Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    På ingen måde.

    Enig!

    Wayne14-08-24 22:42

  • ★★★0

    Har faktisk en ismaskine, men har ikke haft den brugt siden nytår. Har overvejet at lave noget i den, men har bare ikke fået det gjort.

    Aranyhajú Nyárszépe15-08-24 00:46

  • ★★★★★★0

    En bøtte fra en af de lokale isbikser vil til hver en tid overgå det. Vores seneste kærlighed er Aurora, der ligger i Carlsbergbyen.

    Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har købt en bøtte is i en forretning, hvor det ikke var andet end en panikløsning over, at skulle have et eller andet, når der lige kom spontane gæster på besøg.

    Jojo, jeg mente egentlig også is fra en butik.

    Jeg tror kun, vi har en rigtig isbutik i Odense.

    Guldager15-08-24 06:21

  • ★★★★★★0

    Næh, vi har 2.

    Gooodis og Il Gusto. Fire hvis man tæller Paradis-Is med.

    Guldager15-08-24 06:26

  • ★★★★★★0

    Vi er løbet tør for kaffe... Fuck! 

    davenport15-08-24 06:48

  • ★★★★★★0

    Vi er løbet tør for kaffe... Fuck! 

    Ja - det er vel det bedste alternativ til kaffe ;-)

    Wayne15-08-24 06:53

  • ★★0

    Apropos Hjemis, så har Mars lige købt Kellogg's for 243 milliarder danske kroner, så må vi se om det bliver godkendt af konkurrencemyndighederne. Det er alligevel en ret vild handel, som gør en allerede ledende virksomhed endnu stærkere. Da Nestlé, Pepsico og The Coca-Cola company også eksisterer, ser det ikke umuligt ud.

    Det er heller ikke ligeså stort som dem, men stadigvæk et af de større firmaer og nu kan det løfte dem op i nærheden af sine konkurrenter.

    Kiyonji15-08-24 09:26

  • ★★★0

    Drikker aldrig kaffe om morgen længere. Det første jeg gør, når jeg er stået op, er at gå i gang med morgengymnastik. Efter at have hoppet rundt der i 18 minutter, så er jeg vågen og frisk. Dertil indtager jeg gerne Kreatin rørt ud i Appelsinjuice (Det er opløseligt med kulhydrat) og en proteinshake. Derefter er det op i Fitten og træne videre. Når jeg kommer arbejde ud på eftermiddagen, drikker jeg gerne et par kopper kaffe, men der er den jo også gratis.

    Det er i øvrigt 14 dage siden jeg har nydt tobak og alkohol. Det er min plan holde mig fra det i denne weekend også.

    Aranyhajú Nyárszépe15-08-24 09:29

  • ★★★★★★0

    Så er der lavet madplan indtil fredag. Man ved jo aldrig med weekend...

    I dag: Boller i karry m. creme fraice og jasminris

    M: Svensk pølseret

    T: Brændende Kærlighed

    O: (Min fødselsdag) Big Mac tortillas

    T: Ovn kylling med pommes (Har to hele kræ i fryseren, og kunne godt bruge pladsen)

    F: Stjerneskud

    Konen og datteren er sendt ud at handle. (Så slap jeg :D ) De skal 3 steder hen, så det passer mig virkeligt godt. Man kan nemlig få nogle desent tortillas glutenfri i Netto, og pølser skal købes i Føtex. (Et ordentlig bundt til omk. 130,-)

    Nu vil jeg høre noget lydbog, og stille og roligt varme op til at lave aftensmad. Har lidt murren i æ styrhus efter i går. Nu går der altså lidt, inden jeg skal have øl igen! (Og GT)

    davenport18-08-24 14:26

  • ★★★1

    Har tabt mig cirka 4,2 kilo siden jeg gik over til light produkter. Har fået let lidt hertil aften i form af kirsebær yoghurt fra yoggi på cornflakes. Mega mums, og så mætter det ret så meget...

    Ryder66618-08-24 21:00

  • ★★★★★★0

    Der var ingen der var hooked på Svensk Pølseret i dag. Konen og datteren tog i Centeret (vidst for at købe en gave til mig) og Mikkel tog op til en kammerat. Så har lavet en omgang SP til Mads og jeg. Den er ellers god. Kogt op i eddike og sukker og en dusk løvstikke i. 

    Det er ikke nemt at lave madplan, når alle bare finder på noget andet. Heldigvis er det lavet på den tomatsuppe jeg havde tilbage, så det er kun pølser og kartofler, jeg har tilberedt og så spiced den op. Har skåret en god dusk purløg fra haven, som kan drysses med. Elsker purløg. 

    Spændende om Brændende Kærlighed i morgen får nogen med på vognen. Madplanen var åben for alle med forslag, så det vil jo vise sig.

    Min mor kommer forbi i morgen formiddag med rundstykker pga. fødselsdag, så det bliver bare hende og jeg, der skal spise. Det bliver nok hyggeligt nok. Skal lige have kørt Ida på gymnasiet først. (Jeg skal aflevere hende lidt længere nede af vejen, da hun synes det er pinligt at blive afleveret i tuk-tuk!) 

    davenport19-08-24 16:59

  • ★★★★★★0

    Jeg skal aflevere hende lidt længere nede af vejen, da hun synes det er pinligt at blive afleveret i tuk-tuk!

    Det vil jeg nok give hende ret i :)

    I dag bliver det en millionbøf+...så kød, løg, bouillon, kulør, selvfølgelig, men lige en lille scoop af paprika, en smule ketchup og en lille smule gulerod. Med pasta til - Lauge kan ikke lide kartoffelmos, men jeg foretrækker det egentlig også med pasta.

    Guldager19-08-24 17:46

  • ★★★★★★1

    Det er fint, men alternativet hedder cykel. Jeg er lidt uforstående overfor at blive kørt. Køretøjet er sgu da ligegyldigt. :/

    davenport19-08-24 18:11

  • 0

    Der var ingen der var hooked på Svensk Pølseret i dag. Konen og datteren tog i Centeret (vidst for at købe en gave til mig) og Mikkel tog op til en kammerat. Så har lavet en omgang SP til Mads og jeg. Den er ellers god. Kogt op i eddike og sukker og en dusk løvstikke i. 

    Det er ikke nemt at lave madplan, når alle bare finder på noget andet. Heldigvis er det lavet på den tomatsuppe jeg havde tilbage, så det er kun pølser og kartofler, jeg har tilberedt og så spiced den op. Har skåret en god dusk purløg fra haven, som kan drysses med. Elsker purløg. 

    Spændende om Brændende Kærlighed i morgen får nogen med på vognen. Madplanen var åben for alle med forslag, så det vil jo vise sig.

    Min mor kommer forbi i morgen formiddag med rundstykker pga. fødselsdag, så det bliver bare hende og jeg, der skal spise. Det bliver nok hyggeligt nok. Skal lige have kørt Ida på gymnasiet først. (Jeg skal aflevere hende lidt længere nede af vejen, da hun synes det er pinligt at blive afleveret i tuk-tuk!) 

    Det kan der være 3 grunde til:

    1) Tuk-tuk er pimpet for lidt.

    2) Tuk tuk er pimpet for meget.

    3) Hun er teenagere og/eller har endnu ikke indset hvilke konsekvenser det kan have, når først det er vinter og far ikke gider køre hende særlig langt. 

    Verbal19-08-24 20:33

  • ★★★★★★0

    Den er pimpet lige til kanten! No more, no less! 

    davenport19-08-24 21:09

  • ★★0

    Yes yes Mr. Pimp : youtu.be/-_zKCUG20xs

    Kiyonji19-08-24 22:05

  • ★★★★★★0

    Da der er flere arrangementer i dag, dropper vi Bic Mac Tortillias, og satser på ovnkylling med pommes og whiskeysovs. Tror jeg sætter den ind nu ved 90 grader og rister den af tilsidst. Har en masse grøntsager som smides ved for at trække noget smag. 

    Min kone overraskede mig, da jeg kom hjem efter at have kørt Ida på gymnasiet til morgen. En kurv med to salater fra Gertz, chilidressing og en ren, hvid bolle - kaffe og sodavand. Så kørte vi til vandet, og hun havde iklædt bagagerummet med en topmadras og puder, og så sad vi og spiste og så på morgensolen dér. Rigtig hyggeligt og en snert af romantik. (Om jeg så spulede hende af sengen senere, skal være sagen usagt...)

    davenport21-08-24 15:16

  • ★★★★0

    Jeg gad godt have dine romantiske evner, Dave! Stort tillykke med dagen!

    dyg21-08-24 15:20

  • ★★★★★★0

    I klubhuset kalder de mig bare "Høvlen"

    og tak ;)

    davenport21-08-24 16:21

  • ★★★★★★0

    Igen kan vi ikke følge madplanen, men har dog indkøbt til... DADADA: Stjerneskud.

    Det er jo altid et hit, som her i huset tallerkenserveres. Dog uden kogt fisk eller laks, da det jo heller ikke skal ruinere os. Egentlig en ret jeg nyder at lave, da der er lidt pynte over det, og det passer jo godt til min fimsede natur ;)

    davenport22-08-24 15:32

  • ★★0

    I aften kommer den til at stå på grydestegt oksesteg med alt det klassiske, glaserede perleløg, grønne bønner nye kartofler og rigeligt sovs.

    I morgen bliver det svinehjerter fyldt med persille og salvie, simret ihjel og serveret med grov mos

    HelmerJ23-08-24 07:07

  • ★★★★★★0

    Mit FB feed viser for tiden amerikanske mennesker, der laver mad. Der er ost I ALT! De er jo syge med ost. Det er satme lige før de putter ost på is. Man sidder og ser på noget, der i første omgang ser lækkert ud, og så bliver det dræbt med 3 slags ost. Kan godt forstå de kommer godt over vinteren derovre...

    davenport23-08-24 09:32

  • ★★0

    Den eneste jeg aktivt følger er AndyCooks, men han er så også fra New Zealand og kok. Meget nede på jorden og som går meget op i at det han laver er "home cooking," så det behøver ikke at være så fancy. Derudover kan jeg godt lide at han forklarer hvad han gør og kommer med tips til hvad du skal gøre og ikke gøre og han taler af erfaring da han rent faktisk er kok og har arbejdet mange forskellige steder i verden. 

    Kiyonji23-08-24 09:41

  • ★★0

    For eksempel den her om hvordan du bedst steger bacon og får det sprødt : www.youtube.com/watch

    Kiyonji23-08-24 09:46

  • ★★★★★★1

    Så behøver man vidst heller ikke gøre mere ud at stege Bacon sprødt. Det virker sjovt nok også bare på en varm pande, uden vand. Det er et tyndt stykke flæsk, der bare skal steges, så crisper det op helt naturligt. Dén der er vidst mest for at få YT likes...

    davenport23-08-24 09:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen