer det så meget at det overdøver den gode historie - og det er måske det der er årsagen til den svigtende succes? At fans forventer mere høj potent smadder, med visuelt galore - men også får en reel historie?

    Jeg var fint underholdt, men savnede lidt Charlize Theron som virkede fysisk mere farlig end Anya Taylor-Joy i rollen - men der er selvfølgelig også en tidsfaktor der skal indhentes.

    8/10

    Wayne19-08-24 13:19

  • ★★★★0

    Trailerne viste masser af action, men så meget kunstige ud. Jeg tror at det er en større faktor end publikums forventninger.

    NSF19-08-24 13:24

  • ★★★★1

    Furiosa: A Mad Max Saga

    Mad Max: Fury Road var et visuelt mesterstykke, som viste at George Miller havde fantasi til at toppe sit gamle univers.

    Denne historie om Furiosa er en afstikker i forhold til Mad Max - både fordi den kun i parantes nævner Max - og fordi den fortæller en oprindelshistorie om Fury Roads egentlige hovedperson.

    Historien er delt op i 2 dele - Furiosa der som barn kidnappes af Dementus håndlangere, for senere at indgå i en byttehandel. Dementus spilles i øvrigt af Chris Hemsworth, som dygtigt er sminket - så han ikke ligner Thor - og i øvrig endnu en gang beviser et alsidigt talent.

    I anden del møder vi teenageren Furiosa, som nu spilles af Anya Taylor-Joy - hun har længe forklædt sig som dreng, for ikke at ende som rugemor hos Imortan Joe (som vi kender som ældre i Fury Road). Furiosa har en del hun skal have hævnet - og Dementus er en værdig modstander.

    Millers sans for action og hans fantastiske futuristiske fantasi, fornægter sig ikke. Der er masser af udspekulerede køretøjer, og masser af stunts og eksplosioner. Ind i mellem larmer det så meget at det overdøver den gode historie - og det er måske det der er årsagen til den svigtende succes? At fans forventer mere høj potent smadder, med visuelt galore - men også får en reel historie?

    Jeg var fint underholdt, men savnede lidt Charlize Theron som virkede fysisk mere farlig end Anya Taylor-Joy i rollen - men der er selvfølgelig også en tidsfaktor der skal indhentes.

    8/10

    Enig i karakteren, og at Charlize Theron var en bedre Furiosa. Jeg glæder mig til på et tidspunkt at se de to film i træk. Selvfølgelig i den kronologiske rigtige rækkefølge. På den måde får man så også det helt store actionbrag til sidst.

    S. Rico20-08-24 20:30

  • ★★★★1

    Alien: Romulus (2024)

    Jeg er glad for, at jeg på forhånd fik læst kritikken om, at filmen ikke bringer noget nyt på banen. Ja, at den faktisk mere eller mindre ”bare” er en blanding af de to første film. Så var forventningsafstemningen ligesom på plads.

    Andre film i franchisen har forsøgt at udvide universet – uden specielt meget held. Så det forekommer egentlig at være en ganske god idé at gå tilbage til rødderne og tage alt det bedste ved de første par film - og så lave en mash-up af det. Og den nøjes ikke med det. Der lånes også noget herligt body horror fra Alien 4. Det kunne nemt blive en irriterende oplevelse, men det føles heldigvis ikke som tyveri – men i langt højere grad som en hyldest til Alien filmene med masser af fan service øjeblikke i passende doser.

    Det er ikke en film, man kommer til at huske for plottet. Der er nærmest ikke noget. Til gengæld får man en spændingsfilm, som er uhyggelig godt skruet sammen. Og som har det helt rigtige look til en Alien film. Alt er super lækkert retro og analogt at se på. Netop som det bør være.

    Det er en film, som nok primært gør sig godt i biografen, eftersom stort set det hele foregår i mørke. Så næppe en film, der vil fungere på PC skærmen i toget. Den er hurtigt glemt igen bagefter, men underholdningen er helt i top, mens den kører.

    ★★★★★☆

    S. Rico20-08-24 20:30

  • ★★★★★★1

    Enig i karakteren, og at Charlize Theron var en bedre Furiosa. Jeg glæder mig til på et tidspunkt at se de to film i træk. Selvfølgelig i den kronologiske rigtige rækkefølge. På den måde får man så også det helt store actionbrag til sidst.

    Det ville på alle måder give mening, enig.

    Wayne21-08-24 08:40

  • ★★★★★★1

    Alien: Romulus (2024)

    Jeg er glad for, at jeg på forhånd fik læst kritikken om, at filmen ikke bringer noget nyt på banen. Ja, at den faktisk mere eller mindre ”bare” er en blanding af de to første film. Så var forventningsafstemningen ligesom på plads.

    Andre film i franchisen har forsøgt at udvide universet – uden specielt meget held. Så det forekommer egentlig at være en ganske god idé at gå tilbage til rødderne og tage alt det bedste ved de første par film - og så lave en mash-up af det. Og den nøjes ikke med det. Der lånes også noget herligt body horror fra Alien 4. Det kunne nemt blive en irriterende oplevelse, men det føles heldigvis ikke som tyveri – men i langt højere grad som en hyldest til Alien filmene med masser af fan service øjeblikke i passende doser.

    Det er ikke en film, man kommer til at huske for plottet. Der er nærmest ikke noget. Til gengæld får man en spændingsfilm, som er uhyggelig godt skruet sammen. Og som har det helt rigtige look til en Alien film. Alt er super lækkert retro og analogt at se på. Netop som det bør være.

    Det er en film, som nok primært gør sig godt i biografen, eftersom stort set det hele foregår i mørke. Så næppe en film, der vil fungere på PC skærmen i toget. Den er hurtigt glemt igen bagefter, men underholdningen er helt i top, mens den kører.

    ★★★★★☆

    Retro og analogt - præcist det der gør at den originale film stadig holder - en smadrekasse af et rumskib med masser af fysiske knapper, og fugten der nærmest driver ned af vægge.

    Jeg skal afgjort en tur i biffen.

    Wayne21-08-24 08:58

  • ★★★★★★0

    Jeg fik lige billetter til den af familien :) Det glæder jeg mig til. 

    davenport21-08-24 12:21

  • 0

    Jeg fik lige billetter til den af familien :) Det glæder jeg mig til. 

    Tillykke med fødselsdagen. 

    Verbal21-08-24 14:29

  • ★★0

    Ja tillykke med fødselsdagen Davenport:-)

    Weird_J21-08-24 16:34

  • ★★★★★★0

    THX Y´all :)

    davenport21-08-24 18:41

  • ★★★★1

    Rebel Moon Director’s Cut (part 1+2)

    Den første “korte” udgave af Rebel Moon er blevet slagtet som noget totalt hø. Det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg kun har set den MEGET forlængede udgave på næsten 6½ time. Min plan var at se det som en miniserie i fire afsnit. Men det blev kun til tre afsnit, da jeg blev tilpas fanget af part 1 til, at jeg tog de 3½ time i ét hug.

    Som jeg kan læse mig frem til, så er der ikke kun mere blod og sexscener. Der er tilføjet langt mere backstory til karaktererne. Og der skulle også være lavet en masse re-arrangement af scenerne. En film bliver som bekendt til i klipperummet, så alene det at skære den anderledes til, kan i princippet gøre en verden til forskel.

    Eksempelvis startes der ud med en helt ny intro, som introducerer både hovedskurken Atticus Noble og den unge Aris, som senere deserterer fra hæren og hjælper vores venner. Det er en ret fed start, som virklig sætter scenen for hvor modbydelig Atticus er. Han er en ekstra ond udgave af Christoph Waltz’s Hans Landa – med Batman styrke. En forrygende modstander.

    Der er ufattelig meget opbygning, inden det store slag til sidst. Men jeg synes faktisk det fungerer. Jeg vil ikke påstå, at man kommer ind under huden på karaktererne. Men man lærer tilpas meget til, at det ikke bare er ligegyldigt det hele.

    Det er let at kritisere filmen på plotniveau. Hvorfor fa’en gider det store imperium at interesserer sig for et lille bitte landsamfund? Hvordan hulen kan landsbyen nå at forberede så ufattelig mange ting på kun 5 dage? Og hvordan i alverden er Kora i stand til at rekruttere de forskellige krigere til at komme og hjælpe en ubetydelig landsby? Det skal man ikke tænke så meget over.

    I stedet skal man bare nyde Zach Snyder’s overdrevent storladne film og dens episke scope. På en 100 tommer skærm med lyden skruet helt op var det en ret så fantastisk oplevelse. Det er langt fra originalt. Men der er ikke noget i vejen med grundelementerne: De 7 Samuraier i et Star Wars univers – og med Zach Snyder’s visuelle æstetik fra ”300”. Det lyder da som en ganske underholdende blanding. Og det er lige netop sådan jeg havde det.

    ★★★★½☆

    S. Rico24-08-24 12:53

  • ★★★★★★1

    Rebel Moon Director’s Cut (part 1+2)

    Den første “korte” udgave af Rebel Moon er blevet slagtet som noget totalt hø. Det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg kun har set den MEGET forlængede udgave på næsten 6½ time. Min plan var at se det som en miniserie i fire afsnit. Men det blev kun til tre afsnit, da jeg blev tilpas fanget af part 1 til, at jeg tog de 3½ time i ét hug.

    Som jeg kan læse mig frem til, så er der ikke kun mere blod og sexscener. Der er tilføjet langt mere backstory til karaktererne. Og der skulle også være lavet en masse re-arrangement af scenerne. En film bliver som bekendt til i klipperummet, så alene det at skære den anderledes til, kan i princippet gøre en verden til forskel.

    Eksempelvis startes der ud med en helt ny intro, som introducerer både hovedskurken Atticus Noble og den unge Aris, som senere deserterer fra hæren og hjælper vores venner. Det er en ret fed start, som virklig sætter scenen for hvor modbydelig Atticus er. Han er en ekstra ond udgave af Christoph Waltz’s Hans Landa – med Batman styrke. En forrygende modstander.

    Der er ufattelig meget opbygning, inden det store slag til sidst. Men jeg synes faktisk det fungerer. Jeg vil ikke påstå, at man kommer ind under huden på karaktererne. Men man lærer tilpas meget til, at det ikke bare er ligegyldigt det hele.

    Det er let at kritisere filmen på plotniveau. Hvorfor fa’en gider det store imperium at interesserer sig for et lille bitte landsamfund? Hvordan hulen kan landsbyen nå at forberede så ufattelig mange ting på kun 5 dage? Og hvordan i alverden er Kora i stand til at rekruttere de forskellige krigere til at komme og hjælpe en ubetydelig landsby? Det skal man ikke tænke så meget over.

    I stedet skal man bare nyde Zach Snyder’s overdrevent storladne film og dens episke scope. På en 100 tommer skærm med lyden skruet helt op var det en ret så fantastisk oplevelse. Det er langt fra originalt. Men der er ikke noget i vejen med grundelementerne: De 7 Samuraier i et Star Wars univers – og med Zach Snyder’s visuelle æstetik fra ”300”. Det lyder da som en ganske underholdende blanding. Og det er lige netop sådan jeg havde det.

    ★★★★½☆

    Fedt - har som sagt kun set den første og faldt i søvn til 2’eren. 

    Jeg kan godt lide Snyders visuelle universer, så den får et forsøg mere!

    Wayne24-08-24 18:35

  • ★★★★★0

    Nappede Lige Jackpot efter at ha kommet hjem fra bryllup og hel smadret i kroppen over den lange køretur, nok mest bene.

    Men Ja Jackpot er en yderst veloplagt komedie fra Feig, med et veloplagt cast og især Awkwafina og John Cena har en herlig kemi. Så har man blot for lige at få ført lattermusklerne så kan den fint anbefales. 

    Elwood25-08-24 00:01

  • ★★★★0

    Har du fået en Flintstones-bil??

    dyg25-08-24 13:54

  • ★★★★★0

    Har du fået en Flintstones-bil??

    Nej, men den har ikke fart pilot, normalt tænker jeg ikke over det, men de gange hvor du køre på motorvej, og skal køre samme hastighed i lang tid, og jeg kan ikke køre ind på hver rasteplads, og strække ben, så kan jeg dælme godt mærke det når jeg kommer hjem :)

    Tog færgen over, men vidst, ikke, hvor når jeg sku hjem hel præcis så der kørte jeg blot hjem.

    Elwood25-08-24 14:23

  • ★★★★0

    Ah, mit højre knæ har heller aldrig været glad for lange ture uden fartpilot! Det er vildt, hvor hurtigt man glemmer sådanne ting. At bruge fartpilot er så meget second-nature nu, at jeg bruger det på selv de korteste små lokale ture.

    dyg26-08-24 09:18

  • ★★★★★★1

    Jackpot!

    Paul Feig har lavet et par rimelige komedier - ingen mesterværker, og denne hører desværre ikke til blandt hans bedste.

    Faktisk er fraklippene i slutningen nærmest det sjoveste ved filmen.

    Ideen er såmænd lovende nok - vi er et par år ude i fremtiden og lige før en enorm lottogevinst skal udbetales.

    Vores intetanende jobsøgende skuespiller, er på jagt efter en bolig og et job - og har gennem nogle år passet sin syge mor og ikke været i kontakt med omverden.

    Hun ved derfor ikke at hun sætter en mordlavine igang - da hun ved et tilfælde vinder den store gevinst. Den der dræber hende overtager gevinsten!

    Feig glemmer en vigtig ting ved en vellykket komedie - at galskab skal måle sig med det normale. Men der er intet normalt til stede; En rar gammel dame er slet ikke rar - og alle er i det hele taget potentielle voldspsykopater.

    Var det taget lidt ned i tempo - så ville modsætningen til galskaben flere gange have været sjov.

    Nu ender det bare med at være hysterisk, og det er egentlig ærgerligt for både Awkwafina og John Cena har en fin komisk timing, som kunne være brugt bedre.

    5/10

    Wayne26-08-24 15:35

  • ★★★★★★1

    Jurassic World Dominion

    Mange har raset over dette kapitel i et nærmest uendeligt univers. Derfor havde jeg armene solidt plantet over kors, klar til at slukke hvis de værste forventninger viste sig at holde stik.

    Sandt at sige er der lang vej op til den originale Spielberg historie - men det er et fint eventyr, hvis man ikke går op i for mange detaljer, men bare læner sig tilbage og lader sig underholde. Og det endte jeg med at overgive mig til - for selv om spilletiden viser næsten 2½ time så er der ikke et kedeligt øjeblik.

    Ja - nogle af skurkene er for karrikerede, og nogle af bipersonerne har ikke en reel grund til at gøre det de gør. Men sådan er det vel også i mange andre actionfilm.

    Der er også en del genbrug fra de andre film i serien, men det var egentlig mest charmerende - og så var det herligt at man havde valgt at koble den originale besætning sammen med den nye - det talte klart op i min bog.

    Fin underholdning, som ikke prøver at være mere end den er - der er ikke reelt et udspekuleret og dumt plot - der er bare en  skurk som ved en fejl er ved at udslette verdens afgrøder.

    Og så er der masser af dino-action. Bedre end forventet.

    6/10

    Wayne26-08-24 15:49

  • ★★★★1

    Jurassic World Dominion

    Mange har raset over dette kapitel i et nærmest uendeligt univers. Derfor havde jeg armene solidt plantet over kors, klar til at slukke hvis de værste forventninger viste sig at holde stik.

    Sandt at sige er der lang vej op til den originale Spielberg historie - men det er et fint eventyr, hvis man ikke går op i for mange detaljer, men bare læner sig tilbage og lader sig underholde. Og det endte jeg med at overgive mig til - for selv om spilletiden viser næsten 2½ time så er der ikke et kedeligt øjeblik.

    Ja - nogle af skurkene er for karrikerede, og nogle af bipersonerne har ikke en reel grund til at gøre det de gør. Men sådan er det vel også i mange andre actionfilm.

    Der er også en del genbrug fra de andre film i serien, men det var egentlig mest charmerende - og så var det herligt at man havde valgt at koble den originale besætning sammen med den nye - det talte klart op i min bog.

    Fin underholdning, som ikke prøver at være mere end den er - der er ikke reelt et udspekuleret og dumt plot - der er bare en  skurk som ved en fejl er ved at udslette verdens afgrøder.

    Og så er der masser af dino-action. Bedre end forventet.

    6/10

    Jeg husker ikke ret meget af handlingen. Men jeg var i hvert fald ret godt underholdt. Så helt enig i ratingen.

    S. Rico26-08-24 17:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen