Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★★0

    Hvad giver Trump nu?

    Trump og Harris er helt lige pt. 1.90.

    Oprah Winfrey giver pengene 301 gange igen.

    chandler75 8-08-24 10:29

  • ★★★★★1

    Hvad med Bidens Hund hvad odds står den til?

    Elwood 8-08-24 10:41

  • ★★★★★★0

    LOL, Jeg ser en tegneserie lige nu. Yohan stå i stiv Morten Korch habit og Spock øre stående på en mark, imens han forsøger at bruge en stør til at læsse hø op på en vogn, taleboble med "That is illogical!"

    Det gør jeg glædeligt 12 timer i døgnet resten af mit liv, hvis Trump taber <3

    The Insider 8-08-24 10:42

  • ★★★★1

    Det gør jeg glædeligt 12 timer i døgnet resten af mit liv, hvis Trump taber <3

    Det synes jeg ikke lyder fornuftigt. Tror det vil gå lidt udover nyheds-flowet :)

    gi-jones 8-08-24 11:28

  • ★★★★★0

    Jeg fik lige set hele Tim Waltz' 20-minutter lange tale, og i de år - siden Clinton/Bush - jeg har fulgt med i den amerikanske præsidentkampagne, har jeg nok aldrig set så god en tale fra en vicerpæsident-kandidat.

    Det er selvfølgelig meget amerikansk osv., men virkelig passioneret og karismatisk. Og det er selvfølgelig helt bevidst, at han har taget brillerne af og fremstår nærmest Reagansk.

    Det er lige før jeg tror, at han ville have en større chance mod Trump end Harris...

    www.youtube.com/watch

    chandler75 8-08-24 20:55

  • ★★★★★★0

    Jeg forstår ikke helt det her med Rusland. Det virker som om alle er forfærdede over, at Ukraine angriber Russerne på egen jord? Er det ikke meget rimeligt? Nu har de brugt, hvad? 3 år på at bombe dem, så er det vel ok at de svarer igen?

    davenport11-08-24 18:50

  • ★★★★★★0

    Jeg forstår ikke helt det her med Rusland. Det virker som om alle er forfærdede over, at Ukraine angriber Russerne på egen jord? Er det ikke meget rimeligt? Nu har de brugt, hvad? 3 år på at bombe dem, så er det vel ok at de svarer igen?

    Det er fordi, de har våben fra NATO. Så i princippet støtter NATO angreb på russisk territorium,.

    Guldager11-08-24 18:54

  • ★★★★2

    Hvem er forfærdede? Altså det er da en væsentlig udvikling, men jeg ser ikke nogen fordømme det (andre end Rusland selvfølgelig).

    gi-jones11-08-24 19:27

  • ★★★★★★0

    Ah, selvfølgelig. Havde jeg ikke tænkt på.

    - Det virkede bare som om alle er oppe at køre over det, og kunne ikke lige vejre hvad der skete.

    davenport11-08-24 20:11

  • ★★★0

    Hvem er forfærdede? Altså det er da en væsentlig udvikling, men jeg ser ikke nogen fordømme det (andre end Rusland selvfølgelig).

    Enig

    Gorman12-08-24 00:22

  • ★★★★★1

    Så har Kamala Harris overhalet Trump på betting-siden, med hhv. 1.80 og 2.00 i odds.

    Samtidig er der åbnet op for at bette på det vindende parti i de enkelte delstater. Det er interessant - men ikke overraskende - at se, at i langt de fleste stater hedder odds sådan noget som 1.006 vs. 15. Hvilket selvfølgelig som altid betyder, at valget bliver afgjort i de omkring 7 svingstater.

    chandler7513-08-24 18:58

  • ★★★★0

    Jeg ser at Løkke vil have os til at bolle mere. Den gris.

    NSF13-08-24 19:00

  • ★★★★★★2

    Der er ikke noget at sige til, at der aldrig bliver fred. Nu har en israelsk minister lige valgt at stå og bede på Tempelbjerget, som jøder ikke må. (Bare for at provokere) Så længe vi har religion, kan vi kaste en hvid pind efter fred. Tænk at vi lever i 2024, og den slags stadig sætter dagsordenen?

    davenport14-08-24 07:57

  • ★★★0

    Jeg ser at Løkke vil have os til at bolle mere. Den gris.

    Nej, han påpeger bare at der bliver født for få børn. Det har næppe noget med for lidt sex at gøre, da der jo er opfundet noget der hedder prævention.

    Så må de jo gøre noget for at det blive nemmere og mere attraktivt at være børnefamilie. Det kan jo for eksempel ikke hjælpe noget, at de gerne vil have vi skal arbejde mere, samtidig med at man ikke kan få børnene passet grundet forringelser af pasningstilbuddene. Det var også pænt dumt at indfører værnepligt for kvinder, da deres frugtbarhed falder drastisk når de kommer en vis alder. Endnu et tegn på at ligestillingen har taget overhånd. 

    Aranyhajú Nyárszépe14-08-24 10:34

  • ★★★★2

    Nej, han påpeger bare at der bliver født for få børn. Det har næppe noget med for lidt sex at gøre, da der jo er opfundet noget der hedder prævention.

    Nå for søren, her troede jeg at han ville have folk til at bolle og at prævention var noget der ikke eksisterede...!

    Men jo, det har reelt også noget at gøre med at de yngre generationer har mindre sex og ikke er i forhold i samme grad som tidligere.

    Alt det andet.. don't care. Jeg har ikke de store forhåbninger til fremtiden, så hvis jeg når til enden uden at vi rammer en Mad Max virkelig, vil jeg være tilfreds.

    At sætte en masse børn i verden virker alligevel forholdsvis uansvarligt, som det er nu.

    NSF14-08-24 11:46

  • ★★★★★1

    Så må de jo gøre noget for at det blive nemmere og mere attraktivt at være børnefamilie.

    Personligt kender jeg rigtig mange i min venne- og omgangskreds - både par og enlige - der har valgt ikke at få børn (ligesom mig selv). Ingen af dem har valgt det, fordi det skulle være besværligt at være en børnefamilie, men simpelthen fordi de ikke er interesseret i at få børn.

    chandler7514-08-24 11:48

  • ★★★★2

    Måske hvis Lars Løkke kunne gøre børn mere interessante...

    ...eller stille!

    gi-jones14-08-24 11:52

  • ★★★★★★0

    En af mine venners lillebror var gift med hende svindleren, der lige har fået 2½års fængsel og 12 års udvisning. De har 3 unger sammen. Der falder endnu en dom i oktober, som lægges oveni. Det bliver nok ikke en 7-7 ordning...  

    davenport14-08-24 14:18

  • ★★0

    En af mine venners lillebror var gift med hende svindleren, der lige har fået 2½års fængsel og 12 års udvisning. De har 3 unger sammen. Der falder endnu en dom i oktober, som lægges oveni. Det bliver nok ikke en 7-7 ordning...  

    Det må være lidt mærkeligt at stå i:-D. Var de stadig sammen, da sagen startede?

    Weird_J14-08-24 15:37

  • ★★★★★★0

    Jeg kan nok ikke snakke så meget om det, tror jeg. Men ja. Det har stået på i et utal af år. 

    davenport14-08-24 16:27

  • ★★0

    Jeg kan nok ikke snakke så meget om det, tror jeg. Men ja. Det har stået på i et utal af år. 

    Nej selvfølgelig:-). Vildt nok.

    Weird_J14-08-24 16:28

  • ★★0

    Interessant at se den udvikling i det kriminelle miljø med lejesoldater har gjort at det også er kommet hele vejen til Sverige med interview af danske journalister. Justitsministeren bliver også grillet og forholdt til hvad han mener om at Danmark og Norge er så sure på Sverige. Sidstnævnte synes jeg dog er en overdrivelse.

    Jeg synes mest af alt at der bliver lagt op til et samarbejde.

    Og interessant at se den danske justitsminister udtrykke at det godt kan være at i kan slippe for op til 4 år for et mord i Sverige men i Danmark er det anderledes. Jeg har dog mine tvivl om hvorvidt det hjælper. Det er ikke der skræmmer dem bort eller hvorfor de gør det. Trods det mener jeg dog stadigvæk de højere straffe er fornuftigt.

    Kiyonji14-08-24 21:35

  • 0

    En af mine venners lillebror var gift med hende svindleren, der lige har fået 2½års fængsel og 12 års udvisning. De har 3 unger sammen. Der falder endnu en dom i oktober, som lægges oveni. Det bliver nok ikke en 7-7 ordning...  

    Det er da noget overraskende, at man udviser en kvinde, hvis hun har 3 herboende børn. Det troede jeg aldrig ville ske, medmindre børnene har lidt overlast.

    Popeye14-08-24 22:14

  • ★★★0

    Hvad er det for en sag? Jeg læser ikke så meget nyheder.

    Men det lyder da underligt, da retten til famillie er brskyttet i den europæiske menneskerettighedskonvention. Er det i byretten, for så bliver den vel anket?

    Aranyhajú Nyárszépe14-08-24 22:43

  • ★★★★★★2

    Det her er for mig et eksempel på en irriterende tilgang til en vigtig debat: jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE17337761/ibipippi-har-faaet-mine-oejne-op-for-hvor-problematisk-juridisk-koensskifte-er/

    Hun tager fejl i forhold til, hvornår man er biologisk mand og kvinde - det er ikke helt let at definere.

    Men ellers tager hun jo fat på nogle reelle problemstillinger, som er vigtig at få afklaret som samfund. Hun er bare gennemsyret af hendes "anti-woke"-holdning (hvad fanden det så betyder), at hun ikke virker villig til at diskutere rettigheder, reel videnskab og hvad vi så gør.

    Guldager15-08-24 16:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen