Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★0

    Selvfølgelig gør det det. Han viser bare en let måde at gøre det på ud fra de erfaringer han har.

    Kiyonji23-08-24 10:01

  • ★★0

    Hmm, kan kende AndyCooks på billedet, men kunne da godt være jeg lige skal prøve at dykke lidt mere ned i hans kanal, også bare lige for at byde op til dans smider jeg en list over YT mad jeg selv følger og et kort hvad der fangede mig ind på kanalen

    Joshua Weissman, dehydrering og fermentering

    School of wok, how to wok

    My name is Andong, kålsalat og etnisk mad i Berlin

    Umut Sakarya, tjaaa?

    ChilliChump, fermentering med chili

    KøkkenFandango, han kan få alt til at virke let

    Lifebymikeg, fermentering og brød

    Vahchef - VahRehVah, indisk mad

    BBQ Pit Boys, hillbilly kød og øl

    Adam Liaw, asiatisk mad

    HelmerJ23-08-24 10:04

  • ★★★★0

    Lifebymikeg, fermentering og brød

    Jeg var aldrig glad for Pro Home Cooks navnet, lifebymikeg passer mig meget bedre.

    Beskrivelsen burde vel være "Fermentering, brød og airfryers".

    dyg23-08-24 10:27

  • ★★0

    Beskrivelsen burde vel være "Fermentering, brød og airfryers".

    JA dem slemt glad for airfryer

    HelmerJ23-08-24 10:43

  • ★★0

    Joshua Weissman ser jeg også en gang imellem. Jeg synes han måske bliver lidt for selviscenesættende til tider, men han er utvivlsomt dygtig og meget detaljeorienteret. Er der ikke noget med at han også er glad for surdej. Eller måske forveksler jeg ham med en anden.

    Han har lavet nogle videoer med AndyCooks hvor Andy har besøgt ham i USA og blandt andet vist ham den bedste fried chicken, mener jeg det var. 

    Umut har jeg set en video eller to af fra hans youtube kanal, ellers ser jeg ham ikke. Jeg vil dog sige at jeg meget kan lide ham efter hans har været gennem sin depression og fået afklaring omkring dette. Han virker meget mere i balance med sig selv og laver langt mere varierede retter hvor det mere handler om det end om ham selv. Han er helt rar at lytte til nu.

    To andre youtubere jeg følger er:

    Marion's Kitchen - Australsk youtuber som omhandler asiatisk mad

    Brian Lagerstrom - Amerikaner som måske ved første øjekast kan virke lidt arrogant, men faktisk ikke er det overhovedet. Han laver en blanding af opskrifter fra forskellige lande med tips og tricks (han er også udlært kok og arbejdet ved flere restaurationer). Derudover og det er en af grundene til at jeg kan lide ham så laver han også alt fra hvordan du prepper, så du for eksempel hurtigt kan lave aftensmad eller frokost til en helt uge lavet på bare en dag og hvor du så kan tilføje lidt her og der på selve dagen. Han laver også videoer omkring udstyr, tilbehør han selv bruger og anbefaler.

    Han laver endda også sine egne småtest. For eksempel lavede han en test mellen en Vitamix blender og jeg mener det var en Ninja blender. Altså dyr og lavpris. Simpelthen for at vise forskellen i kvaliteten og hvor meget de kan klare før de begynder at blive varme og er ved at brænde sammen.

    Kiyonji23-08-24 22:40

  • ★★★1

    Det blev lige til de tre sidste forårsruller med oksekød fra Daloon til ovn...så har en pose uåbnet til pande. Købte også lige en pakke med to frysepizzaer fire Dr Oetker. Med tomat ost og skinke. Der var 2-pak på tilbud til 35kr i coop365. Imorgen står den på franske hotdogs med fransk hotdog dressing og pomfritter.  

    Ryder66623-08-24 23:02

  • ★★★★★★0

    Har et køleskab fyldt med ugens rester, så morgenmad blev til tomatsuppe med kylling og Bacon. Passer lige til vejret i Jylland i dag..

    davenport24-08-24 09:38

  • ★★0

    Jeg lavede hjerteklapper i flødesovs lørdag, hold nu da kæft det er jeg god til. Skinkepumperne blev fyld med persille dild og salvie, brunet i stegegryde og simret med rodfrugter i 4 timer, mos blev stampet af blandede søde og almindelige kartofler samt rodfrugterne fra stegen.

    HelmerJ26-08-24 08:05

  • ★★★★★★0

    Glæder mig til aftensmaden. Svinekæber med mos. Det er ved at være længe siden vi har fået det, og der var lige to pakker i fryseren. 

    davenport28-08-24 09:36

  • ★★★★★★0

    Planen var noget hurtig pasta - men det er jeg for træt til, så det blev bestilt indisk. En chicken korma til sønnike og en 2x ekstra stærk vindaloo med oksekød til mig.

    Guldager28-08-24 16:53

  • ★★★2

    Tror jeg vil stege nogle bøffer og lave noget kartoffelmos og smørsauce, toppet med ristede løg...

    Ryder66628-08-24 17:10

  • ★★★★0

    Jeg smider rester fra arbejdet på panden lidt senere - nogle kartofler og hakkebøffer. Ganske nice at vi kan tage mad med hjem, der er i overskud fra frokosten.

    NSF28-08-24 17:49

  • ★★★★★0

    Jeg smider rester fra arbejdet på panden lidt senere - nogle kartofler og hakkebøffer. Ganske nice at vi kan tage mad med hjem, der er i overskud fra frokosten.

    Får I hakkebøffer til frokost?

    chandler7528-08-24 18:43

  • ★★★★★★1

    Det gør de på en sløv dag. Jeg har hørt, at den mest står på T-bone og Roastbeef ;)

    davenport28-08-24 18:44

  • ★★★★0

    Får I hakkebøffer til frokost?

    I går gjorde vi, i dag fik vi noget asiatisk med rejer og ris. Tror vi fik noget med kylling i mandags.

    Som regel er der mad til overs, så på en normal uge får jeg to måltider om dagen for hvad jeg betaler for min frokostordning. Det kan dog sagtens være mere, vi har eksempelvis haft dage hvor der har været 2 hele lasagner i overskud.

    NSF28-08-24 20:45

  • ★★0

    I går fik vi spaghetti carbonara bastardo, efter svigermors begravelse havde vi en masse flødeskum i overskud.

    I aften bliver falafel med toum og bagt butternut squash

    HelmerJ29-08-24 07:25

  • ★★★★★★0

    Kører total friture i aften. Fiskefilet, pommes, fishfingers, kyllingekugler (?) men også en lækker salat, der er godt krydret op og så feta til kvinderne. Vi får to gæster, da der skulle bages kage til 7. klasse i morgen, og det fuckede de selvfølgelig op, så kompenserer med aftensmad ;) 

    davenport29-08-24 18:18

  • ★★★★★0

    Fishfingers og kyllingekugler? Er det i relation til din anden post i "Hvad laver du nu?"

    chandler7529-08-24 18:27

  • ★★★★★★0

    Ja, det er direkte afledt. Mit liv opnår et højere stadie. Nu er jeg sulten igen...

    davenport29-08-24 19:48

  • ★★0

    Nå der gik lidt rod i planen som var falafel, Anita kom hjem med et stykke oksesteg, så vi fik omelet med hjemmelavet kimchi, stegte kikærter og parmasan...

    HelmerJ30-08-24 07:04

  • ★★★★★★0

    Én af Mikkels kammeraters mor og børn kommer til mad i aften. Det er lidt sådan, at det altid foregår hos os, og så er det lidt sammenskuds. Jeg nyder nu at blive inviteret ud på mad, men det er efterhånden kogt ned til Helmer og mine svigerforældre. (Jeg har det lidt som min far, der jo var frisør, hvor en invitation var lige med at klippe hele familien.) 

    Ikke at jeg ikke holder af gæster, og lave mad til dem, men det er efterhånden blevet en forventning. Ø laver bare maden. 

    Det bliver bare spaghetti med kødsovs, og gæsterne betaler kødet. Resten har jeg i skabet. Det er jo heller ikke svært eller noget - de er sådan nogle, der er vant til havregryn til aftensmad, så en skefuld sukker i sovsen, gør at de tror de er på en 3 stjernet. 

    Jeg er bare lidt træt af, at det altid er mig. På den anden side, ville det modsatte nok være, at det blev til et brev fra Knorr. 

    davenport30-08-24 09:34

  • ★★★★★★0

    Du kan da bare sige, at du ikke har overskud til det?

    ----

    Skal tur med den udvidede familie, og vi skal stå for frokost lørdag. Jeg aner ikke, hvor mange der spiser der, og hvor mange, der tager på tur...men har bagt pølsehorn og pizzasnegle, laver snart minideller og køber så ellers noget rugbrød, pålæg og så'n.

    Guldager30-08-24 11:00

  • ★★★★★★0

    Weekenden er som regel open for grabs, når det kommer til mad. Man ved jo aldrig om der sker noget. I dag skete der så ingenting. Så måtte en tur i Rema, der havde indbagt laks til 12,- for to. Pænt billigt, og mega mums!

    Dertil kartofler og aspargessovs. (Det blev sgu næsten for nemt i dag...)

    davenport31-08-24 15:17

  • ★★★0

    Har været på arbejde og nu ned for at træne.

    Det bliver nok til en hurtig gang tomatsuppe fra Mou. Køber et eller andet fedtfattigt kød at komme i. Dertil ostebrød. Det er bare fuldkornssandwichbrød med rød pesto, Fedtfattig ost fra Cheasy og paprika, gratineret i oven i 10 minutter ved 200 grader. I morgen bliver det nok også nemt, da jeg skal til strategimøde i Biografen det meste af dagen, men så får jeg da morgenmad og frokost der.

    Aranyhajú Nyárszépe31-08-24 15:27

  • ★★★★★★0

    Lavede en kinakål salat med sennep og farin og en masse citron til. Det blev et glimrende måltid.

    davenport31-08-24 17:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen