Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Guldager - konen fik mig overtalt for et halvt år siden. Og så troede jeg der bare var en minimal gevinst i det. (Fx. en bakke chili con carne eller en fadøl)

    davenport17-08-24 12:54

  • ★★★★★★0

    Guldager - konen fik mig overtalt for et halvt år siden. Og så troede jeg der bare var en minimal gevinst i det. (Fx. en bakke chili con carne eller en fadøl)

    Mon ikke der falder noget af ;-)

    Wayne17-08-24 12:56

  • ★★★1

    Mon ikke der falder noget af ;-)

    Jo gratis adgang, mad og nogle øl burde være en selvfølge for frivillige til festivaller imo

    Gorman17-08-24 12:59

  • ★★★★★★0

    Nope. Vi har betalt 750,- for at komme ind + alt det det kommer til at koste at være der til midnat. Men ok. Det er lidt de dyrere kunstnere der kommer. Tim selvfølgelig, som nok har været dyrest. Så kommer Folkeklubben og Kalaset også. Og så nogle lokale amatørbands. Alt fra tissemandsjazz, børnemusik til rock og rul. 

    davenport17-08-24 13:03

  • ★★★0

    Hvorfor jeg ikke er frivillig til festivaller :)

    Gorman17-08-24 13:04

  • ★★★★★★0

    Du opsøger de forkerte mennesker i dit network :D 

    davenport17-08-24 13:10

  • ★★★★1

    Noget af det der irriterer mig ved i dag, er at det er en ret "velhavende" festival, men man får ikke så meget som en fadøl eller et måltid mad. Man fik 100,- rabat på billetten. Det hele er også sponsoreret af Brøkhouse og Rema, så man kunne måske godt lige have givet bare lidt, for at man gider bruge sin lørdag på det. Man kan iøvrigt se, at de frivillige falder fra år efter år. De mangler faktisk folk i år. Og det synes jeg egentlig er klart. 

    Ah ja, så kan jeg godt forstå at man ikke gider at være frivillig. Til alle de festivaler jeg kender til, får man som minimum billetten gratis. Ved Copenhell kan man også få merch og den slags med, hvis man smider lidt flere timer, samt endda undgå at være på arbejde under koncerterne.

    Hvor jeg er frivillig kommer vi gratis ind til alle arrangementer, i nogle tilfælde kan vi tage en gæst med. På musikscenerne får vi drikkebilletter ved hver vagt til alkohol og må drikke sodavand og sådan gratis på vagten. Samtidig får vi 30% på alt, hvilket inkluderer køb af brætspil i vores brætspilscafé. I biografen har vi endda frivilligøl, som vi kan købe til indkøbspris, hvilket vil sige 7 kr. for en dåseøl.

    NSF17-08-24 13:27

  • ★★★★★0

    Tja. jeg har været arbejdsløs og alligevel arbejdet frivilligt, fordi det reelt ikke har ret meget med arbejdet at gøre, men alt med det community der findes omkring "arbejdet" at gøre.

    Der er også en del networking, som LinkedIn-typerne kalder det, i den slags, så netop fordi man får berøring med så mange mennesker, følger der en masse med. Nogle af de frivillige i biografen har fundet arbejde den vej, andre har fundet billigere lejligheder og expats får gode råd og hjælp til at bo i Danmark - pension, skat og alt den slags.

    Just præcis.

    Da jeg var nyuddannet og arbejdsløs, fik jeg en frivillig tjans som oversætter for UNESCO's Verdersarv. Det gav ikke noget, men det var godt at få på CV'et.

    Derudover blev jeg involveret i Filmz som anmelder og skribent - igen frivilligt, men det førte nogle år senere til en betalt deltidsstilling, da vi forsøgte at blive en rigtig virksomhed, som varede i nogle år.

    Derudover startede jeg mit eget lille DIY pladeselskab (jeg havde jo tid nok), som også gav nogen forskellige erfaringer, men ikke noget overskud.

    chandler7517-08-24 13:37

  • ★★★★★★0

    Til den festival jeg er til inweekendne koster det 400 kr for to dage. 14 bands, 1 øl koster 20 , tre for 50 :)

    Guldager17-08-24 15:44

  • ★★★★1

    www.dr.dk/nyheder/seneste/den-franske-skuespiller-alain-delon-er-doed

    NSF18-08-24 09:32

  • ★★★★★★1

    www.dr.dk/nyheder/seneste/den-franske-skuespiller-alain-delon-er-doed

    RIP

    Han var en af mine store helte - husker ham for bl.a. Le Circle Rouge.

    Havde endda en aftershave og en deo med hans navn.

    Wayne18-08-24 09:37

  • ★★★★★★2

    Jeg må indrømme, at det var sjovt at stå i baren. I al beskedenhed er jeg også god til det. Kække bemærkninger, lige måle hvor fuld og hvor meget pis gæsten kan tage osv. 

    Tim C. fyrede den af. Tror bandet havde det sjovt på så lille et sted. 

    Så trods frivilligheden, blev det en god dag ;)

    davenport18-08-24 11:07

  • ★★2

    Efter at have været til 2 jobinterviews. Fået lavet en baggrundskontrol. Samt fremskaffet 2 referencer. Er jeg blevet tilbudt en ny stilling og har fået tilsendt en kontrakt med en NDA som jeg lige skal have skrevet under digitalt. Lønnen var allerede aftalt inden baggrundskontrollen.

    Er også kommet overens med min nuværende arbejdsgiver om at skifte relativt hurtigt dvs. om 4 uger. 

    En lovende virksomhed jeg skal arbejde for med bedre løn og så er der også kun 25 min fra hvor jeg bor, så det betyder også noget omend det ikke er det vigtigste.

    Kiyonji18-08-24 19:01

  • ★★★★★★0

    Min favoritpodcast - The Skeptics Guide To The Universe - har deres episode nummer 1000 i dag, så de laver en 5 timer lang livestream. Perfekt til tømmermændene

    Guldager18-08-24 19:20

  • ★★★★★★0

    Jeg har lyst til is. Dem fra Magnum i bæger med "chokoladelåg". Men det ville koste 250,- hvis alle skal ha, og det har jeg sgu ikke. Så jeg kan sidde og drømme om det. Det er ikke helt så satisfying...

    davenport18-08-24 19:23

  • ★★★★★★0

    Og tillykke med jobbet K ;)

    davenport18-08-24 19:24

  • ★★★★3

    Havde en super hyggelig dag i går.

    Jeg mødtes med en gammel studiekammerat og drak en kaffe på Cinematekets helt nye filmtag og fik snakket lidt. Vi var begge ret imponerede over det - fantastisk udsigt over København, og virkeligt lækkert indrettet med både udstilling, café og tagbiograf til sommeren. Det skal nok blive populært.

    Bagefter gik vi sammen til Hotel Cecil, det gamle Jazz House, hvor vores fælles ven og kaffeklubs-buddy Peter Peter holdt kombineret fødselsdag og jubilæum. Han fik sin berømte pink guitar i fødselsdagsgave for 50 år siden og blev selv 64 tidligere på ugen, så Hotel Cecil havde stablet en hyldestkoncert på benene om aftenen med forskellige bands, der fortolkede hans sange.

    Vi var inviteret både til aftenens betalingskoncert men også til et fødselsdagsarrangement tidligere på dagen, hvor de samme bands, og flere til, spillede. 

    Det var super hyggeligt. Jeg rendte ind i en del gamle venner og bekendte, mange som jeg ikke havde set i flere år. Fik bl.a. en snak med Christoffer Bro, der har en filmklub sammen med fødselaren. Jeg gik på højskole med både Nicolas og hans senere hustru for 30 år siden, og jeg kan huske, at han dengang lånte en del obskure film på video af mig og kopierede dem. Bl.a. var han helt oppe at ringe over Mand bider hund. Mødte også flere, som jeg ellers kun kender af udseende fra forskellige online-fora. 

    Vi nåede heldigvis lige at komme til, at T.S. Høeg gav den max. gas på sin saxofon. Han var også en del af vores søndags kaffehold, så jeg ville rigtigt gerne se ham spille. Fik set flere af de andre bands, bl.a. Ice Age, og så sluttede det hele af med en minikoncert med Bleeder. De fyrede bl.a. temanummeret fra Pusher af og den gamle punkhymne Jeg vil dø ved Arresø. Så alt var super fedt, og jeg var fuldstændigt smadret efter at have hoppet rundt i fire-fem timer.

    I dag har jeg lidt ondt i ryggen af samme årsag, stemmen er en smule hæs og jeg er generelt bare træt. Tror det var et fint valg at tage tidligt hjem og droppe koncerten om aftenen, selvom det kunne have været sjovt. 

    thomsen19-08-24 19:26

  • ★★★★★1

    Havde en super hyggelig dag i går.

    Jeg mødtes med en gammel studiekammerat og drak en kaffe på Cinematekets helt nye filmtag og fik snakket lidt. Vi var begge ret imponerede over det - fantastisk udsigt over København, og virkeligt lækkert indrettet med både udstilling, café og tagbiograf til sommeren. Det skal nok blive populært.

    Bagefter gik vi sammen til Hotel Cecil, det gamle Jazz House, hvor vores fælles ven og kaffeklubs-buddy Peter Peter holdt kombineret fødselsdag og jubilæum. Han fik sin berømte pink guitar i fødselsdagsgave for 50 år siden og blev selv 64 tidligere på ugen, så Hotel Cecil havde stablet en hyldestkoncert på benene om aftenen med forskellige bands, der fortolkede hans sange.

    Vi var inviteret både til aftenens betalingskoncert men også til et fødselsdagsarrangement tidligere på dagen, hvor de samme bands, og flere til, spillede. 

    Det var super hyggeligt. Jeg rendte ind i en del gamle venner og bekendte, mange som jeg ikke havde set i flere år. Fik bl.a. en snak med Christoffer Bro, der har en filmklub sammen med fødselaren. Jeg gik på højskole med både Nicolas og hans senere hustru for 30 år siden, og jeg kan huske, at han dengang lånte en del obskure film på video af mig og kopierede dem. Bl.a. var han helt oppe at ringe over Mand bider hund. Mødte også flere, som jeg ellers kun kender af udseende fra forskellige online-fora. 

    Vi nåede heldigvis lige at komme til, at T.S. Høeg gav den max. gas på sin saxofon. Han var også en del af vores søndags kaffehold, så jeg ville rigtigt gerne se ham spille. Fik set flere af de andre bands, bl.a. Ice Age, og så sluttede det hele af med en minikoncert med Bleeder. De fyrede bl.a. temanummeret fra Pusher af og den gamle punkhymne Jeg vil dø ved Arresø. Så alt var super fedt, og jeg var fuldstændigt smadret efter at have hoppet rundt i fire-fem timer.

    I dag har jeg lidt ondt i ryggen af samme årsag, stemmen er en smule hæs og jeg er generelt bare træt. Tror det var et fint valg at tage tidligt hjem og droppe koncerten om aftenen, selvom det kunne have været sjovt. 

    Wow, tænk at kende Peter Peter personligt - jeg har været fan siden 1996 og "Pusher" :)

    chandler7519-08-24 19:51

  • ★★★★★1

    Daaaamn der er også flere fra det slæng, jeg kender. Eller…. kendte dengang. De hang meget ud med gutterne fra Dürefosög, som mit gamle band spillede en del med. Kunne have været sjovt at opleve =)

    David Lund19-08-24 20:11

  • ★★0

    Og tillykke med jobbet K ;)

    Tak tak, selv om det var mærkeligt at blive kontaktet på en søndag.

    Kiyonji19-08-24 21:54

  • ★★0

    Jeg så en rotte i dag, hverken hos mig selv eller i vores boligforening, så ingen fare der (er der meget sjældent i nybyggede lejligheder, chancen er mikroskopisk). 

    Det var på vej for at handle ind ude i et centerområdet at jeg lige så den udenfor løbende fra en skraldespand. I Danmark ved jeg at du har pligt til at anmelde det uanset om det er på egen grund eller andres.

    Det virker dog ikke at være tilfældet her, hvor der står at du i første omgang skal tage kontakt til bestyreren af bebyggelsen. 

    Nu har jeg dog undersøgt det og kan blot ignorere det. Alligevel ikke meget der kan gøres, hvem ved hvor den er nu anyway. Den blev set i nærheden af Systembolaget så måske var den på vej derind.

    Kiyonji19-08-24 22:02

  • ★★★★★★0

    Det er dejligt at vi ikke har de skadedyr, som fx i NY. Her lukker de Odense midtby pga. en kakerlak :D 

    davenport20-08-24 06:46

  • ★★★★0

    Jeg er på vej til den Malmö for at se Emma Ruth Rundle. Det gik op for mig i dag, at jeg ikke har været der i små 20 år.

    NSF22-08-24 15:56

  • ★★★★★★0

    Husk skudsikker vest ;-)

    Wayne22-08-24 19:26

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig været i Malmø. Tror jeg har besøgt Sverige 1-2 gange på noget ferie, og måske gennemkørsel. Har heller aldrig været på Bornholm, som nok også lidt er Sverige...

    davenport22-08-24 19:26

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen