Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Altså æbler med bacon, nej vel.

    Jo tak!

    Og rygeost smager megagodt, især hvis der kommer lidt creme fraiche og purløg i og så ovenpå en røget ørred ;)

    Guldager 1-08-24 11:32

  • ★★0

    Har lige en hurtig opdatering på mit nitrokaffe projekt, hvis man husker at sætte pakningen i siffonflasken så holder den trykket bedre og sviner UENDELIGT MEGET MINDRE

    HelmerJ 1-08-24 13:54

  • ★★★★★★0

    Vi fortsætter festen med karbonader. Havde lige en bakke fars mere, som skulle have været frikadeller, men alle ville helst have en karbonade. Så slap jeg også for at røre fars og svine røremaskinen til. I dag har jeg lavet ovnbagte kartofler med chili og sort sesam og så bare en tzatziki til. Så i dén grad fusionskøkken... 

    davenport 1-08-24 17:36

  • ★★★★★★0

    Har smidt en trumle suppe over til aften, da det er det jeg lige orker. Kød/mel boller og flutes med koldt smør. Købte en pakke wienerpølser tidligere, som ingen af de andre har opdaget, så dem går jeg og muncher på...

    davenport 4-08-24 16:31

  • ★★★0

    Kom lige i tanke om at der lå to poser hotwings i fryseren, så skal have en midnatssnack. 10 stk hotwings er nok til at dulme min lækkersulthed...

    Ryder666 4-08-24 22:49

  • ★★★★★★0

    Det kunne jeg sgu også godt æde...

    davenport 4-08-24 23:00

  • ★★★0

    Det kunne jeg sgu også godt æde...

    Det er også Mega mums!!!

    Ryder666 4-08-24 23:56

  • ★★★★★★0

    Vi fik jo nogle sommerferiepenge, og har lidt tilbage, så til aften skal vi ha pizza udefra. Det bliver en familiepizza fra Sason i Kolding, som er én af de bedste pizzasnedkere i byen. Nok ½/½ Robocop og Kurder. 

    davenport 5-08-24 15:06

  • ★★0

    Jeg var inde på Mister York som er en forholdvis ny fastfoodkæde sammenlignelig med McD, Burger King og Max. Jeg synes kvaliteten er bedre end på både McD og Burger King, hvad angår deres burger. Fritterne er ca. på Burger King niveau, som jeg synes er de bedste. Dog selvfølgelig langt fra restaurantburgerne.

    Det er dog også efterhånden blevet ret dyrt. 119 kroner for en meny med mellem fritter, mellem cola og burger. Jeg kan få frokost på en god restaurant til de penge.

    Kiyonji 5-08-24 19:30

  • ★★★★★★0

    Synes (især) BK´s burgere er noget lort. Men taget over en kam, så lader billederne på deres reklamer noget tilbage at ønske. Det kan se nok så lækkert ud, men så er det bare noget der er smidt sammen når man får det i æsken. Og til de priser de efterhånden har, synes jeg måske godt man kunne oppe sig lidt på sit "håndværk". 

    davenport 5-08-24 19:49

  • ★★0

    Det er nok sådan jeg har det med McD, i hvert fald dem de har i deres standardudvalg, nogen gange inviteret de kendte kokke til at udvikle en burger som kan ganske fine i forhold til McD niveau. 

    Det indhold de putter i deres burgere er helt enkelt ikke af ordentlig kvalitet. Deres sauce er masseproduceret med alle mulige konserveringsmidler. Deres kød ligeså. Sådan er det også hos BK. Det er jo det du kan forvente fra sådan et sted. Det smager simpelthen ikke af særlig meget synes jeg.

    Nu har inflationen så bare gjort at deres mad er blevet endnu dyrere, således alternativerne lige pludselig ikke er dyrere.

    De er dog lettilgængelige og har lange åbningstider, så du kan altid lige tage derind når alting andet er lukket, hvilket også er en del af deres strategi.

    Kiyonji 5-08-24 20:03

  • ★★★★★★0

    Jeg hælder altid til en McFish, som også var bedre, da der var groft salt på bollen. Men dét drys  blev nok også for dyrt?

    davenport 5-08-24 20:34

  • ★★0

    Har holdt det simpelt og meget usundt idag og lavet en Chicago hot-dog eller inspireret er nok det bedste ord.

    Brioche hot dog brød og toppet med gul amerikansk sennep, hakket gule løg, tomat i skiver, salt agurk og boston agurk som er en agurk relish.

    Kiyonji 6-08-24 17:24

  • ★★★★★★0

    I går stod den på stir fry med ris og vannami-rejer

    I dag pasta med cremede grøntsager og laks

    I morgen pasta, pølser, ketchup med sønnike

    Torsdag er det er en falafelburger med pomfritter. Skal lige overveje om jeg gider bruge frituren - ellers bliver det i airfryeren.

    Fredag skal jeg drikke, så who knows

    Lørdag bliver det hønsekødssuppe*

    Søndag bestille-mad.

    *Jeg har før købt Mou Suppe og udskiftet grøntsagerne med friske grøntsager - fordi det giver lidt mere bid. Men har fundet ud, at man kan nøjes med en god bouillon og aromat, så får man næsten samme suppesmag. Og så bare kødboller og porre, selleri, gulerod.

    Guldager 6-08-24 17:53

  • ★★★★★★0

    Min datter lavede Pasta Carbonara til aftensmad. Jeg kan simpelthen ikke lide den ret. Høfligt spiste jeg 3 mundfulde, men måtte give op. Jeg synes det smager hæsligt og er direkte vammelt + at hver eneste mundfuld bare er det samme. 

    Må lave noget andet senere, da jeg selvfølgelig har taget en masse insulin til det :/

    davenport 6-08-24 18:54

  • ★★★★★★0

    Min datter lavede Pasta Carbonara til aftensmad. Jeg kan simpelthen ikke lide den ret. Høfligt spiste jeg 3 mundfulde, men måtte give op. Jeg synes det smager hæsligt og er direkte vammelt + at hver eneste mundfuld bare er det samme. 

    Må lave noget andet senere, da jeg selvfølgelig har taget en masse insulin til det :/

    Jeg synes selv, det smager vildt godt, hvis det er lavet rigtigt, men det er sjældent, jeg får en god carbonara. Er det pga. parmesanen?

    Giver dig dog ret i, at det er lidt ensformigt, men jeg tror egentlig, at de italienske pastaretter skal spises i små portioner og aldrig som hovedret.

    Guldager 6-08-24 18:57

  • ★★★★1

    Jeg elsker en god carbonara! Det er nok den ret jeg laver oftest. Den er super simpel med de meget få ingredienser (jeg snyder dog jævnligt og bruger Bacon og Parmesan fremfor guanciale og peccorino, men det smager stadigvæk dejligt), og smager fantastisk!

    dyg 6-08-24 18:59

  • ★★★★★★0

    Nu er jeg jo ikke den store ostespiser. Det er blevet bedre med årene. Da jeg var lille, var jeg decideret bange for om der var ost i maden. Jeg spurgte altid "er der ost i?"

    Men det er ikke det som sådan. Jeg synes bare det smager dårligt, kedeligt og alt for fedt. 

    davenport 6-08-24 22:27

  • ★★★★★★1

    Vigtigt spørgsmål: hun bruger vel ikke fløde?!?!?

    Guldager 6-08-24 22:35

  • ★★★★★★0

    Jo. Ved godt det ikke skal i, men det var i hendes opskrift. Hun bruger altid opskrifter. Det har hun ikke fra mig ;)

    davenport 6-08-24 22:43

  • ★★★★★★1

    Jeg elsker en god carbonara! Det er nok den ret jeg laver oftest. Den er super simpel med de meget få ingredienser (jeg snyder dog jævnligt og bruger Bacon og Parmesan fremfor guanciale og peccorino, men det smager stadigvæk dejligt), og smager fantastisk!

    Hørt!

    Cabonara er fantastisk, når den bliver lavet helt enkelt og med kærlighed.

    Wayne 6-08-24 22:54

  • ★★★1

    Købte forårsruller fra Daloon til pande, da coop365, havde dem på tilbud, i en pose med 8stk med oksekød. Prisen var 25kr. Så ved jeg godt hvad jeg skal have en af dagene. Mega mums si'r jeg bare :p

    Ryder666 6-08-24 23:05

  • ★★★★★★0

    Skal ned til min mor til frokost og aftensmad i dag. Det bliver spændende, da de har lovet dårligt vejr, og vi vidst skulle have været uden for. 

    davenport 7-08-24 09:31

  • ★★0

    I går gik der takeaway i den, vi har en ret god indisk i Kolding der hedder Spices of Dansborg. Jeg fik deres lamb pepper fry i styrke hot, der var ok drøn på men næstegang går jeg all-inn og prøver indian-hot. Anita fik en butter chicken, der var masser af luftige ris også fik vi også lige 3 af deres fantastiske naan med hvidløg på siden.

    HelmerJ 8-08-24 08:35

  • ★★★★★★0

    Chili til aften, med tortilla chips og creme fraise. Men lige nu skal jeg spise nogle pølsehornspølser fra airfryeren med ketchup og remoulade. (Mega mums!!)

    davenport 8-08-24 14:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen