Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★2

    Jeg kunne ikke finde en skid i Malmö. Der er fandme sket meget i tiden, siden jeg boede der. Centralstationen er blevet kæmpestor og der er kommet to nye stationer til, samt en masse store, nye bygninger i centrum.

    Men for satan, det er billigt at spise der, så man kunne fristes til at tage dertil lidt oftere.

    Og ERR var præcis så fantastisk som jeg havde regnet med.

    NSF23-08-24 00:10

  • ★★★★★★0

    Puha... Min sensor stod af i går, og sygehuset havde ikke en jeg kunne låne. Jeg er vant til at få insulin løbende døgnet rundt, nu skal jeg selv indtaste manuelt, og måle konstant. Vågnede så her i nat med et blodsukker på 25. Fuck jeg har det dårligt, er stiv i alle led og tisser og er tørstig. Man er godt nok afhængig af teknikken!

    DHL levere en ny sensor til mig i løbet af dagen, så jeg kan få rettet op på det hele. 

    davenport23-08-24 05:39

  • ★★1

    Der er i hvert fald en masse danskere der tager til Malmö pga. kursen. Så turismen eller hvad det kan kaldes har det i hvert fald godt.

    Det er heller ikke mere end 40-45 minutter fra de to hovedbaner og så skal du bare leve med at det er med det øresundstoget. Plejede at være hurtigere.

    Har ikke selv det store kendskab til Malmö andet end deres centralstation som er relativ ny og som jeg faktisk godt kan lide. 

    Kiyonji23-08-24 09:35

  • ★★★★0

    Bornholm er fedt! Har kun været der som voksen, men mine forældre lejede nogle gange sommerhus til hele familien i årene efter, de gik på pension. Vi var tre gange på Bornholm. Det er virkelig en dejlig ø. I hvert fald om sommeren. Kan forestille mig, at der er mere dødt om vinteren. 

    Malmø har jeg vist kun været i to gange, på trods af at det ikke tager mange minutter at hoppe på toget og smutte derover. Jeg var til en eller anden sci-fi/ filmmesse for 10-15 år siden, hvor Linda Blair bl.a. var på besøg. Det var egentlig super hyggeligt. Kan også huske, at der lå en ret god dvd-butik dengang på et centralt torv, hvor de solgte importfilm. Jeg har venner, der ind imellem tager derover for at shoppe og hygge. Men jeg gider ikke rigtig, hvis der ikke er nogetsærligt, der trækker. 

    thomsen23-08-24 10:09

  • ★★★★1

    Men jeg gider ikke rigtig, hvis der ikke er nogetsærligt, der trækker. 

    Jeg har hørt rygter om en sci-fi boghandel, der skulle være ret god. Så den skal jeg lige have tjekket ud ved lejlighed.

    NSF23-08-24 12:58

  • ★★★★★★1

    DHL har været med en ny sensor, som nu er ved at varme op. (Op til 2 timer) Så kommer jeg tilbage på hesten. Man bliver godt nok træt efter sådan en omgang. Jeg har ikke kunne tage mig sammen til noget som helst hele dagen. Har ikke det der ligner energi, og glæder mig egentlig bare til at komme i seng. 

    davenport23-08-24 15:54

  • ★★★★★★0

    Det lyder sgu træls. Med en pumpe, er det så type1?

    ---

    Er alene med sønnike i aften. Så nu spiser vi lasagne i sofaen og ser Kung Fu Panda :)

    Guldager23-08-24 18:26

  • ★★★★★★0

    Yes D1 :)

    davenport24-08-24 06:10

  • ★★★★★★1

    Har fundet et nyt rabbithole på Youtube...videoer med såkaldte Sovereign Citizen, der ikke anerkender hverken stat, regeringen, lov eller noget som helst. Man kan sammenligne dem med flat-earthers - de lever totalt i deres egen vanvittige fortolkning af virkeligheden.

    youtu.be/82JqvIozLk4

    Guldager24-08-24 07:44

  • ★★★0

    Altså et andet ord for anarkisme?

    Aranyhajú Nyárszépe24-08-24 09:12

  • ★★★★★★0

    Altså et andet ord for anarkisme?

    Nej, ikke lovløst. Noget med founding fathers og common law. Og så hævder de, at fordi deres navn står med stort på retsdokumenter er det ikke deres navn...og noget med, at de ikke er en mand, men en person bla bla bla

    Guldager24-08-24 11:07

  • ★★★★0

    Jeg har brugt formiddagen på at sætte mit anlæg til, hvilket altsammen fungerer nu. Og undervejs fandt jeg selvfølgelig et defekt HDMI-kabel efter jeg havde sat alt til og var i gang med at teste.

    Det eneste jeg ikke har testet endnu er pladespilleren, men ellers er der fuld fest på hele balladen.

    NSF24-08-24 12:29

  • ★★★0

    Knokler i haven…

    Gorman24-08-24 14:44

  • ★★★★★★0

    Vi har også fået ordnet hæk i dag...

    davenport24-08-24 15:50

  • ★★★★1

    Har gjort lidt rent og været et smut forbi biblioteket for at aflevere et par bøger. Nuppede Teddy Vorks Mulm med hjem, fordi der er en filmatisering på vej, så jeg blev nysgerrig.

    Jeg er alene hjemme, så i aften står den bare på hotdogs og hygge med PS5. 

    thomsen24-08-24 16:48

  • ★★★0

    Vi har også fået ordnet hæk i dag...

    “Vi”?

    :)

    Gorman24-08-24 17:14

  • ★★★★★★0

    Er på besøg hos den vestjyske del af familien...de spiser jo hele tiden!

    Først æg, rejer, lakseroulade og pølse 

    Så pølsehorn, pizzasnegle og deller 

    Så slik, kage, ost 

    Og nu suppe 

    Indenfor 5-6 timer...

    Guldager24-08-24 18:14

  • ★★★★★0

    Jeg sidder og ser de nyeste videoer fra Pixel Dan, der samler på og anmelder både nyt og gammelt legetøj, figurer m.m. på YouTube.

    Hver lørdag lægger han en video op på hovedkanalen (som regel et review), og på hans anden kanal "Pixel Dan's Toy Hunt" er det en cirka 30-40 minutter lang video, hvor han besøger en udvalgt butik, der sælger vintage legetøj, figurer og merchandise. Dem ligger der i øvrigt rigtig mange af i USA, så han har efterhånden været hele landet rundt.

    Det er altid super hyggeligt at se, da Pixel Dan er en vaskeægte nørd, der bare elsker at tulle rundt i den slags butikker. Og samtidig er der også ofte mange informationer og anekdoter om de forskellige ting, da han også går meget op i historien bag figurerne og legetøjet. :)

    I dag på hovedkanalen handlende det dog om "Toys R' Us", som måske er på vej med et comeback i USA:

    youtu.be/fSaJ7TQBego

    Og på "Toy Hunt" kanalen var han et smut forbi "Kokomo Toys" i Indiana: 

    youtu.be/D6LVhalVjcg

    NightHawk24-08-24 19:03

  • ★★★★★0

    Det lyner godt nok voldsomt udenfor lige nu. Jeg troede der var et udrykningskøretøj udenfor mit vindue, da de blinkende lys var så konstante, men nej, det er bare en konstant strøm af lyn.

    Kruse24-08-24 20:57

  • ★★★0

    Det har været en lang dag. Har været på overarbejde. Arbejder jo normalt aften, så det er svært at omstille sig til at stå op klokken 5, når man normalt sover til omkring klokken 10. Stemplede ud omkring klokken 15. Så hjem og op i Fitten for at træne. Derefter hurtigt hjem for at for noget at spise og et bad. Derefter var det ned i biografen for at vise Mørkeland. Nu nyder jeg at kunne læne mig tilbage i min lånestol og godt tilfreds med hvad jeg har nået. Ser frem til en dejlig lang nattesøvn. Der er jo hverken håndværkere eller gartnere der larmer på en søndag. I morgen bliver en mere stille og rolig dag. Tager nok ned for at træne og så er der jo Svend Filmdage i Svendborg. De viser to stumfilm i Vor Frue kirke, hvor kirkeorglet levere musikken. Det må jeg må opleve. Det er tale om en dobbelt feature: "Den stærkeste" (1912) og "Vil du være min kone i morgen?" (1920).

    Aranyhajú Nyárszépe24-08-24 22:30

  • ★★★★★★0

    Så ramte det Odder - gang i kun og torden :-)

    Wayne24-08-24 22:35

  • ★★★0

    Nu kom regnen her til. Det vælter ned. Kan høre torden i det fjerne.

    Edit: Lige som jeg skrev det var der et lynnedslag i nærheden.

    Essal24-08-24 22:40

  • ★★★★★★1

    Det var helt sindsygt her. Det glimtede konstant, og dobbelt skybrud. Og Mikkel kom tudende hjem, fordi hans telefon var væk. Så vi måtte ud i det og ned på boldbanen, hvor han så fandt den ved siden af målet. Fatter ikke den overlevede, men den må jo være vandtæt, for det var stort set oversvømmet. Kæft jeg blev våd...

    davenport24-08-24 23:00

  • ★★★1

    Fik set de to stumfilm med orgelmusik. Var overrasket over at hele kirken var fyldt. Det var selvfølgelig også gratis og Svendborg er jo en stor by.

    Aranyhajú Nyárszépe25-08-24 21:04

  • ★★★★0

    En dejlig uge er overstået. Mandag vågnede fruen med tyndskid og 0 energi, hvilket varede ved indtil midt på tirsdagen. Natten til onsdag knækkede datteren sig igen og igen. Natten til torsdag knækkede sønnike sig igen og igen, og endte med tyndskid.

    Torsdag aften, med samlet omkring fem timers søvn over to dage tog jeg til sommerfest på mit arbejde, men skred igen efter få timer, da jeg var helt udmattet.

    Fredag aften tog fruen til Novo Nordisk sommerfest, men skred også tidligt, da hun skulle med tog til Århus, hvor hun så var til polterabend om lørdagen.

    Lørdag aften begyndte jeg at mærke, at min krop ikke var på toppen, og søndag blev en forkølelse værre og værre. Da fruen kom hjem ved 19tiden søndag var jeg helt smadret.

    Det går lidt bedre i dag, men nu gider jeg fandme ikke mere sygdom i vores hjem!

    Er der nogen virus, der på nogen sætter sig som diarre, på andre som opkast og på mig som en mere almindelig forkølelse, eller er det bare et sammenfald?

    dyg26-08-24 08:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen