Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★4

    Ha ha ha den var sjov og jeg er faktisk lidt tyk. Så det er rigtigt nok. Har jo fulgt med herinde og selv om jeg ikke synes man skal bruge ord som n...r så er du i det mindste ikke hyklerisk. 

    Ret op på tonen. Også i de andre tråde.

    Dolphinfriendly 6-08-24 15:42

  • ★★★1

    Har lige læst at Casper Van Dien besøger Sverige på messen i år til oktober...

    Information kan findes her 

    scifiworld.se/

    Ryder666 6-08-24 20:12

  • 0

    Har Donnie ikke efterhånden sparet op til at blive bannet - eller gør man ikke sådan noget længere?

    Fordi herinde skal man passe ind i de holdninger der er og skrive som enkelte forlanger? Hvad har jeg gjort dig?

    Donnie 7-08-24 08:53

  • ★★★★★2

    Fordi herinde skal man passe ind i de holdninger der er og skrive som enkelte forlanger? Hvad har jeg gjort dig?

    Har du seriøst ingen selvrefleksion? Kan du virkelig ikke se, at din tone (og ikke dine holdninger) er langt mere aggressiv og konfronterende end alle andres?

    Kruse 7-08-24 08:58

  • 0

    Ret op på tonen. Også i de andre tråde.

    Endnu en fra tæskeholdet herinde. Må sige mine venner har ret om denne side og dens kedelige rygte. Hvordan fik jeg fornærmet dine venner? 

    Skrev jeg 'N' ordret? Næ det var ikke mig. 
    Kaldte jeg nogen en spasser? Det var ikke mig. 
    Truede jeg nogen med et golden shower? Heller ikke. Bad jeg nogen stikke noget op i røvhullet? Heller ikke mig.

    Men alt det finder du fint nok og gider ikke påtale. Så vær sød at skrive mere præcis nu du skal blande dig antikonstruktivt. 

    Donnie 7-08-24 08:58

  • 0

    Har du seriøst ingen selvrefleksion? Kan du virkelig ikke se, at din tone (og ikke dine holdninger) er langt mere aggressiv og konfronterende end alle andres?

    Sådan taler og skriver vi hvor jeg kommer fra. Derudover er der en del ironi i min tone. Det forventer jeg ikke du kan afkode. Men nu ved du det. 

    Donnie 7-08-24 09:00

  • ★★★4

    Endnu en fra tæskeholdet herinde. Må sige mine venner har ret om denne side og dens kedelige rygte. Hvordan fik jeg fornærmet dine venner? 

    Skrev jeg 'N' ordret? Næ det var ikke mig. 
    Kaldte jeg nogen en spasser? Det var ikke mig. 
    Truede jeg nogen med et golden shower? Heller ikke. Bad jeg nogen stikke noget op i røvhullet? Heller ikke mig.

    Men alt det finder du fint nok og gider ikke påtale. Så vær sød at skrive mere præcis nu du skal blande dig antikonstruktivt. 

    Farvel.

    Dolphinfriendly 7-08-24 09:07

  • ★★★★★2

    Sådan taler og skriver vi hvor jeg kommer fra. Derudover er der en del ironi i min tone. Det forventer jeg ikke du kan afkode. Men nu ved du det. 

    At skrive ting i ironi uden at lige tage en føling på hvem man snakker med, kan da aldrig omhandle andet end en enorm arrogance. Skriftsprog er svært at konkludere den slags ud fra. Men det går jo meget fint i spænd med resten du har skrevet herinde. Arrogance, aggressioner og mangel på rummelighed - der er kun plads til en holdning. Og det er din egen. Hvis Dolphinsfriendly ikke allerede har bannet dog, håber jeg du har selvindsigt nok til selv at forlade sitet.

    David Lund 7-08-24 10:38

  • ★★★★0

    Fordi herinde skal man passe ind i de holdninger der er og skrive som enkelte forlanger? Hvad har jeg gjort dig?

    Du har bl.a. forsøgt at udskamme et medlem for at være utro, i de flestes optik en temmelig grim ting, især når det er rimelig velkendt herinde, og han har været meget åben om, at han og hustruen lever i et åbent forhold. 

    thomsen 7-08-24 10:45

  • ★★★★★1

    Den selvindsigt havde han så ikke….

    David Lund 7-08-24 11:05

  • ★★★9

    Folkens – don’t feed the troll. 

    Der oprettes nye Donnie’er i flæng. Det stopper ikke, så længe vedkommende får opmærksomhed. 

    Dolphinfriendly 7-08-24 11:10

  • ★★★1

    Godt nok en del stjerner der har besøgt Danmark, men hvis jeg skal være helt ærlig, så gider jeg ikke det ræs mere. Det var sjovt nok en overgang, men jeg er dødtræt af, at alt skal foregå så pokkers langt væk, så det gider jeg sgu ikke mere....hvis det havde foregået mere centralt, så måske, men ellers gider jeg ikke. Har det bedst inden for fire vægge!!! Det kan måske godt lyde en smule modsigende, men jeg er ikke længere søgende efter, musik og filmoplevelser hvis jeg skal rejse for at opnå det!!!

    Ryder666 8-08-24 00:09

  • ★★★★★★1

    Hvad betragter du som rejse?

    For tænker ikke, der kommer så mange store bands forbi Tommerup :)

    --

    Så er det i dag eleverne kommer tilbage. Fordi jeg kun havde 9. klasser sidste år, har jeg ikke rigtig undervist siden april. Men det bliver sgu meget fint at komme rigtig i gang igen. Kender klasserne, de er heldigvis meget gode.

    Guldager 8-08-24 06:15

  • 0

    For tænker ikke, der kommer så mange store bands forbi Tommerup

    Tommerup på Fyn? Ha ha. Der er jeg vist engang kørt igennem. Der var ret dødt.

    Mickey fra Øen 8-08-24 11:33

  • ★★★1

    Hvad betragter du som rejse?

    For tænker ikke, der kommer så mange store bands forbi Tommerup :)

    --

    Så er det i dag eleverne kommer tilbage. Fordi jeg kun havde 9. klasser sidste år, har jeg ikke rigtig undervist siden april. Men det bliver sgu meget fint at komme rigtig i gang igen. Kender klasserne, de er heldigvis meget gode.

    Gider ikke at tage heeeeeele vejen til København, Jylland, Sverige eller Tyskland for den sags skyld. Måske det vildeste ville være Odense. Men som sagt, savner det ikke, som sådan....så i bund og grund, kunne det være ligemeget hvor det foregik...

    Ryder666 8-08-24 16:23

  • ★★★1

    Tommerup på Fyn? Ha ha. Der er jeg vist engang kørt igennem. Der var ret dødt.

    Ja, der sker ikke så meget her.

    Mit mål er at flytte til Odense på et senere tidspunkt!!!

    Ryder666 8-08-24 16:23

  • ★★★★★★1

    Jeg kunne aldrig bo i en by igen. Kolding var fin for mig som single. (For 20 år siden!) Synes nogle gange Sdr. Bjert er ved at være for stor. Det skal helst ikke stikke mere af, end situationen er nu, efter de byggede 100+ huse på et par år. Vi er ved at være lidt i overkanten.  

    davenport 8-08-24 16:43

  • ★★★★★★1

    Jeg skal aldrig ikke bo i en by mere. 

    Hver gang jeg kører til Vestjylland eller andre ture i det danske land, så nævner jeg altid for Pia hvor lidt, jeg gider at bo i en mindre by uden muligheder. 

    Nu bor jeg 10 km fra centrum i Odense, og det er lige i overkanten. Det skyldes delvis huspriser og delvis at sønnikes bedsteforældre på her også. Efter letbanen er transporttiden endda blevet fucking irriterende, fordi jeg skal skifte!

    Jeg kunne sagtens forestille mig, at vi flytter tættere på byen en gang, når Lauge ikke bor hjemme mere.

    Guldager 8-08-24 17:00

  • ★★★★★★5

    Jeg ville helst bo ude i en hyggelig hobbithule i et skovbryn. Og så bare leve af svampe og Bacon. Og bruge min dag på at ryge og læse bøger. Og så én gang om måneden ind til landsbyen og få et slag fjas ved den lokale hobbitluder. 

    :O

    davenport 8-08-24 17:24

  • ★★1

    Jeg er også bymenneske og har heller ikke kørekort, nok fordi jeg aldrig har haft brug for det da jeg bor i byen. Udenfor byen skulle jeg ville have et, men det er så også ret usandsynligt da jeg har behov for de kulturelle tilbud som en by har. For ikke at tale om det internationale miljø som findes her.

    Derefter er der så forskel på hvor stor byen er og hvad de har at tilbyde. Her i norden er det ikke fordi der er kæmpestore byer, men nogle af dem er store nok. 

    Kiyonji 8-08-24 18:10

  • ★★★★1

    Tale er sølv, tavshed er guld.

    Jeg elsker stilheden i naturen, når jeg er ude at vandre på de store vidder. Jeg kunne aldrig bo i en lejlighed inde i en storby igen. Vi bor perfekt i udkanten af Horsens. Vi har naturen lige uden for døren, samtidig med at alle mulighederne i Horsens by og Århus downtown er 10 hhv. 30 minutter væk.

    S. Rico 8-08-24 18:19

  • ★★★★2

    Jeg kan slet forestille mig at bo på landet. Det ville afskære mig fra hele mit sociale liv, gøre det dyrere at leve og der er ikke rigtigt noget natur at komme efter i Danmark, som kan opveje det.

    Og at leve udenfor offentligt transport der ikke er s-tog/metro eller tilsvarende lyder frygteligt.

    Det var noget andet, hvis det var i en faktisk urørt skov og jeg havde penge til at leve off grid og uden at behøve at arbejde. Men så skal jeg have en del penge på kontoen og flytte til et af nabolandene.

    NSF 8-08-24 18:53

  • ★★★★2

    Jeg har spildt nok af mit liv ude på landet. Det er ikke fordi jeg gerne vil på på Nørrebro, midt i al larmen, men her i Sydhavnen, hvor vi har let adgang til hele byen, men på samme tid naturen blot 5 minutters gang væk, elsker jeg at være!

    dyg 8-08-24 18:56

  • ★★★★★★1

    NSF - det med at det ville være dyrt på landet? Pga transporten? For husleje osv. er jo gerne billigere herude, samt at der ikke er alle de ting jeg nok selv ville bruge af fast food steder og den slags. Vi sparer (sikkert) en del, fordi man skal min. 12 km. ind til Kolding for andet end Rema og pizza. 

    Jeg får gerne stress af steder som Kolding Storcenter, og kan ikke vente med at se exit skiltet over svingdøren. Hvis jeg skal derud, så er det med et helt specifikt mål, og så er det ind og ud. 

    Og det er jo bare Kolding. Jeg ville brænde til bunden, hvis jeg boede i København. Det er fint for mig til en koncert, eller en tur (dengang) på Staden og lige pifte en pind. 

    Århus er ikke så slemt igen, men jeg vil helst til 6093 Sjølund og få en fransk i Brugsen ;)

    davenport 8-08-24 19:07

  • ★★★★2

    NSF - det med at det ville være dyrt på landet? Pga transporten? For husleje osv. er jo gerne billigere herude, samt at der ikke er alle de ting jeg nok selv ville bruge af fast food steder og den slags.

    Jeg tror det bliver svært at finde en husleje der er markant billigere end min, hvilket er små 4000 kr. om måneden (uden forbrug). Når jeg flytter tilbage i min lejlighed bliver det med bl.a. nye vinduer, så min varmeregning ikke bliver specielt stor og i området hvor jeg bor, har vi ikke været påvirket af de ekstraudgifter som andre har været, efter krigen i Ukraine.

    Rykkede jeg på landet ville jeg enten skulle leve med dårligere offentlig transport, eller have en bil. Her ville jeg skulle starte fra 0 fordi jeg ikke har kørekort, så det bliver en kæmpe ekstraudgift, hvor jeg p.t. betaler lidt over 1000 kr. om måneden for at kunne gøre ubegrænset med s-tog og/eller bus mellem mit hjem og København H. Skal jeg med metroen skal jeg ofre en tillægsbillet på 12 kr.

    Hvis jeg skulle købe et sted at bo starter jeg også fra 0, fordi jeg ikke har en masse penge stående på kontoen til den slags, så jeg skal lige spare en masse penge op, før jeg i det hele taget kan starte. Når jeg så har købt huset og fået fingrene i en bil, skal jeg have en portion penge stående på kontoen i tilfælde af at lort sker, fordi lort har en tendens til at ske.

    Så kan man måske argumentere for at jeg kan få mere plads til de samme penge (selvom jeg tvivler), men den ekstra plads skal også varmes op og jeg skal selvfølgelig bruge en god portion penge til møbler til den ekstra plads. Samtidig er det plads jeg ikke har brug for, fordi jeg ikke har familie.

    Man kan også argumentere for, at jeg sætter mine penge i ejendom og det er økonomisk fornuftigt, men for mit vedkommende giver det ikke mening, fordi der er ingen der skal arve mig når jeg en dag bliver sparket af planeten. Så hvad skulle jeg puge penge til?

    Så alt i alt giver min situation mig en frihed som de færreste oplever - jeg kan overleve fornuftigt på kontanthjælp, hvilket betyder at jeg kan overleve fornuftigt når det bliver tid til pension. Det giver mig et fornuftigt økonomisk spillerum, som betyder at jeg kan spare penge op hvis der er noget jeg vil have. Det er dog sjældent at der står penge på opsparingen, udover hvad jeg måske lige skulle bruge hvis mit køleskab står af.

    Kombineret med kun 20 arbejdstimer om ugen, så er det meget lidt jeg kan brokke mig over, udover at jeg sutter pik på storkapitalen og at mit arbejde er lidt kedeligt.

    NSF 8-08-24 20:19

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen