Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★★★1

    Ja, my bad. Det var en uheldig formulering ;)

    davenport 4-09-24 21:28

  • ★★★1

    Ja, my bad. Det var en uheldig formulering ;)

    Det går lidt hurtigt engang imellem - kender det :)

    Gorman 4-09-24 21:59

  • ★★★★★★0

    Det er den forbandede ketamin. Jeg bliver sgu for overgearet! 

    davenport 4-09-24 22:59

  • ★★0

    Hvis du skal ha ketamin for at komme i gang, er du så doven du kan nulstille en hjertestarter

    HelmerJ 5-09-24 07:30

  • 5

    Altså...der er jo ingen, der får tæv?

    Folk skriver noget, andre der er uenige svarer? Sådan fungerer en debat og er forum jo :)

    Det må du gerne mene at der ikke er. Det er der muligvis heller ingen andre herinde der mener. Jeg synes nu godt der kan være en irettesættende tone fra en gruppering herinde fremfor at spørge nysgerrigt og åbent ind og indbyde til dialog og forståelse. Enkelte endda lidt spydige og tør jeg skrive nedladende. Særligt en kan i min optik være ret grov at jeg næsten ville have troet det var en troll. Havde det været en ny bruger kunne jeg næsten tro vedkommende havde fået en advarsel og fået slettet sin profil, som det skete for en af mine venner jeg ser film med. 

    Jeg er selv skyldig da jeg får kaldt Aranyhajú Nyárszépe barnlig. Det var dumt. Men udover det så tænker jeg ikke at Aranyhajú Nyárszépe mener det er ligegyldigt at kvinder voldtages som jeg synes antydes. Det synes jeg er unødvendigt. Jeg er ikke selv enig med Aranyhajú Nyárszépes holdninger. Men alt han skriver er ikke forkert heller. 

    Tak for dialog. 

    Mickey fra Øen 5-09-24 09:45

  • ★★★★★★2

    Det er taget  til efterretning:)

    Jeg har det selv med at skrive meget direkte, men jeg er egentlig altid interesseret i synspunkter, argumenter og dialog. 

    Guldager 5-09-24 09:56

  • ★★★0

    Det er taget  til efterretning:)

    Jeg har det selv med at skrive meget direkte, men jeg er egentlig altid interesseret i synspunkter, argumenter og dialog. 

    Enig Guldager. Ingen af os er perfekte, men må jeg sige at du for nogen tid siden virkede meget sikker - til tider arrogant - i din egen viden og livsforståelse. Men der oplever jeg at du nu har ændret stil og er blevet mere nysgerrig og åben over for andres vurderinger og opfattelser. Respekt for det og for din altid meget videnskabelige, undersøgende og vidensbaseret tilgang til emner :)

    Gorman 5-09-24 23:22

  • ★★★★★★1

    Han tror stadig ikke på UFOer. Thats a drawback! 

    davenport 5-09-24 23:50

  • ★★★★★★2

    Enig Guldager. Ingen af os er perfekte, men må jeg sige at du for nogen tid siden virkede meget sikker - til tider arrogant - i din egen viden og livsforståelse. Men der oplever jeg at du nu har ændret stil og er blevet mere nysgerrig og åben over for andres vurderinger og opfattelser. Respekt for det og for din altid meget videnskabelige, undersøgende og vidensbaseret tilgang til emner :)

    Jeg har altid været åbent og nysgerrig - og jeg skriver mega arrogant, men selvfølgelig virker jeg sikker, ellers vil jeg jo ikke skrive det :) - men har altid været åben for at ændre synspunkt, hvis der er grunde til det. 

    Guldager 6-09-24 06:04

  • ★★★★3

    Jeg har altid været åbent og nysgerrig - og jeg skriver mega arrogant, men selvfølgelig virker jeg sikker, ellers vil jeg jo ikke skrive det :) - men har altid været åben for at ændre synspunkt, hvis der er grunde til det. 

    Bare for-the-record: jeg vil bestemt ikke beskrive dit ordvalg som arrogant, hverken nu eller tidligere.

    gi-jones 6-09-24 08:28

  • ★★★★★★4

    Jeg har fulgt lidt med i hele Ticketmasters "dynamiske prissætning", hvor prisen stiger jo mere efterspørgsel. Så nogen betaler mere for samme billet.

    Til det svarede Katrine Daugaard fra LA, at det var helt fint pga. de frie markedskræfter. Problemet er bare, at man ikke har noget alternativ. Man kan ikke købe billetter andre steder end fra Ticketmaster, så der er 0 markedskræfter, kun monopol. Så kan man indvende, at markedskræfterne har givet Ticketmaster rettighederne til billetsalget, og derfor bestemmer de. Men, men, men - eftersom Ticketmaster og LiveNation har samme ejer, så er der ingen konkurrence overhovedet. 

    Det er netop et eksempel på, hvor regulering er nødvendig for at sikre end reel konkurrence. Jeg håber, at EU for skilt Ticketmaster og LiveNation ad.

    Guldager 6-09-24 08:55

  • ★★1

    Jeg har fulgt lidt med i hele Ticketmasters "dynamiske prissætning", hvor prisen stiger jo mere efterspørgsel. Så nogen betaler mere for samme billet.

    Til det svarede Katrine Daugaard fra LA, at det var helt fint pga. de frie markedskræfter. Problemet er bare, at man ikke har noget alternativ. Man kan ikke købe billetter andre steder end fra Ticketmaster, så der er 0 markedskræfter, kun monopol. Så kan man indvende, at markedskræfterne har givet Ticketmaster rettighederne til billetsalget, og derfor bestemmer de. Men, men, men - eftersom Ticketmaster og LiveNation har samme ejer, så er der ingen konkurrence overhovedet. 

    Det er netop et eksempel på, hvor regulering er nødvendig for at sikre end reel konkurrence. Jeg håber, at EU for skilt Ticketmaster og LiveNation ad.

    Ja man kan da håbe at deres grådighed, endelig gir dem store problemer. 

    Weird_J 6-09-24 09:09

  • ★★2

    Det er især gået helt galt i USA. Der var nogle der var rejst fra USA til Sverige for at se Taylor Swift i Stockholm, fordi det var billigere for dem at flyve til Sverige, bo på hotel i Stockholm og gå til koncert med Taylor Swift end det var at købe en billet i USA.

    Kiyonji 6-09-24 09:11

  • ★★★★★★0

    Det var jo det Pearl Jam gik i retten med i USA - mener det var i 1995... Der er ikke sket meget siden da.

    davenport 6-09-24 10:38

  • ★★★★★★1

    Det var jo det Pearl Jam gik i retten med i USA - mener det var i 1995... Der er ikke sket meget siden da.

    Det er blevet værre fordi verdens største billetfirma slog sig sammen med verdens største eventbureau

    Guldager 6-09-24 11:32

  • ★★★★★0

    Så er det i nat kl. 3 dansk tid, at Trump og Harris for første gang tørner sammen i en debat, hvor Harris helst skal markere sig positivt (hvis man alligevel er oppe, kan den ses på TV2).

    Som jeg forstår det, står Harris sandsynligvis til at få flest stemmer (ligesom Hillary Clinton fik - og tabte), men Trump er stadig favorit til at få flest electoral votes og dermed vinde. Harris skal derfor gøre et godt indtryk på vælgerne i nogle af swing-staterne, hvis hun skal have en chance.

    chandler7510-09-24 18:04

  • ★★★★★★0

    Ham der har forudsagt både Trump i 2016 og 2020 og mange andre valg siden 1980'erne forudsiger Kamala. 

    Der er en lille New York Times video om ham her: youtu.be/xE22XjWEyQE

    Guldager10-09-24 19:14

  • ★★★★0

    hvor Harris helst skal markere sig positivt

    Og Trump skal forsøge at lade være med at skide på gulvet.

    NSF10-09-24 19:40

  • ★★★★1

    Og Trump skal forsøge at lade være med at skide på gulvet.

    Hvorfor? De fleste af hans tilhængere vil vel se det som noget positivt, hvis han gjorde det.

    dyg10-09-24 19:44

  • ★★★★★★0

    Hvorfor? De fleste af hans tilhængere vil vel se det som noget positivt, hvis han gjorde det.

    Wayne10-09-24 20:15

  • ★★★★★★0

    Jeg er med på, at mange vil stemme på Trump - eller Harris - alene fordi de hhv. republikanernes og demokraternes kandidat - de har jo ikke noget reelt valg.

    Men tjek det svar her: www.youtube.com/watch

    Guldager10-09-24 20:28

  • ★★★★0

    Men tjek det svar her: www.youtube.com/watch

    Shit..

    dyg10-09-24 20:43

  • ★★★★1

    Hvorfor? De fleste af hans tilhængere vil vel se det som noget positivt, hvis han gjorde det.

    Sand historie. Og sikkert spinne det som om at rigtige mænd skider på gulvet.

    NSF10-09-24 21:00

  • ★★★★★★0

    Det har vi alle dage gjort! 

    davenport10-09-24 21:36

  • ★★★★0

    Det lader også til at man kan se debatten på Disney+
    Jeg overvejer lidt at sætte vækkeuret. Håber bare ikke det viser sig at det så er blokeret i DK...

    gi-jones10-09-24 22:33

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen