Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Ja, hun var sgu god. Og jeg er ligeglad med hvem jeg arbejder for, bare de giver mig nogle penge for det. Husk: jeg har arbejdet på Jobcenteret... Det er helt Sun Tzo´isk...

    davenport15-08-24 20:00

  • ★★★★★★0

    Kæft det der Google Gemini er noget lort. Den fatter bjælde. Man kan blive ved med at sende forspørgelser, og den cirkler bare rundt. Nu har jeg prøvet at få den til at hjælpe med et nyt CV i en time, men det er som om den glemmer oplysningerne igen hen af vejen, og kun laver det halvt. Den har endda adgang til mit Drive. Frustrerende. 

    davenport16-08-24 12:48

  • ★★★★★★0

    ... Og kørte lige min free udgave af ChatGBT i bund også :D Det er åbenbart en utrolig svær opgave jeg stiller til fremtidens vidundre...

    davenport16-08-24 13:04

  • ★★1

    Jeg har ikke det store erfaring med Gemini, men ChatGPT fungerer ret godt til at skrive CV og personligt brev. Jeg bruger det altid hvis jeg skal gøre det og tager max 2 minutter så har jeg et godt personligt Brev 

    Kiyonji16-08-24 13:10

  • ★★★★★★0

    Det gør den normalt også, men det er som om den ikke forstår hvad jeg vil have den til. Den skal bare skabe et flottere opsat CV for mig, og den har alt info fra mit nuværende. Jeg kan ikke forstå det er så svært. Jeg kan da umuligt være den første?

    davenport16-08-24 13:34

  • ★★★★★★3

    Så er der weekend, og så er der fandeme punk- og hardcorefestival i O'nse!

    Guldager16-08-24 14:40

  • ★★★0

    Gartnerne og Landmanden begynde allerede klokken 7 at konkurrere om hvem der kunne larme mest. Nøj hvor jeg hader dem. Derfor er jeg træt og gnaven i dag. Det er god ting ved vinteren. Der er ikke så mange gartnere der larmer og man kan sove med lukkede vinduer uden at dø af varme.

    Har dog nået at træne i dag og så slapper jeg bare af resten af dagen. Har tænkt at sætte mig ned i min lænestol og spille Playstation. I morgen tager jeg til Svendborg og spiller Brætspil.

    Aranyhajú Nyárszépe16-08-24 14:50

  • ★★★2

    Uber med taxa-priser er jo ligegyldigt. Sikke en joke. Hele ideen med Uber var jo at være et prisvenligt alternativ til de vanvittigt dyre taxaer. Men i Danmark er det åbenbart ikke lovligt at kunne konkurrere på pris og dermed tilbyde de danske kunder et alternativ. De danske taxa selskaber burde skifte navn til Monopol Mafiaen. 

    Essal17-08-24 06:27

  • ★★★★1

    Jeg sidder og chiller i min lejlighed efter virkelig at være vendt tilbage. Alt ligner lort endnu, luftfugtigheden har været dræbende fordi der er blevet malet, samtidig med at vejret var virkelig fugtigt og vi ramte 80% i går. Men det betyder at tage form og jeg har ikke specielt mange kasser tilbage, der skal tømmes.

    NSF17-08-24 06:54

  • ★★★0

    Det bliver værre og værre. Her klokken 8 stod der et helt hornorkester og spillede udenfor mine vinduer. Der er nogle fælleslokaler i kælderen, så der er sikkert nogle der har sølvbryllup eller lignende. Nu er jeg da i hvert fald vågen.

    Aranyhajú Nyárszépe17-08-24 08:47

  • ★★★★★★0

    Skal til Blue Bridge festival i dag. Som frivillig. Det var min kone der overtalte mig i sin tid, for jeg er lodret imod at være frivillig. Selv ordet, synes jeg lyder ynkeligt. At arbejde gratis, så andre kan tjene penge.

    Nå, jeg har lovet at forholde mig positiv blandt Bjerts hippe speltforældre, og smarte Teslabrugere.

    I det mindste spiller Tim Christensen mens jeg ikke er på "arbejde". 

    davenport17-08-24 09:13

  • ★★★★7

    Der er intet ynkeligt ved at være frivillig og hvis man ikke vil have at andre tjener penge på ens arbejde, vælger man jo blot en frivillig aktivitet, hvor profit ikke er målet.

    NSF17-08-24 09:40

  • ★★★★★★0

    Sikkert. Sådan har jeg det bare! 

    davenport17-08-24 09:47

  • ★★★0

    Jeg oplevede engang Tim Christensen på grøn koncert med en dårlig trommeslager, der nær var endt katastrofalt under sangen silverflame og hvis der er noget der virkelig får det nummer til at rykke, er det fra dengang han spillede med en dygtig trommeslager i Dizzy Mizz Lizzy. Fuck jeg var skuffet, resten af koncerten var derudover en blandet landhandel.

    Jeg har prøvet at arbejde frivilligt sammen med nogle venner på Midtfyns Festival hvor arbejdsgiveren var flink og flexibel nok til at rykke på arbejdstiden så jeg kunne opleve Motörhead m.fl. tilgengæld var det lidt skæve arbejdstider hvor vi skulle gå rundt og bl.a. tjekke for levende lys mm på campingpladsen osv....så programmet skulle tilpasses, samtidig med at få noget søvn...

    Det gør jeg aldrig igen, så hellere betale for en partout billet for det er ikke slidet værd...

    Ryder66617-08-24 10:30

  • ★★★★★★3

    Der er tusindvis af frivillige som gider hjælpe vores børn hver dag til alle mulige fritids og idrætsaktiviteter - uden at få en krone for det.

    Kæmpe respekt til de frivillige, uden dem var vores samfund godt nok fattigt!

    Wayne17-08-24 10:34

  • ★★0

    Mange af de medaljer som er vundet under OL, og det gælder sådanset hele norden, ville slet ikke kunne lade sig gøre uden frivillige.

    Mange af de små idrætsforbund har slet ikke økonomien til at sørge for alt. Selv en Sverri i roning måtte betale for nogle af hans egne rejser. 

    Roning, kajak -og kanoforbundet. Taekwondo og brydning. Mange små forbund 

    Kiyonji17-08-24 10:48

  • ★★★★★★1

    Det kan hurtigt blive en lang diskussion omkring om man selv skal betale for sin hobby osv. Det behøver vi ikke, og det var heller ikke hensigten.

    Jeg er bare ikke typen, der gider frivilligt arbejde. Fint at alle de andre gør. Det har jeg respekt for, og synes det er dejligt. Jeg gider det bare ikke - hvis jeg udfører arbejde, vil jeg betales for det. Og det hænger nok sammen med, at vi ikke har penge, så det vil klinge lidt hult (for mig) at så arbejde frivilligt.

    davenport17-08-24 10:58

  • ★★★0

    Skal til Blue Bridge festival i dag. Som frivillig. Det var min kone der overtalte mig i sin tid, for jeg er lodret imod at være frivillig. Selv ordet, synes jeg lyder ynkeligt. At arbejde gratis, så andre kan tjene penge

    Kan du ikke kræve noget bestikkelse i indgangen? Det virker jo godt mange andre steder.

    Er selv frivillig i vores lokale biograf og kulturhus. Der går det heller ikke ud på profit. Vi er glade bare vi kan skrabe nogle penge sammen til noget nyt udstyr og andre satsninger.

    Aranyhajú Nyárszépe17-08-24 10:58

  • ★★★0

    Kan du ikke kræve noget bestikkelse i indgangen? Det virker jo godt mange andre steder.

    Er selv frivillig i vores lokale biograf og kulturhus. Der går det heller ikke ud på profit. Vi er glade bare vi kan skrabe nogle penge sammen til noget nyt udstyr og andre satsninger.

    Arhh - skidt forslag med bestikkelse. Netop den lave grad af bestikkelse i vores samfund skal understøttes og bevares, så det ikke bliver new normal i DK. Det er i forvejen rigeligt med det sorte arbejde :)

    Fedt at anvendelse af kontanter bliver mindre og mindre for det mindsker samtidig muligheden for sort arbejde - og bestikkelse

    Gorman17-08-24 11:34

  • ★★★1

    Så må de jo bare betale i naturalier.

    Aranyhajú Nyárszépe17-08-24 12:04

  • ★★★★★6

    Jeg er bare ikke typen, der gider frivilligt arbejde. Fint at alle de andre gør.

    Alt hvad du læser, hører og ser her på Moovy er i hver fald baseret på frivilligt arbejde :)

    chandler7517-08-24 12:31

  • ★★★★★0

    Der er dukket en video op af en interview-situation under promoveringen af Woody Allen-filmen "Cafe Society" fra 2016, hvor Blake Lively og Parker Posey fuldstændig ignorerer og vel egentlig voksenmopper en kvindelig norsk journalist igennem hele interviewet, tilsyneladende fordi journalisten indleder med at lykønske Lively med hendes graviditet. Det er rimelig ubehageligt at overvære.

    chandler7517-08-24 12:37

  • ★★★★1

    Tja. jeg har været arbejdsløs og alligevel arbejdet frivilligt, fordi det reelt ikke har ret meget med arbejdet at gøre, men alt med det community der findes omkring "arbejdet" at gøre.

    Der er også en del networking, som LinkedIn-typerne kalder det, i den slags, så netop fordi man får berøring med så mange mennesker, følger der en masse med. Nogle af de frivillige i biografen har fundet arbejde den vej, andre har fundet billigere lejligheder og expats får gode råd og hjælp til at bo i Danmark - pension, skat og alt den slags.

    NSF17-08-24 12:53

  • ★★★★★★0

    Jeg er bare ikke typen, der gider frivilligt arbejde

    Hvorfor gør du det så?

    Er oprigtig nysgerrig- hvis du har de holdninger, så lad da være?

    Guldager17-08-24 12:51

  • ★★★★★★1

    Noget af det der irriterer mig ved i dag, er at det er en ret "velhavende" festival, men man får ikke så meget som en fadøl eller et måltid mad. Man fik 100,- rabat på billetten. Det hele er også sponsoreret af Brøkhouse og Rema, så man kunne måske godt lige have givet bare lidt, for at man gider bruge sin lørdag på det. Man kan iøvrigt se, at de frivillige falder fra år efter år. De mangler faktisk folk i år. Og det synes jeg egentlig er klart. 

    davenport17-08-24 12:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen