Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★★2

    Hun tager fejl i forhold til, hvornår man er biologisk mand og kvinde - det er ikke helt let at definere.

    Det er det vel i langt, langt de fleste tilfælde? Så er der de meget få tilfælde med mixede kromosomer osv. som med hende bokseren, men det er vel undtagelsen? (Hvis vi nu udelukkende skal se på biologi).

    Men ellers tager hun jo fat på nogle reelle problemstillinger, som er vigtig at få afklaret som samfund.

    Ja, enig. Jeg synes fx, at det er interessant, at det ikke er indlysende, om Ibi-Pippi rent faktisk skal afsone i et kvindefængsel.

    chandler7515-08-24 17:34

  • ★★★★★★0

    Hvem fanden er Ibi-Pippi??? Det navn er... Løjerligt...

    davenport15-08-24 17:47

  • ★★★★★1

    Apropos hører jeg altid "Formiddag på 4'eren", mens jeg arbejder, og i dag handlede det om transkønnede børn. Man hørte bl.a. fra forældre med transkønnede børn og deres udfordringer, men også fra en kvinde, der i sin barndom havde identificeret sig som dreng, lige indtil hun som teenager blev forelsket i en fra det modsatte køn og måtte erkende, at hun var - og var glad for at være - pige. Altså en fase - men det er nok undtagelsen.

    De snakkede også med forfatteren bag bogen "Noah er en pige & Nora er en dreng", som ud fra beskrivelsen virkede lige nok optimistisk i forhold til omverdens reaktioner på juridisk kønsskifte hos børn, men pointen var vist, at bogen skulle give transkønnede børn en god oplevelse af accept, og det er jo selvfølgelig sympatisk.

    En anden vigtig pointe fra en af forældrene var, at det ikke er lovligt at foretage fysisk kønsskifte hos personer under 18 år, men at behandlingen hos børn og unge udelukkende er hormonal - hvilket nok ikke alle er klar over.

    Vi havde jo i øvrigt tidligere en aktiv bruger her på Moovy, som - synes jeg - på meget sober og nuanceret vis skrev om at have et barn, der ikke helt identificerede sig som sit biologiske køn.

    chandler7515-08-24 17:51

  • ★★★★★2

    Hvem fanden er Ibi-Pippi??? Det navn er... Løjerligt...

    En mand med seks børn, der som en provokation juridisk har skiftet køn til kvinde. Blev for nylig idømt en ubetinget fængselsdom for at have ødelagt et Asger Jorn-maleri. Og Ibi-Pippi forventer nu, at han kan afsone i et kvindefængsel. Det er nok en københavner-ting...

    chandler7515-08-24 17:55

  • ★★★★0

    Det er nok en københavner-ting...

    Er hun ikke jysk?

    NSF15-08-24 18:05

  • ★★★0

    Er hun ikke jysk?

    Jo midtjylland tror jeg

    Gorman15-08-24 18:58

  • ★★★★★★3

    men at behandlingen hos børn og unge udelukkende er hormonal - hvilket nok ikke alle er klar over.

    Ja, det er også en kæmpe misforståelse, som mange har. Der er ingen steder, hvor man opererer under 18 år. Og man opererer aldrig uden et længere forløb.

    Der hvor det bliver sværere er den hormonelle. For hvis man er transkønnet er puberteten virkelig træls at komme igennem, så man skal helst have pubertetsblokkere inden. Her er der også en vigtig pointe: pubertetsblokkere er næsten 100% irreversible...det er puberteten ikke.

    Ligestillingsmimisterens indlæg minder mig om Ben Shapiro, der en gang har sagt: Facts dont care about your feelings, og så nærmest kun taler ud fra sansninger,Bibelen og forkerte Facts...

    Guldager15-08-24 19:25

  • ★★★★★★0

    Det er det vel i langt, langt de fleste tilfælde?

    Fik skrevet det forkert: der er ikke en klokkeklar definition af, hvad en mand og kvinde er.

    Guldager15-08-24 19:28

  • ★★★★1

    Ben Shapiro

    Hver gang jeg ser hans navn, kommer jeg til at tænke på denne video: www.youtube.com/watch

    NSF15-08-24 19:38

  • ★★★★★★0

    Den var aldrig gået her i Bjert. Han havde fået en lussing oppe på kroen. Tænk at ødelægge et Jorn???

    davenport15-08-24 19:56

  • ★★★★★0

    Man kan altid regne med De Radikale…

    “Mens regeringen har luftet en idé om at hæve karakterkravet for at blive optaget på en gymnasial uddannelse, kommer Radikale Venstre nu med et helt andet forslag.

    Partiet foreslår i et nyt udspil op til partiets sommergruppemøde mandag, at man sænker det nuværende krav om karaktergennemsnit til gymnasiet på 5 til 02.”

    chandler7516-08-24 08:45

  • ★★★0

    Læser at Sundhedsorganisationer ude med at man bør lovgive om sunde fødevares placeringer. Jeg synes godt man kunne gå endnu længere. Meget af det bliver markedsført i farverige indpakninger og med slogans der indikere at det er noget der er godt for en (Kvadratisk praktisk god, Sulten for sjov, Luk op for noget godt, etc). Måske kunne man gemme det væk et sted og lave aldersbegrænsning på hvornår man må købe det.

    Man kan altid regne med De Radikale…

    “Mens regeringen har luftet en idé om at hæve karakterkravet for at blive optaget på en gymnasial uddannelse, kommer Radikale Venstre nu med et helt andet forslag.

    Partiet foreslår i et nyt udspil op til partiets sommergruppemøde mandag, at man sænker det nuværende krav om karaktergennemsnit til gymnasiet på 5 til 02.”

    Ja, det lyder da dumt. Samtidig mangler der elever på erhvervsskolerne.

    Aranyhajú Nyárszépe16-08-24 10:36

  • ★★★★★0

    Måske kunne man gemme det væk et sted og lave aldersbegrænsning på hvornår man må købe det.

    Jeg tror ikke, det hjælper det store at gemme det væk, medmindre det bliver noget med bag aflåst gitter.

    chandler7516-08-24 11:03

  • ★★★★★★0

    Vi kunne også få soldater til at bevogte slikket? Og gøre en dårlig gin billig, så alle kunne tåge rundt, pacificeret. Og opfinde én sport, som alle kan forholde sig til. Wait a minute...

    davenport16-08-24 12:03

  • ★★★★0

    Og opfinde én sport, som alle kan forholde sig til.

    Så, fodbold?

    NSF16-08-24 12:18

  • ★★★★★★0

    Nej, jeg kender to der ikke gider se det...

    davenport16-08-24 12:46

  • ★★★0

    Der er mange ting man kunne gøre ud over hvad jeg har nævnt. Man kunne lægge afgifter på det. Hvis nu en roulade kostede 100 kr, så kunne være folk tænkte sig om. Man kunne pakke det ind neutrale grå pakker og måske komme advarende tekster og skræmmende billeder på af fede mennesker på emballagen. Forbyde reklamer for det. Man kunne også lave en hotline og andre tilbud for folk der gerne vil stoppe med at leve usundt. Det kan jo alt sammen finansieres af afgifter og det sundhedsvæsnet spare på livsstilssygdomme.  

    Aranyhajú Nyárszépe16-08-24 13:34

  • ★★★★★★0

    Jeg holder nu stadig på soldaterne! 

    davenport16-08-24 13:43

  • ★★★★★0

    Det er bare svært at sætte grænsen, for skulle man så også gøre det samme med ost med en høj fedtprocent? Forarbejdet pålæg? Det er jo nærmest kun frugt og grønt, der ikke på en eller anden måde er usundt, og det er kun hvis det ikke er sprøjtet med alt muligt...

    chandler7516-08-24 13:44

  • ★★★0

    Cheasy laver en ost på 13% og man kan også få pålæg der er lavt på fedt og højt på protein. Det er også det mættet fedt man primært skal undgå, hvorimod det umættet er godt for en, men dog med det forbehold at det jo stadig feder. Hvis man går efter nøglehulsmærket når man køber ind, går man ikke helt galt.

    Aranyhajú Nyárszépe16-08-24 13:53

  • ★★★★★★0

    Generelt går jeg udenom "light" produkter - da jeg ikke er fan af smagen, så hellere indtage lidt mindre af den "ægte" vare. 

    Det eneste jeg køber med mindre fedt er Minimælk, hvor jeg ikke synes der er stor forskel i forhold til letmælk - og sødmælk drikker jeg kun i kaffe, hvor jeg synes det giver en bedre smag.

    For mere end 20 år siden stoppede jeg med at bruge smør og magarine til rugbrødsmadder, og rundstykker - men sparer til gengæld ikke på ost med høje fedtprocenter. Husk at en ost på 45% nok er fed - men at det reelt svarer til ca 20-25%, da det måles i tørstoffet.

    Cremefraise og youghurt vælger jeg altid med høje procenter, fordi jeg ikke gider de lave som ofte er noget tyndt sprøjt. Så hellere tage lidt mindre af det, og så smager det godt.

    Jeg lever på ingen måde overdrevet sundt, men har en så sød tand at jeg er nødt til at spare på kalorierne andre steder - det er en simpel prioritering.

    Wayne16-08-24 14:18

  • ★★★0

    Ormemanden har trukket sig og støtter nu Trump.

    Essal23-08-24 22:26

  • ★★★★★1

    Jer, der mente, at man ikke burde skifte Biden ud - mener I egentlig stadig det?

    chandler7524-08-24 11:59

  • ★★★★1

    Jer, der mente, at man ikke burde skifte Biden ud - mener I egentlig stadig det?

    Det er jo svært at svare på, da vi aldrig vil vide om han ville stå en bedre chance end Harris. For mig kunne de som sådan sætte en rådden kartoffel på stemmesedlen, hvis den havde den bedste chance for at vinde over Trump og mit primære argument var, at jeg ikke troede på at USA er klar til en POC prez.

    Det er opløftende at se, at jeg måske tager fejl. Ikke at jeg har nogen holdning til om Harris i sidste ende ville være bedre end Biden. Hendes valg af VP, Tim Walz, virker som et godt valg.

    Men som jeg skrev til at starte med, så er det svært at svare på.

    NSF24-08-24 12:35

  • ★★★★★0

    Det er jo svært at svare på, da vi aldrig vil vide om han ville stå en bedre chance end Harris.

    Men man har vel en mavefornemmelse? Det er heller ikke til at vide, om Trump vil være en bedre præsident end Harris, men min fornemmelse er, at det vil han ikke være.

    chandler7524-08-24 12:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen