Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★1

    Som Guldager siger….

    Som supplement til det respektfulde: De sorte frabeder sig at blive kaldt negere. Det er et ord der undertrykker dem - det henfører til at de var slaver og at en fortsat benyttelse af benævnelsen fastholder dem heri og desuden er ringeakt. Igen handler det ikke om hvad vi andre vil have ret til, men hvad andre mennesker føler for de betegnelser og ord vi sætter på dem. 

    Gorman 3-08-24 09:28

  • ★★★★★★2

    Og bare lige for en god ordens skyld, så synes jeg hverken du er dum eller idiotisk, Davenport.

    Guldager 3-08-24 10:28

  • ★★★★★★0

    Jeg har da ikke sagt neger eller noget tilsvarende??

    Jeg har som sagt ikke noget mod hvad folk opfatter sig som. Det må de selv om. Men sport er (uden at det er noget jeg har bestemt) bare delt op i kvinder og mænd. Hvis man laver en trans-liga, bliver de jo så udskammet dér. Tror måske heller ikke at der ville være nok mennesker til en liga. 

    Så er der jo ikke så meget at gøre. 

    Der er sket meget på den front, og jeg har da også før sagt, at det er helt fint. 

    davenport 3-08-24 11:03

  • ★★★★★★3

    Jeg har da ikke sagt neger eller noget tilsvarende??

    Du har da lige brugt ordet negerpiger i en anden tråd?

    Der er sket meget på den front, og jeg har da også før sagt, at det er helt fint. 

    Men du sætte spørgsmål til, om hun var en en hun og kaldte det for noget pjat. Det var bare set, jeg reagerede på.

    Guldager 3-08-24 11:37

  • ★★★★★1

    Læste følgende kommentar på FB. Hvis det passer, har hun rent faktisk afvist kromosontesten. Også lidt interessant betragtning om religionen.


    Born in Algeria in 1999 and identified as female on her birth certificate, Imane Khelif has been boxing since childhood and has always competed in women's categories. She competed in the Women's World Boxing Championships held in New Delhi in 2018 (finishing 17th) and participated in the championship in Russia the following year. She reached the quarterfinals in the 2020 Tokyo Olympic Games and finished second in the 2022 World Championships held in Istanbul. There were no issues throughout this period.

    However, the IBA, led by Russia and known for corruption, disqualified Khelif, claiming she had XY chromosomes based on a gender eligibility test. Khelif contested these allegations, but no documents proving her to have XY chromosomes were presented. Some reports only suggest that Khelif had a higher than normal level of testosterone.

    Several important questions arise here: If Khelif was born with XY chromosomes but has female genitalia, how should she be classified? If she has XXY chromosomes and can become pregnant, does this mean she is not a woman? Or, if she has XX chromosomes but naturally higher levels of testosterone, is that enough to disqualify her?

    This situation becomes even more complex considering Algeria's governance under Sharia law, where gender reassignment surgery is prohibited. Therefore, Khelif's identity and gender situation become even more sensitive.

    This is a genuinely complex situation, and there is a lot of misinformation circulating online. Instead of seeking the truth, some people use this situation for homophobic and sexist attacks. To determine what is best for the sake of sports and fair play, we must carefully examine all the facts and approach this issue sensitively. Let's remember that it's crucial to think critically and empathetically rather than believing everything we read online.

    chandler75 3-08-24 12:16

  • ★★★★★★1

    Jeg måtte lige rode lidt i trådene, men der har i ret. Der skulle have stået "Eksotiske piger med fyldige brystkasser!"

    Det var ikke ment i racistisk nedgørelse. Jeg har altid fundet mørke piger meget smukke. Det var ikke noget jeg tænkte over, da det ikke betyder noget her. (For os, selvfølgelig!)

    Nu kender jeg så to, der konsekvent omtaler sig selv som "negeren", bla. ham min søster er adopteret sammen med. Ved godt han er Inder, men han synes det er sjovere, end at blive kaldt "Inderen". 

    Mit FB feed er dog uændret :D 

    davenport 3-08-24 12:32

  • ★★★★★★1

    Det var ikke ment i racistisk nedgørelse. Jeg har altid fundet mørke piger meget smukke. Det var ikke noget jeg tænkte over, da det ikke betyder noget her. (For os, selvfølgelig!)

    Hvis flere mennesker svarede sådan der, ville verden blive et bedre sted :)

    Rigtig mange trækker så ytringsfrihedskortet i stedet og laver en double down og bl.a bl.a

    Læste følgende kommentar på FB.

    Er helt og aldeles enig i nærmest alt i den artikel..

    Guldager 3-08-24 12:39

  • ★★0

    Det er det samme som at det hedder spanier og ikke spanioler. Jeg kan huske at Flemming Povlsen tydeligt blev rettet i en fodboldoptakt, hvor han kaldte dem spanioler. Da de så kom tilbage efter sagde han "spanio.....spanierne". Han var tydeligvis blevet rettet.

    Derfor fandt det også meget mærkeligt at der på svensk tv i forbindelse med EM slutrunden blev refereret til spanierne som spanioler. Flere af eksperterne nævnte det, hvilket jeg fandt underligt ikke mindst fordi Sverige er ret meget på forkant på dette område. Mange spanierne finder det nedværdigende og retter tankerne hen mod Francos styre.

    Kiyonji 3-08-24 12:42

  • ★★★★★0

    Noget helt andet: Jeg synes bare, de burde forbyde dressurridning. De har forbudt cirkusdyr, og jeg synes dette ligger tæt på (også med tanke på de historier, der løbende er fremme om decideret dyremishandling af hestene).

    chandler75 3-08-24 13:10

  • ★★★★★★1

    Absolut enig

    Guldager 3-08-24 13:50

  • ★★★0

    Noget helt andet: Jeg synes bare, de burde forbyde dressurridning. De har forbudt cirkusdyr, og jeg synes dette ligger tæt på (også med tanke på de historier, der løbende er fremme om decideret dyremishandling af hestene).

    Helt enig - men først når holdet har vundet medalje lige om lidt

    Gorman 3-08-24 13:52

  • ★★★0

    Det er det samme som at det hedder spanier og ikke spanioler. Jeg kan huske at Flemming Povlsen tydeligt blev rettet i en fodboldoptakt, hvor han kaldte dem spanioler. Da de så kom tilbage efter sagde han "spanio.....spanierne". Han var tydeligvis blevet rettet.

    Derfor fandt det også meget mærkeligt at der på svensk tv i forbindelse med EM slutrunden blev refereret til spanierne som spanioler. Flere af eksperterne nævnte det, hvilket jeg fandt underligt ikke mindst fordi Sverige er ret meget på forkant på dette område. Mange spanierne finder det nedværdigende og retter tankerne hen mod Francos styre.

    Helt rigtigt - jeg tænkte heller ikke over det tidligere, men blev så rettet af en af mine piger - de unge har sgu styr på det ifht os boomere :)

    vores pligt er så at tage ved lære og tage hensyn - verden forandre sig og vi kan ikke bare krydse arme og forlange at den fastfryses som vi kender den…

    Gorman 3-08-24 13:55

  • ★★★★★★0

    Jeg er helt enig i det med heste. Man skal ikke lege med maden!

    Høns der i mod... Høns skal pines døgnet rundt. Høns er det værste de har opfundet! 

    davenport 3-08-24 14:02

  • ★★★★★★0

    Har tullet rundt og gjort klar til fødselsdag i morgen, mens jeg har hørt denne:

    youtu.be/cRorDwB9x8E - hvor nogle lader som om de er fra Heritage Foundation og gør opmærksom Project 2025 og interviewer folk. De er ikke respektløse, de udstiller ikke de meget uudannede MAGA-folk, som så mange andre komikere har gjort. Så det er egentlig stille og roligt  men for satan, der kommer nogle vilde udtalelser.

    Nogen mener, at den eneste uskyldige i en voldtægt, er fosteret. Andre går ind for 0% regering.

    Men det er egentlig meget oplysende, hvis man gerne vil forstå MAGA-folkene, netop fordi der ikke bliver gjort grin med dem.

    Guldager 3-08-24 19:10

  • ★★★★0

    www.dr.dk/nyheder/penge/elon-musk-sagsoeger-oersted-vi-har-proevet-med-fred-i-aar-nu-er-der-krig

    Musk sagsøger bl.a. Ørsted for en boycot af Twitter.

    NSF 7-08-24 10:28

  • ★★★★★0

    Jeg har bettet 5.000 kr. på, at Kamala Harris bliver USA's næste præsident - hvilket giver 2.00 x igen (altså dobbelt op).

    Lidt mere kynisk - og efter at have set attentatet på Trump - har jeg også bettet 100 kr. på, at hendes vicepræsident-kandidat, Tim Waltz, bliver USA's næste præsident. Det vil i så fald give 126 x igen. Fra hvad jeg har set efter udnævnelsen, virker han som en, der vil kunne bide skeer med ikke kun Vance, men også Trump.

    chandler75 7-08-24 19:07

  • ★★★★★★1

    Jeg har bettet 5.000 kr. på, at Kamala Harris bliver USA's næste præsident - hvilket giver 2.00 x igen (altså dobbelt op).

    Jeg kommer 100% til at bebrejde dig for at jinxe det.

    The Insider 7-08-24 19:12

  • ★★★0

    Jeg har bettet 5.000 kr. på, at Kamala Harris bliver USA's næste præsident - hvilket giver 2.00 x igen (altså dobbelt op).

    Lidt mere kynisk - og efter at have set attentatet på Trump - har jeg også bettet 100 kr. på, at hendes vicepræsident-kandidat, Tim Waltz, bliver USA's næste præsident. Det vil i så fald give 126 x igen. Fra hvad jeg har set efter udnævnelsen, virker han som en, der vil kunne bide skeer med ikke kun Vance, men også Trump.

    Sejt beløb, håber du vinder 10K :)

    Gorman 7-08-24 19:37

  • ★★★★0

    Hvad giver Trump nu?

    gi-jones 7-08-24 21:03

  • ★★★0

    Hvad giver Trump nu?

    Pengene tilbage :)

    Gorman 7-08-24 21:29

  • ★★★0

    Jeg har bettet 5.000 kr. på, at Kamala Harris bliver USA's næste præsident - hvilket giver 2.00 x igen (altså dobbelt op).

    Lidt mere kynisk - og efter at have set attentatet på Trump - har jeg også bettet 100 kr. på, at hendes vicepræsident-kandidat, Tim Waltz, bliver USA's næste præsident. Det vil i så fald give 126 x igen. Fra hvad jeg har set efter udnævnelsen, virker han som en, der vil kunne bide skeer med ikke kun Vance, men også Trump.

    Du har allerede vundet :)

    ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/har-haft-ret-siden-1984-nu-afsloerer-han-sin-vinder/10324035

    Gorman 8-08-24 07:15

  • ★★★★1

    Ha. Insider kommer efter jer alle sammen med et stor høtyv lige om lidt :-)

    gi-jones 8-08-24 11:33

  • ★★★★★★1

    Jeg bliver bare nødt til at trække hele min opsparing ud og satse den på Trump som modvægt :-/

    The Insider 8-08-24 09:12

  • ★★0

    Ha. Insider kommer efter jer alle sammen med et stør høtyv lige om lidt :-)

    LOL, Jeg ser en tegneserie lige nu. Yohan stå i stiv Morten Korch habit og Spock øre stående på en mark, imens han forsøger at bruge en stør til at læsse hø op på en vogn, taleboble med "That is illogical!"

    HelmerJ 8-08-24 09:18

  • ★★★★★0

    Twitter har udgivet den mest “fantastiske” Call to arms” video omkring det her med deres konspirations boycot, og det er som taget ud af en scene med Ashley PR manager fra Vought Company i The Boys serien.

    Ikke altid Twitter links virker:

    x.com/The_Iceman2288/status/1820840972462227635

    Elwood 8-08-24 09:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen