Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Min absolut hade-sætning er "det kan også noget" - og det er alle steder. Jeg er begyndt ret ofte at sige "hvad kan det?"

    Lige her ville jeg gerne lempe på de danske regler for dødsstraf, det er sådan en nul sætning, hvor man ligeså godt bare kunne nikke. Tror jeg vil prøve at start en ny, når folk omtaler objekter, så vil jeg bidrage med "Ting eksistere"

    HelmerJ 4-09-24 07:27

  • ★★★★★3

    Jeg synes, det er et udtryk der virkelig også kan noget.

    David Lund 4-09-24 07:41

  • ★★0

    Vi mangler en animeret ko smiley der stikker en syndende lussing

    HelmerJ 4-09-24 07:44

  • ★★★★0

    Mit hadeudtryk eller hvad man skal kalde det, er "Jeg tænker.." eller ".. tænker jeg". Jeg ved ikke hvorfor alle begyndte at sige det, men det har spredt sig som en sygdom over de sidste år.

    NSF 4-09-24 08:44

  • ★★0

    Jeg hører det som et "dyppe tæerne" udtryk, hvor man gerne vil sige noget men ikke stå til regnskab hvis det er upopulært, lidt som en proaktiv udgave af "havde jeg nær sagt" 

    HelmerJ 4-09-24 09:00

  • ★★★★0

    Har lige fjernet den største stor husedderkop jeg til dato har set. Papirene siger, at den kan have en kropslængde på 16mm... Det havde denne helt sikkert, og da den sad på kanten af en af sofapuderne kan jeg også med sikkerhed sige, at dens benspænd også var på omkring de 10-12cm. For satan en børge!

    Heldigvis tog vores Dyson den (dog først, da jeg skruede den op på turbo-effekt), og så blev støvsugeren tømt direkte ned i den normalt hermetisk lukkede skraldeskakt, så den komme forhåbentligt ikke tilbage.

    dyg 4-09-24 09:15

  • ★★★★★★0

    Her i huset er jeg designeret araknid- jæger, da alle andre er ved at skide ned af dem selv, bare der sidder en lille Pelle. 

    davenport 4-09-24 09:29

  • ★★★★2

    Jeg lader mine spider-bros hænge ud, da de tager andre og mere irriterende insekter i hjemmet.

    NSF 4-09-24 09:32

  • ★★★★0

    Jeg lader mine spider-bros hænge ud, da de tager andre og mere irriterende insekter i hjemmet.

    De lidt mindre edderkopper får også lov til at hygge sig, men husedderkopperne ryger altså ud. Generelt har vi heller ikke problemer med insekter. Vi ser da en flue en enkelt gang om ugen, men ellers er vores største problem bananfluer, som jeg ikke ligefrem tror er noget for husedderkopperne.

    dyg 4-09-24 09:41

  • ★★★★0

    Personligt har jeg det svært med folk der "ser ind i" ting.

    Og politikere/journalister der beskriver alt hvad der er større end en tennisbold som "massivt".

    gi-jones 4-09-24 10:09

  • ★★★★★1

    Jeg har det stramt med "det er så fint"

    chandler75 4-09-24 10:19

  • ★★★★0

    Jeg har det stramt med "det er så fint"

    Jep, den er også træls. Det betyder i virkeligheden "Jeg er næsten helt ligeglad med hvad du lige har sagt" :-)

    gi-jones 4-09-24 10:27

  • ★★★★★★1

    Skal vi ikke parkere den for nu, på den lange bane? Det bliver en game changer og win-win situation, som tager det hele til et højere niveau?

    davenport 4-09-24 12:36

  • ★★★★★0

    Ok

    Elwood 4-09-24 13:27

  • ★★0

    Eller når folk siger bagdele istedet for ulemper. Jeg ved ikke om førstnævnte er blevet en del af det danske sprog. For mig lyder det stadigvæk forkert. Fordele og ulemper. 

    Jeg skal dog nok ikke snakke for højt. Jeg kommer tit til at sige et eller andet svenskt ord når jeg taler dansk, simpelthen fordi jeg bruger svensk langt mere i min hverdag. Det er der i hvert fald også nogle som har påtalt i min familie.

    Kiyonji 4-09-24 15:28

  • ★★★★★★1

    Skal vi ikke parkere den for nu, på den lange bane? Det bliver en game changer og win-win situation, som tager det hele til et højere niveau?

    Jeg følte ellers, at vi skulle lave en indflyvning, så vi kan bygge et ordentligt fundament - specielt hvis det betyder, vi kan spørge hinanden nogle spørgsmål...på den anden side skal vi ikke danse om den varme grød i for lang tid - havde jeg nær sagt.

    Guldager 4-09-24 15:59

  • ★★0

    Nå ja og politiet er altid massivt til stede. Vi ved så bare ikke altid om det så drejer sig om 2 eller 200 personer.

    Kiyonji 4-09-24 16:02

  • ★★★★★★1

    Hvis vi nu lige ser det i helikopterperspektiv... 

    davenport 4-09-24 16:17

  • ★★★★★★1

    Lauge fik et ok nasty sår i går, fordi han med strømpesokker sparkede direkte ned i jorden i stedet for at ramme en bold..nu har jeg generelt ikke noget imod sår og alt det der, men min nummer 2 worst fear i denne verden er sår med voldsomme infektioner (Nummer 1 er at Pias kræft kommer igen (selvom det nu er 5 år siden hun blev erklæret rask). Men seriøst - jeg skal fandeme aldrig på hospitalet og redde mig en gang necrotizing fasciitis (hvis I googler, så er image view på egen risiko).

    Guldager 4-09-24 19:34

  • ★★★★★0

    Nu har jeg ikke specielt lyst til at google, men er det ikke bare noget, der kan ordnes med en stivkrampevaccination?

    chandler75 4-09-24 19:40

  • ★★★★★★0

    Nu har jeg ikke specielt lyst til at google, men er det ikke bare noget, der kan ordnes med en stivkrampevaccination?

    Nej, stivkrampe virker kun med en type af bakterier. Der er jo rigelig med andre.

    Nasty er måske forkert sagt - men neglen er flækket og det øverste lag af huden er væk på spidsen af tåen. Vi har ikke været ved lægen dog. 

    Guldager 4-09-24 19:47

  • ★★★★★★1

    Dammit det er blevet indviklet at gå på gym. Jeg kan huske at vi var mat eller sproglig, nu er der et hav af retninger. Men rektor anbefalede, at de unge tog det de holder af. Han spurgte os (ca. 600 forsamlede) hvor mange der i dag arbejder med det de troede i 1.G, og der var måske en 4-6 stykker. Så hvis de mangler fag senere, kan det jo tages på VUC. Men det er meget organiseret, og det tyder på at forholdene er markant bedre, end da jeg gik til den slags. 

    Forældrene er også mere inddraget. Mine vidste sgu først hvad der skete, da kontoret ringede til min far, for at informere om mit høje fravær : D

    davenport 4-09-24 21:27

  • ★★★★0

    Hvis vi nu lige ser det i helikopterperspektiv... 

    Det er en del af vores DNA.

    gi-jones 4-09-24 22:42

  • ★★0

    Der må også være nogle der har en ret stor værktøjskasse, især politikerne, for de hiver hele tiden noget ud af den.

    Kiyonji 4-09-24 23:30

  • ★★★★★★0

    Dammit det er blevet indviklet at gå på gym. Jeg kan huske at vi var mat eller sproglig, nu er der et hav af retninger. Men rektor anbefalede, at de unge tog det de holder af. Han spurgte os (ca. 600 forsamlede) hvor mange der i dag arbejder med det de troede i 1.G, og der var måske en 4-6 stykker. Så hvis de mangler fag senere, kan det jo tages på VUC. Men det er meget organiseret, og det tyder på at forholdene er markant bedre, end da jeg gik til den slags. 

    Forældrene er også mere inddraget. Mine vidste sgu først hvad der skete, da kontoret ringede til min far, for at informere om mit høje fravær : D

    Det bedste er, at man kan skifte efter de første 3 måneder, så hvis man er startet på STX, kan man skifte til f.eks. HHX

    Guldager 5-09-24 06:28

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen