Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★1

    Jackpot!

    Paul Feig har lavet et par rimelige komedier - ingen mesterværker, og denne hører desværre ikke til blandt hans bedste.

    Faktisk er fraklippene i slutningen nærmest det sjoveste ved filmen.

    Ideen er såmænd lovende nok - vi er et par år ude i fremtiden og lige før en enorm lottogevinst skal udbetales.

    Vores intetanende jobsøgende skuespiller, er på jagt efter en bolig og et job - og har gennem nogle år passet sin syge mor og ikke været i kontakt med omverden.

    Hun ved derfor ikke at hun sætter en mordlavine igang - da hun ved et tilfælde vinder den store gevinst. Den der dræber hende overtager gevinsten!

    Feig glemmer en vigtig ting ved en vellykket komedie - at galskab skal måle sig med det normale. Men der er intet normalt til stede; En rar gammel dame er slet ikke rar - og alle er i det hele taget potentielle voldspsykopater.

    Var det taget lidt ned i tempo - så ville modsætningen til galskaben flere gange have været sjov.

    Nu ender det bare med at være hysterisk, og det er egentlig ærgerligt for både Awkwafina og John Cena har en fin komisk timing, som kunne være brugt bedre.

    5/10

    Jeg synes du er ret gavmild, det er virkeligt ikke nogen god film. Ganske som du siger er den bare hysterisk. Jeg er nærmere 3/10. 

    dyg27-08-24 15:17

  • ★★★★★★1

    Jeg synes du er ret gavmild, det er virkeligt ikke nogen god film. Ganske som du siger er den bare hysterisk. Jeg er nærmere 3/10. 

    Jeg var i mit flinke hjørne, og AGF havde lige vundet - igen :-)

    Wayne27-08-24 17:05

  • ★★★1

    Jeg var i mit flinke hjørne, og AGF havde lige vundet - igen :-)

    Yearhh - happy days :)

    Gorman27-08-24 22:57

  • ★★★★★★1

    Yearhh - happy days :)

    Og spillet, og målene :-)

    Wayne28-08-24 05:16

  • ★★★0

    Og spillet, og målene :-)

    Må nydes så længe det varer :)

    Gorman28-08-24 07:16

  • ★★★★1

    Vi vinder jo hele lortet i år! (Det er jo åbenbart det vi skal sige)

    Men der har virkeligt været dejlige takter i starten af denne sæson, håber Uwe og drengene kan holde niveauet!

    dyg28-08-24 10:49

  • ★★★★★★0

    Vi vinder jo hele lortet i år! (Det er jo åbenbart det vi skal sige)

    Men der har virkeligt været dejlige takter i starten af denne sæson, håber Uwe og drengene kan holde niveauet!

    Og så er det at vi rykker ned ;-D

    Jeg håber de holder niveau - og på Uwe. De mangler en landstræner lige pt ……

    Wayne28-08-24 13:33

  • ★★★1

    The Flash (2023)

    på papiret lød tanken om multiverse på Live Action film, lovende...men jeg var skuffet over spillefilmen, der er alt for længe om at få fodfæste og derved nå frem til filmens rytme.

    Ydermere, synes jeg ikke at Ezra Miller er karismatisk nok til at gøre sin figur troværdig som superhelt. Han mangler simpelthen udstråling og indlevelse.

    Men jeg var forbløffet over filmens surprise cameos, og var dermed glad for at Michael Keaton blev respekteret nok, til at han ikke blot var et ligegyldigt input.

    Filmens sidste 45 minutter går faktisk hen og bliver spændende...men som nævnt, er den en krig om at komme igang!!! 

    Effekterne er også tålelige men ikke prangende...

    Jeg er dog i det gavmilde hjørne, og giver den en middelmådig karakter, trods min kritik..men den var ikke helt uden overraskelser så derfor lander jeg på...

    5/10, netop fordi den tilsidst tiltalte mit nostalgiske indre!!!

    Set på 4K UHD BD...

    Ryder66628-08-24 23:01

  • ★★★1

    Red Right Hand (2024) med Orlando Bloom...

    da jeg trængte til noget nyt at se, og da traileren så spændende ud, tillige med tre stærke skuespilpræstationer af Orlando Bloom, Andie McDowell og en af mine favorit skuespillere Garret Dillahunt var der lagt op til en habil thriller.

    Men desværre trækker den for hårdt i håndbremsen flere steder og går derved i stå og man engagerer sig ikke rigtig i historien der også går lidt i tomgang.

    Kun de tre nævnte skuespillere leverer de bedste præstationer og man ser endnu en gang Andie McDowell i rollen som skurk. Hun er farlig men også svært tiltalende på trods af at være godt oppe i alderen.

    Jeg har lyst til at sige "like a fine wine, women gets better with age"...

    og nej, det er ikke et citat fra filmen...

    De tre stærke præstationer gør at jeg ikke lander på en høj karakter men lige under middel, da filmen godt kunne bruge nogle opstramninger...

    4.5/10...

    så altså halvanden stjerne til hver af de nævnte 

    Set på Viaplay 

    Ryder666 3-09-24 22:08

  • ★★★★0

    Det gælder om at bruge sit NF Unlimited abonnement, når man har muligheden. Nogen gange trækker man en nitte og keder sig. Det kan især være en udfordring, hvis man vælger at se to film i træk. Jeg ender tit med at blive træt i øjnene og sidder og halvblunder under ligegyldige actionscener i 3. akt.

    Men i går var jeg heldig. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set to så underholdende film i træk. Det hjælper selvfølgelig også, at forventningerne var små - grundet de lunkne anmeldelser.

    S. Rico 6-09-24 11:15

  • ★★★★2

    Borderlands (2024)

    Når Moovy podcast gutterne begge giver en film 1 stjerne, så ved man, at der må være et eller andet sjovt at komme efter. Men det var jeg tilsyneladende den eneste, der syntes. For jeg var den eneste i biografsalen den dag. Det ødelagde dog ikke stemningen, for jeg havde en kæmpe fest med denne vanvittige action-komedie ride.

    Hvis man er følsom overfor CGI helvede, så skal man nok holde sig væk. Eller hvis man har set traileren og synes, at Jack Black’s robot er irriterende at høre på, så kan det også være en deal-breaker. For ikke at tale om Arianna Greenblatt som ”den udvalgte” Tina. Hun kan enten opleves som møgirriterende eller super charmerende. Afhængig af ens humør.

    Mit humør var heldigvis højt, og jeg morede mig kosteligt over al vanviddet. Forestil jer, at Luc Besson i en hash-rus tog sin Linda og Valentin film og blandede den med Turbo Kid (2015). Og så undervejs skruer actiondelen op på et totalt overgeared niveau. Så vil det blive noget i retning af Borderlands.

    Cate Blanchett er dusørjæger og får til opgave at finde en rigmands datter på planeten Pandora. Denne planet er berygtet for at være proppet med alskens udskud, der søger en skat efterladt af en gammel civilisation. Undervejs får hun ufrivilligt selskab af et meget broget team. Og så går den vilde skattejagt. Det er totalt skørt og ekstremt kulørt. Og man keder sig ikke i ét sekund.

    ★★★★½☆

    S. Rico 6-09-24 11:16

  • ★★★★1

    hash-rus

    Så virkelig sløv, hvor han tænker dybe tanker om mondæne ting og spiser masser af snacks? Og evt. laver en bong ud af et æble?

    NSF 6-09-24 11:29

  • ★★★★1

    Sløv er nok det sidste man kan kalde filmen. Jeg tænker mere hash-rus som når James Franco og Seth Rogen går amok i Pineapple Express.

    S. Rico 6-09-24 11:42

  • ★★★★0

    Sløv er nok det sidste man kan kalde filmen. Jeg tænker mere hash-rus som når James Franco og Seth Rogen går amok i Pineapple Express.

    Jeg har røget en del af del slags i mit liv, sammen med en stor portion mennesker og jeg har endnu ikke oplevet at nogen er blevet overgearet af det, især ikke hvis man bliver virkelig blæst. Så sidder man bare dybt i sofaen, tænker dybe tanker og snacker på alt hvad der er i nærheden.

    Højdepunktet på ugen da jeg var i mine sene teenageår, var at ryge lidt weed og se Simpsons om søndagen, sammen med nogle venner.

    Hvis det er i den knapt så blæste evne, har jeg oplevet at blive letter afslappet og mere kreativ, lidt ligesom hvis jeg rammer den magiske grænse med alkohol, hvor jeg ikke er fuld, men heller ikke er ædru.

    Men det var også mest for at sige, at weed er sjældent associeret med noget med fuld knald på og masser af farver, som jeg har indtrykket af er hvad du vil udtrykke. Der er vi i en helt anden boldgade af sjove stoffer. :)

    NSF 6-09-24 11:52

  • ★★★★0

    Jeg har hverken prøvet hash eller andre stoffer, så jeg skal ikke kloge mig på, hvad der virker hvordan.

    Jeg er dog sikker på, at du udmærket forstår min metafor i anmeldelsen :-)

    S. Rico 6-09-24 11:57

  • ★★★★★★2

    Forestil jer, at Luc Besson i en hash-rus tog sin Linda og Valentin film og blandede den med Turbo Kid (2015). Og så undervejs skruer actiondelen op på et totalt overgeared niveau. Så vil det blive noget i retning af Borderlands.

    Du har solgt den til mig, det bliver dog nok på streaming :-D

    Wayne 6-09-24 11:59

  • ★★★★0

    Jeg har hverken prøvet hash eller andre stoffer, så jeg skal ikke kloge mig på, hvad der virker hvordan.

    Jeg er dog sikker på, at du udmærket forstår min metafor i anmeldelsen :-)

    Jo jo, men jeg tænkte at det kunne være relevant information, når du forsøger at male et billede.

    Hvis du vil male et hvidt billede, er det jo sjældent en god idé at bruge sort til formålet.

    NSF 6-09-24 12:03

  • ★★★★1

    Man burde måske oprette en særskilt tråd med titlen “uheldige formuleringer”. Det kunne der komme meget sjov ud af.

    Det kunne samtidig gøre at der i What we saw gives mere plads til filmsnak end pernittengryn :-)

    S. Rico 6-09-24 12:18

  • ★★★★1

    Du har solgt den til mig, det bliver dog nok på streaming :-D

    Den bliver også svær at finde i biffen nu. Der er vist kun ganske få visninger tilbage - og primært på dårlige tidspunkter.

    S. Rico 6-09-24 12:22

  • ★★★★1

    Off-topic er en stolt tradition fra filmz-dagene. Se tidligere i tråden, hvor den pludselig blev til en fodboldtråd, selvom der allerede er to tråde dedikeret til sport.

    NSF 6-09-24 12:22

  • ★★★★0

    Ja, det kan være ganske hyggeligt, sålænge det sker i passende doser. Og ikke bliver troll-agtigt.

    S. Rico 6-09-24 12:50

  • ★★★★★★1

    Man burde måske oprette en særskilt tråd med titlen “uheldige formuleringer”. Det kunne der komme meget sjov ud af.

    Det kunne samtidig gøre at der i What we saw gives mere plads til filmsnak end pernittengryn :-)

    Word 

    Wayne 6-09-24 14:08

  • ★★★★0

    Mit oprindelige 3-parts indlæg kom til at drukne i off topic emner. Så jeg tillader mig lige at gen-poste:

    S. Rico 6-09-24 15:34

  • ★★★★0

    Det gælder om at bruge sit NF Unlimited abonnement, når man har muligheden. Nogen gange trækker man en nitte og keder sig. Det kan især være en udfordring, hvis man vælger at se to film i træk. Jeg ender tit med at blive træt i øjnene og sidder og halvblunder under ligegyldige actionscener i 3. akt.

    Men i går var jeg heldig. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set to så underholdende film i træk. Det hjælper selvfølgelig også, at forventningerne var små - grundet de lunkne anmeldelser.

    Nummer 1:

    S. Rico 6-09-24 15:36

  • ★★★★0

    Borderlands (2024)

    Når Moovy podcast gutterne begge giver en film 1 stjerne, så ved man, at der må være et eller andet sjovt at komme efter. Men det var jeg tilsyneladende den eneste, der syntes. For jeg var den eneste i biografsalen den dag. Det ødelagde dog ikke stemningen, for jeg havde en kæmpe fest med denne vanvittige action-komedie ride.

    Hvis man er følsom overfor CGI helvede, så skal man nok holde sig væk. Eller hvis man har set traileren og synes, at Jack Black’s robot er irriterende at høre på, så kan det også være en deal-breaker. For ikke at tale om Arianna Greenblatt som ”den udvalgte” Tina. Hun kan enten opleves som møgirriterende eller super charmerende. Afhængig af ens humør.

    Mit humør var heldigvis højt, og jeg morede mig kosteligt over al vanviddet. Forestil jer, at Luc Besson i en hash-rus tog sin Linda og Valentin film og blandede den med Turbo Kid (2015). Og så undervejs skruer actiondelen op på et totalt overgeared niveau. Så vil det blive noget i retning af Borderlands.

    Cate Blanchett er dusørjæger og får til opgave at finde en rigmands datter på planeten Pandora. Denne planet er berygtet for at være proppet med alskens udskud, der søger en skat efterladt af en gammel civilisation. Undervejs får hun ufrivilligt selskab af et meget broget team. Og så går den vilde skattejagt. Det er totalt skørt og ekstremt farverigt. Og man keder sig ikke i ét sekund.

    ★★★★½☆

    S. Rico 6-09-24 15:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen