Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Jeg hjalp engang til på at plejehjem som arbejdsløs. I starten sad jeg bare og drak kaffe med dem og rullede dem en gang rundt om søen.

    Det er midt indtryk at bemandingen var et problem. Om aftenen var der kun en på arbejde per afdeling. Og de fleste sådan et sted er jo demente. De havde det med at smutte ud af døren, imens plejeren havde travlt med at hjælpe en anden beboer. Og selvom de har en GPS alarm på, så kan de alligevel nå langt. Det sidste stykke tid bestod min opgave også primært af at holde øje med en meget dement beboer, som havde det med at stikke af. Han havde også en tildens til at blive voldelig. En plejer blev slået flere gange med knytnæve af to omgange, hvilket hun var meget ulykkelig over. Det gjorde det også lidt svært at få ham i bad og iklædt rent tøj.

    Jeg ville også have det svært med at skulle vaske dem. Men i følge lederen derude, så er det for en fagmand ikke anderledes end at vaske bil.

    Hvis man ikke har et problem med det og hvis bemanding er god, er det sikkert en fin tjans.

    Hvor er det træls, at Postnord ikke har en kundeservice, man kan ringe til, men at det hele skal foregå i en langsommelig app.

    De skrev, at jeg skulle have modtaget en pakke fra iMusic (vinyler for 1500 kr.), men der har ikke været nogen, og jeg kan ikke finde noget billede i appen om, hvor den skulle være stillet.

    Jeg kan godt lide deres udendørs pakkebokse der kan åbnes med deres app. Det gør at jeg kan hente mine pakker ved midnat, når jeg kommer hjem fra arbejde.

    Har en gang prøvet hvor pakkeboksen var tom. Og efter at have trykket rundt i appen, så fik jeg faktisk mulighed for at ringe til en medarbejder hos Post Nord. Og det var altså omkring midnatstid. Han var dog ikke til megen hjælp og jeg fik blot besked på at kontakte afsenderen. Det var Chili Klaus. Og der må jeg sige at de ydede en god kundeservice. Det var jo ikke deres skyld at boksen var tom og jeg kunne jo også have neglet den, men de sendte blot en ny pakke, med ekstra "godter" som et plaster på såret.

    Aranyhajú Nyárszépe 1-10-24 12:37

  • ★★★0

    Har lige læst at endnu en stjerne er gået bort... nemlig John Amos, they are dropping like flies at the moment...

    RIP

    ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/skuespiller-john-amos-er-doed/10388671

    Ryder666 1-10-24 21:25

  • ★★★★0

    Har lige set, at de fire nye 19" helårsdæk jeg har bestilt bliver sendt med GLS.. Det er første gang, at jeg får en pakke på over 50kg sendt med GLS. Mon ikke chaufføren kommer til at hade mig?

    dyg 2-10-24 09:41

  • ★★★★1

    Har lige set, at de fire nye 19" helårsdæk jeg har bestilt bliver sendt med GLS.. Det er første gang, at jeg får en pakke på over 50kg sendt med GLS. Mon ikke chaufføren kommer til at hade mig?

    Jo, du har nok set dit sidste Blu-ray cover i et stykke :-)

    gi-jones 2-10-24 09:59

  • ★★★★0

    Jo, du har nok set dit sidste Blu-ray cover i et stykke :-)

    Jeg har ikke købt film på fysiske medier i snart 10 år, så det gør mig ikke det store :D

    dyg 2-10-24 10:12

  • ★★★★★0

    Jeg har ikke købt film på fysiske medier i snart 10 år, så det gør mig ikke det store :D

    Du har nok set dit sidste køkken gadget eller cam objektiv i laaaaaaaang tid.

    Elwood 2-10-24 14:56

  • ★★★★1

    Du har nok set dit sidste køkken gadget eller cam objektiv i laaaaaaaang tid.

    Dem bestiller jeg alligevel til afhentning i pakkeshop! Stoler slet ikke nok på GLS-budene til at aflevere dem her. Jeg har fået så mange smadrede ting efterhånden :(

    Men skulle jeg ikke lige få bestilt en riskoger, så Uncle Roger og Auntie Esther kan blive glade?

    dyg 2-10-24 15:13

  • ★★★★★0

    Men skulle jeg ikke lige få bestilt en riskoger, så Uncle Roger og Auntie Esther kan blive glade?

    Do it!

    Elwood 2-10-24 18:39

  • ★★★★0

    Men skulle jeg ikke lige få bestilt en riskoger, så Uncle Roger og Auntie Esther kan blive glade?

    Især Esther.

    NSF 2-10-24 18:41

  • ★★★★0

    Især Esther.

    Hende gad jeg godt gøre glad! Eller rettere: Hun måtte gerne gøre mig glad!

    dyg 2-10-24 19:07

  • ★★★★0

    Hende gad jeg godt gøre glad! Eller rettere: Hun måtte gerne gøre mig glad!

    Jeg gad godt at prøve nogle af dedér superhotte ting, som hun render rundt og afprøver. Selvom jeg sikkert dør af chili.

    NSF 2-10-24 19:29

  • ★★★★★★0

    Aner ikke hvad det handler om. Er det en slags mad program? Er det hende Esther der er "lækker"? Synes (og nu får jeg sikkert slag), at alle asiater ser nogenlunde ens ud. Jeg kan virkelig ikke se forskel på dem, om de er fra Japan, Kina eller Vietnam. (Ikke noget racistisk eller noget, jeg kan bare ikke se forskel, eller finde noget pro/con i udseendet) Jeg er nok for hvid i den henseende. 

    davenport 2-10-24 20:22

  • ★★★★0

    Jeg gad godt at prøve nogle af dedér superhotte ting, som hun render rundt og afprøver. Selvom jeg sikkert dør af chili.

    Jeg holder sikkert ikke mere end fem minutter længere end dig, men jeg gad også godt prøve det meste af det hun spiser.

    dyg 2-10-24 20:28

  • ★★★★★★1

    Aner ikke hvad det handler om. Er det en slags mad program? Er det hende Esther der er "lækker"? Synes (og nu får jeg sikkert slag), at alle asiater ser nogenlunde ens ud. Jeg kan virkelig ikke se forskel på dem, om de er fra Japan, Kina eller Vietnam. (Ikke noget racistisk eller noget, jeg kan bare ikke se forskel, eller finde noget pro/con i udseendet) Jeg er nok for hvid i den henseende. 

    Du kommer sgu for lidt ud, du gamle :)

    Guldager 2-10-24 20:30

  • ★★0

    Det er en komiker som opererer på youtube hvor han påtager sig rollen som Uncle Roger, som er en meget stereotypisk version af en kineser med meget udpræget accent og på mange måder nedladende i forhold til asiatisk kultur.

    Han er mest kendt for at kommentere andre kokkes færdigheder i et køkken, på trods af at han ikke selv er kok eller er ekspert på området. Det er en del af pointen at en stereotypisk asiat kritiserer hvordan andre fortolker hans lands kultur, ikke mindst indenfor madlavning. 

    For selvfølgelig er de kokke han kommenterer bedre og mere vidende indenfor madlavning.

    Kiyonji 2-10-24 20:34

  • ★★1

    Jeg synes nu der er ret stor forskel i udseende blandt asiater. Det er det samme som at sige at alle europæere ser ens ud og det er svært at kende forskel.

    Kiyonji 2-10-24 20:36

  • ★★★★★★0

    I shit you not - jeg kan sgu ikke se forskel. Det har intet med racisme eller noget at gøre. Men jeg synes alle ligner hinanden. Men håber da at de har den samme mening som jeg. Bare omvendt. Der kan være et modermærke eller noget der adskiller, men ellers synes jeg bare alle er en klon. Lidt det samme med østeuropæer. Det må være det slaviske. (Eller bare mig, der skal ha briller med lidt mere styrke)

    davenport 2-10-24 21:16

  • ★★★★1

    Har lige læst at endnu en stjerne er gået bort... nemlig John Amos, they are dropping like flies at the moment...

    RIP

    ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/skuespiller-john-amos-er-doed/10388671

    John Amos og James Earl Jones har forladt os med få ugers mellemrum. De spillede pudsigt nok hhv. den første og den sidste generation i den legendariske serie Rødder (Roots).

    John Amos spillede Kunta Kinte, der blev taget som fange i Afrika og bragt til USA. James Earl Jones spillede hans tip-tip-tip oldebarn, som i 1960'erne sporede sin familie tilbage til Afrika.

    Og så var de også begge med i Coming to America filmene. Her var rollerne sjovt nok byttet om, idet James Earl Jones rolle er fra Afrika, mens John Amos er fra USA. Lige det modsatte af Rødder.

    PS: folk husker nok bedre ham, der spillede den yngre udgave af Kunta Kinte - nemlig Levar Burton. Vores alle sammens Georgi fra Star Trek Next Generation. Han lever heldigvis stadig i bedste velgående. 

    S. Rico 3-10-24 13:15

  • ★★★★1

    Jeg elskede også den serie, fedt i kunne komme afsted :-)

    Kyoto er nok også den af de to byer jeg ville vælge - jeg har egentlig ikke noget imod storbyer - så længe de ikke er vokset op til skyline format.

    Jeg har ikke et ønske om at komme til New York, af samme årsag - jeg synes det virker en smule klaustofobisk at solen til tider helt er skjult af bygninger. Men det er garanteret bare en ide, der findes selvfølgelig masser af grønne områder. Men når jeg søger efter byer skal der også være charme, jeg vil hellere se gamle bygningsværker i Firenze, Sienna og Rom - Milano sagde mig for eksempel ingenting (der valgte vi at køre til Comosøen efter bare en dag). Da vi var i LA, var vi kun i Beverly Hills og i "Filmbyen".

    Gamle byer som Paris, London, Prag mfl - har meget langt mere historie.

    Men tjek, Kyoto kunne sagtens være et rejsemål på et tidspunkt. Jeg har også haft Kina i tankerne.

    Stygt med ryggen, jeg ved du har døjet lidt med den - jeg lykkedes med at få en fibersprængning i ryggen to dage inden vi skulle med flyet sidst - ikke optimalt i forhold til flysæder og liggestol. Den er først ved at være i bedring nu.

    Man bliver sgu desværre ikke yngre :-)

    Tak for dit skriv, spændende! Japan er berømmet for deres mad - hvordan oplevede du det?

    Jeg elsker det meste asiatiske mad - men bliver nok aldrig fan af japansk mad. Det er meget forskelligt fra eksempelvis kinesisk, koreansk, indisk, thai og indonesisk. I stedet for store dejlige tallerkner med ris, kylling, karry og lækker sauce - så får man små bitte skåle med noget "tang, slim og havvand". 

    Ok, vi smagte på noget, der var ganske godt. Men det er lidt et lotteri med få gevinster :-)

    Mht. New York, så har jeg været der en enkelt gang (i 8 dage midt på Manhattan). Jeg behøver ikke komme der igen, men jeg er super glad for at have oplevet byen. Udover at det var interessant i sig selv, så giver det en god fornemmelse for geografien, når man ser film eller serier derfra. 

    S. Rico 3-10-24 13:22

  • ★★★★1

    www.washingtonpost.com/style/2024/10/01/diddy-sexual-assault-lawsuit-victims-tony-buzbee/

    Udover de eksisterende anklager mod P. Diddy, er der lige blevet smidt 120 ekstra oven i hatten.

    NSF 3-10-24 13:38

  • ★★★★★★0

    Min kone hader, når vi ser film der foregår i USA, at jeg tit lige siger "Der har jeg været" :D

    Har været på det meste af østkysten, fra NY til Key West. (I95) Elskede at være i NY, og har været der to gange. Det er virkelig larger than life. Washington DC var meget spændende - har et selfie foran FBI bygningen. Miami er meget ren og fin. Charlotte, NC er som en by i skoven, og utrolig smuk. USA er meget forskelligt, både mennesker, steder og ikke mindst priser. Gad godt tage mine børn med derover engang, så de kunne opleve at sidde og fiske i en flod i Georgia eller den slags :)

    davenport 3-10-24 13:55

  • ★★★★0

    Jeg har også altid moret mig med "der-har-jeg-været". Har selv været på besøg i 18 stater (lufthavne tæller ikke). Chicago og L.A. giver rigtigt mange hits på den konto.

    Den sjoveste jeg har prøvet var dog faktisk i London, hvor jeg var med min kollega på en messe. Om aftenen så vi The Mummy (den nye med Cruise) i BFI Imax, der er en meget stor, rund og genkendelig bygning. Af grunde jeg ikke husker, drønede Tom Cruise så pludselig rundt om selvsamme bygning og det var så der legen blev til: "Der-er-jeg-lige-fucking-nu!"

    gi-jones 3-10-24 23:21

  • ★★★★★★1

    "tang, slim og havvand"

    Lyder ikke som den fedeste menu :-D

    New York - jeg afviser heller ikke helt at tage dertil, for enig der er trods alt meget ikonisk at se på fra film.

    Wayne 4-10-24 09:36

  • ★★★0

    Meh, så blev man lige et år ældre, nærmer sig den runde milepæl...fejres først den 14...

    Ryder666 4-10-24 10:49

  • ★★★★★★0

    Gratz :)

    davenport 4-10-24 11:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen