Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★1

    Måske er det bakterier? Har nogenlunde den samme historie at fortælle efter en omgang madforgiftning efter et virksomhedsbesøg forrige fredag. Jeg endte med tyndskid og feber, og min mave er stadig oppustet her halvanden uge efter. 2 andre kollegaer endte med opkast og tyndskid (dog ikke feber) i nogle dage - den ene var fin igen efter 5 dage, den anden er stadig lidt mærket ligesom jeg. Og jeg var også med til Novo Nordisk festen i fredags - dog måtte jeg gå tidligt, da jeg havde drukket en øl og en drink og min mave simpelthen ikke kunne klare mere. Nu ligger konen herhjemme med corona (tror vi i hvert fald da hun har været sammen med en der testede positivt, og alle symptomerne passer på det), så jeg bliver nok også snart syg igen. Det er en dejlig tid =l

    David Lund26-08-24 09:44

  • ★★★★★★0

    Er der nogen virus, der på nogen sætter sig som diarre, på andre som opkast og på mig som en mere almindelig forkølelse, eller er det bare et sammenfald?

    Corona

    Men ja, det lyder sgu træls.

    Guldager26-08-24 12:59

  • ★★★★0

    Vi har taget flere covid tests, så jeg tror umiddelbart ikke, at det er synderen.

    dyg26-08-24 13:16

  • ★★★★★★1

    Er der nogen virus, der på nogen sætter sig som diarre, på andre som opkast og på mig som en mere almindelig forkølelse, eller er det bare et sammenfald?

    ChatGPT  svarer ja.

    Novovirus 

    Rotavirus 

    Adenovirus

    Guldager26-08-24 15:25

  • ★★★★★★1

    Det er SARS og podagra. Måske pest og AIDS! Og en nedgroet negl! 

    davenport26-08-24 16:45

  • ★★★★★★1

    Er igen i år ungdomsjurykoordinator til Odense Filmfestival, så skal snart til KickOFF. Det plejer at være ret formelt...men det er hyggeligt at se alle filmene i ungdomskonkurrencen. Jeg må jo ikke blande mig i deres beslutning, sørger bare for at snakke filmene igennem med dem (de går i 8. klasse).

    Guldager26-08-24 19:24

  • ★★★★★★1

    Er igen i år ungdomsjurykoordinator til Odense Filmfestival, så skal snart til KickOFF. Det plejer at være ret formelt...men det er hyggeligt at se alle filmene i ungdomskonkurrencen. Jeg må jo ikke blande mig i deres beslutning, sørger bare for at snakke filmene igennem med dem (de går i 8. klasse).

    Er du monstro til stede den 1. september, hvor U16-filmene belønnes til The Next Film Festival under OFF, Guldager? Der dukker jeg op som jurymedlem :-D Kunne være hyggeligt lige at hilse!

    The Insider26-08-24 20:18

  • ★★★0

    Ser Field Of Dreams med Kevin Costner som indtil videre er dræbende kedelig. Det er første gang jeg ser den, og er pænt skuffet. Kun James Earl Jones, løfter filmen op på 4/10...

    Ryder66626-08-24 21:50

  • ★★★★★★0

    Er du monstro til stede den 1. september, hvor U16-filmene belønnes til The Next Film Festival under OFF, Guldager? Der dukker jeg op som jurymedlem :-D Kunne være hyggeligt lige at hilse!

    Det er jeg. Indtil kl. 14 kun dog. Hvornår er du der?

    Men kommer også med til OFFAwards, hvis du skal med der.

    Guldager26-08-24 22:00

  • ★★★★★★0

    Det er jeg. Indtil kl. 14 kun dog. Hvornår er du der?

    Men kommer også med til OFFAwards, hvis du skal med der.

    Jeg har ikke haft tid til at læse op på alle detaljer om tidspunkt, men jeg er med til Award Show i den fynske opera fra cirka 17 til 19 :)

    The Insider26-08-24 22:12

  • ★★★★2

    Jeg er endelig blevet færdig med at sætte film og tv-serier på plads.

    Forleden undrede jeg mig over hvorfor det har taget så lang tid at komme på plads, men så kom jeg på at sidste gang jeg flyttede, havde jeg måske 500 film, under en tredjedel af de tegneserier jeg har nu, ikke specielt mange bøger og stort set ingen møbler. Alt var på plads samme dag, men indtil videre har det taget et par uger denne gang, hvilket godt nok inkluderer et par dage til maling.

    Men! Så skulle det sidste push være at sætte bøger på plads. Det kan jeg klare i morgen.

    NSF26-08-24 22:34

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke haft tid til at læse op på alle detaljer om tidspunkt, men jeg er med til Award Show i den fynske opera fra cirka 17 til 19 :)

    Der er jeg desværre taget hjem - skal til svømning med sønnike 

    Men hvis du er i Odense tidligere, så skriv :)

    Guldager26-08-24 22:46

  • ★★★★★★0

    Der er jeg desværre taget hjem - skal til svømning med sønnike 

    Men hvis du er i Odense tidligere, så skriv :)

    Will do!

    The Insider27-08-24 00:23

  • ★★3

    Blev lige kontaktet af Biltema angående et job jeg har søgt hos dem. Jeg kan ikke huske hvad det er jeg søgte men et eller andet IT relateret. I hvert fald ikke at sidde i kassen.

    Egentlig rart at kunne give dem et negativt svar for en gangs skyld, at de desværre ikke gik videre denne gang men at jeg har valgt at gå videre med et andet firma og at de skal have tak for at have vist deres interesse i at få mig ansat hos dem.

    Nu stod jeg så med et arbejde allerede inden jeg fik mit nye, men afslagene er stadigvæk de samme.

    Kiyonji27-08-24 11:31

  • ★★★1

    Strækøvelser er ingen joke. Specielt når man er ufleksibel som jeg er og ikke har været vant til at lave strækøvelser før. Jeg har fundet et 12 minutters program med 7 forskellige strækøvelser, som jeg har besluttet mig for at køre igennem hver dag i denne uge. Går det godt tænker jeg at fortsætte med det resten af måneden, eller måske prøve et andet program af.

    Mit mål er at lave strækøvelser fast herfra. Det vigtigste er at det er overskueligt tidsmæssigt, så mit maksimum er 15 minutter hver dag. 

    Så vil jeg fortsætte med at gå i fitness center 3 gange om ugen. Mandag, Onsdag, Fredag er mine planlagte "fitness-dage". 

    Essal27-08-24 13:31

  • ★★★★★★0

    Har en af de mere travle dage. Først køre datteren på gymnasiet, så til begravelse med efterfølgende gravøl. Så skal datter hentes igen kl. 16. Kl. 17-19 er der forældremøde. Dejligt når alt er pakket på samme dag, så man ikke behøver slappe af...

    davenport27-08-24 15:00

  • ★★★★★0

    Hører Oasis, qua dagens nyhed. Jeg var stor fan i 90'erne af de 2-3 første album, og der er vist ingen tvivl om, at de har været en af verdens største rockbands igennem tiderne. Det er dog lang tid siden, jeg for alvor har hørt musikken.

    Så vidt jeg kan forstå, er det ikke kun gamle røvhuller som mig - de unge hører det også og køber genoptryk på vinyl. Koncerterne skal nok blive et tilløbsstykke - hvis Liam og Noel altså ikke bliver uvenner midt i det hele.

    chandler7527-08-24 18:07

  • ★★★★★0

    Jeg er lidt i tvivl om, at Oasis er et af verdens bedste bands gennem tiderne. Er de virkelig i samme liga som Beatles, Queen, Rolling Stones, Pink Floyd osv? Og hvordan faen måler man det?

    David Lund27-08-24 18:32

  • ★★★★0

    Er de virkelig i samme liga som Beatles, Queen, Rolling Stones, Pink Floyd osv? Og hvordan faen måler man det?

    De har helt sikkert haft en kæmpe indflydelse på indie rock scenen, men på niveau med de andre, som du nævner? Langt fra! Og for mig er de heller ikke så langtidsholdbare som de andre.

    dyg27-08-24 18:48

  • ★★★★★0

    Jeg er lidt i tvivl om, at Oasis er et af verdens bedste bands gennem tiderne. Er de virkelig i samme liga som Beatles, Queen, Rolling Stones, Pink Floyd osv? Og hvordan faen måler man det?

    Jeg skrev ikke bedste, men største :)

    Men målt på antal hitsingler, størrelsen på deres stadionkoncerter osv. vil jeg vurdere (uden at have evidens ved hånden), at de er lige under Beatles, men over de andre, du nævner.

    chandler7527-08-24 18:48

  • ★★★★0

    Min reaktion var mest i retning af "gad vide hvor lang tid der går før de kommer op at slås igen". Ikke at jeg som sådan har noget imod deres musik, jeg har en opsamling på CD. De har dog aldrig været superinteressante for mit vedkommende og jeg blev hurtigt træt af deres edgy personligheder.

    NSF27-08-24 19:28

  • ★★2

    Det bliver interessant at se om koncerterne overhovedet bliver til noget.

    For mit vedkommende har de lavet to fremragende albums. Et godt album. Fire knap så gode albums, hvis jeg skal være diplomatisk. Det var også på det tidspunkt at forholdet var ekstremt dårligt. Utroligt at de overhovedet fik lavet syv albums.

    Der synes jeg at Blur er mere holdbare og som nærmest ikke har lavet et dårligt album.

    Med hensyn til deres legacy, så var de ekstremt store i UK og resten af Europa under deres tid. De havde også succes i USA omend det slet ikke var på samme niveau. Det er interessant at The Beatles bliver nævnt, da Noel Gallagher er kæmpe fan af dem og også er inspireret af dem.

    Wonderwall er dog et globalt hit, men ikke deres sang end ikke på albummet.

    Kiyonji27-08-24 19:38

  • ★★★★★★1

    der er vist ingen tvivl om, at de har været en af verdens største rockbands igennem tiderne. Det er dog lang tid siden, jeg for alvor har hørt musikken.

    Albumsalg gennem tiden:

    en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_music_artists

    Oasis ligger ca 120. Så ja, de er bestemt en af de største rock bands og var vel det edende rockband I 90'erne.

    Har aldrig været den stor britpop-fan. Oasis er ok, men kan godt blive lidt træls af den nasale stemme.

    Guldager27-08-24 19:56

  • ★★★★★★0

    Jeg har alle dage hadet Oasis, så er pisse ligeglad. Sådan noget britisk jammermusik, hvor forsangeren troede han var den nye Jesus. 

    Nå, det var dén travle dag. Har lige ryddet væk efter aftensmad. Ida havde lavet en rigtig god lasagne med salat mens vi var til forældremøde. :)

    davenport27-08-24 20:30

  • ★★★★★0

    Ah - mente også “største” =)

    Tænker de største har en række albums bag sig, som ikke kun har hittet i deres tid, men som er blevet ved med at trende gennem salg, hits og afspilninger siden de kom ud. Her vil jeg selv argumentere for at Oasis kun har et album i den liga. Kæmpe album og også hits udenom det fra andre albums, men lidt ala Radiohead (som jeg selv er ret tosset med) har de kun det ene ikoniske album.

    Personligt ville jeg ikke placere dem sammen med The Beatles, Pink Floyd, Rolling Stones, Queen, Led Zeppelin, Creedence Clearwater Revival, Beach Boys og lignende, men der kan vel altid argumenteres for, hvilke kriterier der skal til for at ende i samme liga. Er der overhovedet nogen i nutiden som kan placere sig på den pedestal? Det er jo en anden tid nu, hvor legender på musikscenen hører fortiden til.

    Håber I giver mig ret, da jeg ikke kan lide noget Oasis… lol =)

    David Lund27-08-24 20:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen