Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★1

    Der er mange forskellige typer i vores fitnesscenter. Jeg træner der jo mest om formiddagen, da jeg har aftenarbejde. På det tidspunkt er der mange ældre som parkere deres invalidescootere ude foran. Der er også dem der haft hjerteproblemer eller andet helbredsmæssigt, der går der for at genoptræne. Der er da også et par hårdtpumpede typer. Vi har blandt andet en der ligner Duke Nukem. Han giver den gas. Og så er der selvfølgelig nogle kvinder der i meget flot stand. Med numser som nektariner og hvor alt strutter i deres stramme outfits. Det er også interessant. Nu har jeg kommet der en del og det er meget de samme mennesker jeg ser der, så det sådanset ganske trykt og hyggeligt.

    Aranyhajú Nyárszépe11-08-24 10:39

  • ★★★★★★0

    En røv som en 9årig dreng?

    (Gammel Carsten Bang joke ;D )

    davenport11-08-24 10:45

  • ★★0

    Det jeg ofte oplever er at folk tager for meget vægt på øvelserne som medvirker til at de ikke foretager øvelsen på den korrekte måde og holdning, da de bliver nødt til at kompensere med resten af kroppen. Det er jo nogle store fyre, så de skal helst tage så meget vægt som muligt, men de vil få meget mere ud af at tage lidt mindre vægt og gøre øvelsen korrekt. Det er bedre for opbyggelsen af muskler og så mindsker de også risikoen for skader markant.

    Nå ja og så dem der bruger alt for lang tid ved øvelserne, så der opstår kø. Der spørger jeg dog som regel om at køre imellem, så tiden udnyttes på bedste måde.

    Kiyonji11-08-24 10:46

  • ★★★0

    Det jeg ofte oplever er at folk tager for meget vægt på øvelserne som medvirker til at de ikke foretager øvelsen på den korrekte måde og holdning, da de bliver nødt til at kompensere med resten af kroppen. Det er jo nogle store fyre, så de skal helst tage så meget vægt som muligt, men de vil få meget mere ud af at tage lidt mindre vægt og gøre øvelsen korrekt. Det er bedre for opbyggelsen af muskler og så mindsker de også risikoen for skader markant.

    Nå ja og så dem der bruger alt for lang tid ved øvelserne, så der opstår kø. Der spørger jeg dog som regel om at køre imellem, så tiden udnyttes på bedste måde.

    Ja, det er nok sådan en macho-ting. Synes ofte det er lidt omvendt med kvinderne. De kunne nok godt nogle gange tåle lidt mere vægt.

    Man skal ikke løfte tungere, end man kan lave det med korrekt teknik. Jeg ser også dem der kompensere og bruger momentum. Så er det måske bedre at sætte vægten ned og så holde lidt mere igen på den excentriske fase.

    Der er generelt mange der bruger forkert teknik. Ved bare hvor ubehageligt det kan føles, hvis der kommer en fremmed hen og irettesætter en. Derfor siger jeg aldrig noget, selvom det har været tæt på.

    Det er jo lidt ulempen ved et fitnesscenter, at udstyret kan være optaget. I så fald venter jeg bare, springer lidt i programmet eller laver en alternativ øvelse. Men det er da sket at jeg helt har opgivet, fordi der er en der lige skal lave 30 isolationsøvelser på kabeltårnet.

    Aranyhajú Nyárszépe11-08-24 11:14

  • ★★★★★★1

    Tror mit kabeltårn skal have sig en isolationsøvelse, når ungerne er afleveret i morgen :D 

    davenport11-08-24 12:08

  • ★★★★★★1

    Det var den sommerferie. Madpakkerne er smurt. Taskerne er pakket. Ungerne er sure. Det bliver hårdt for dem at starte op igen i morgen tidlig, for de har fået lov til at sove godt igennem i nogle uger. Men selv om der ikke var mange penge, fik vi dem vi havde til at strække, så alle synes de har haft en god ferie. 

    Jeg fatter ikke at min datter starter på gymnasiet i morgen. Nu er hun for alvor stor, og der starter noget helt nyt. Hun er lidt nervøs for om der er nogen at snakke med, men det beroligede jeg med, at det kan hun være helt sikker på. Og så er hendes kæreste taget på efterskole i dag. Og han må vidst ikke komme hjem i en 3-4 uger, samt at telefon er forbudt, så dén bliver nok hård! :D 

    Og for mit vedkommende, så må jeg vidst hellere hellige min tid til noget seriøst jobsøgning nu. Nu er der da ro til fordybelse i hverdagen.

    davenport11-08-24 20:37

  • ★★★★★★0

    Vågnede kl. 3.30 for en tissetår...så kunne jeg kun halvsove indtil lidt i 5. Så stod jeg op og løb 14 km i stedet. Kan heldigvis køre hjem kl. 12.15 i dag

    Guldager12-08-24 07:06

  • ★★★★1

    Jeg er på vej på job, som bare skal overstås i dag. Resten af ugen har jeg fri og skal have fikset min lejlighed op. Bliver fandme rart at komme hjem igen.

    NSF12-08-24 07:45

  • ★★★0

    Jeg skulle nok også alligevel have dyrket noget motion i går, for jeg vågnede også på samme måde i nat og det blev til noget overfladisk søvn indtil nu. Uret siger 6 timer, så det kan lige gå. Men stadig et krops batteri på 100%, da jeg sluttede i går med ret meget energi. En uges intensiv træning ser også ud til at give resultater. Er nede på en hvilepuls på 45 og jeg nærmer mig trods alt de 100 kilo. Nu regner jeg så med at have god tid til træning nu her, samt en middagslur inden arbejde. Og så forventer jeg at sove godt i nat. 

    Aranyhajú Nyárszépe12-08-24 08:04

  • ★★★★★★0

    Jeg har slåsset med min insulinpumpe hele natten, så det blev til 3 sammenlagte timer. Men kom op, var med til første skoledag i skolegården, og er hjemme igen.

    davenport12-08-24 08:22

  • ★★★0

    Har også kun kunne sove 2,5 time i nat. Er der mon noget i vejen med moovys brugere eller er det nordlyset  :)

    Gorman12-08-24 10:44

  • ★★★0

    Har også kun kunne sove 2,5 time i nat. Er der mon noget i vejen med moovys brugere eller er det nordlyset  :)

    Jeg kalder det Ryder666 effekten ;)

    Essal12-08-24 11:23

  • ★★★0

    Jeg kalder det Ryder666 effekten ;)

    :)

    Gorman12-08-24 11:43

  • ★★★★★★0

    Det er mega mums! at have. 

    davenport12-08-24 12:31

  • ★★★0

    Lol, you guys!!!

    Ryder66612-08-24 14:24

  • ★★★0

    Tror mit kabeltårn skal have sig en isolationsøvelse, når ungerne er afleveret i morgen :D 

    MadMartigan14-08-24 09:45

  • ★★★★0

    For helvede, hvor er jeg træt af DBA og Marketplace. Vi har skiftet ungernes gamle senge ud med en ny, og vil nu sælge de gamle. Jeg har haft en del henvendelser, men alle sammen ender efter flere dages snak med, at de igen bakker ud, lige inden de skulle have hentet sengen.

    dyg14-08-24 20:50

  • ★★★★0

    For helvede, hvor er jeg træt af DBA og Marketplace. Vi har skiftet ungernes gamle senge ud med en ny, og vil nu sælge de gamle. Jeg har haft en del henvendelser, men alle sammen ender efter flere dages snak med, at de igen bakker ud, lige inden de skulle have hentet sengen.

    Jeg er for længst nået dertil, at jeg hellere forærer mine ting væk til venner og bekendte, end at bruge tid på DBA og sådan.

    NSF14-08-24 21:04

  • ★★★★0

    Vi nåede næsten at blive færdig med at male min lejlighed i dag. Nu skal der bare kigges efter helligdage og fixes småfejl i morgen, så kan jeg begynde at rykke møbler på plads og pakke ud, så der er plads til seng mv. der bliver leveret på fredag.

    Og jeg er blevet så træt af hvide rum, at min stue og mit soveværelse har fået farve, hhv. gul og meget mørkegrøn.

    NSF14-08-24 21:07

  • ★★★★0

    Jeg er for længst nået dertil, at jeg hellere forærer mine ting væk til venner og bekendte, end at bruge tid på DBA og sådan.

    Vi forærer også langt hovedparten af vores børne-ting til mødrehjælpen. Men da disse senge har været ret dyre, så vi potentielt kan få 6000kr for dem, så er det lidt for mange penge bare at smide ud af vinduet.

    dyg14-08-24 21:08

  • ★★★★★★0

    Har ikke haft dårlige oplevelser med DBA, men Marketplace er virkelig ringe. Man får så mange scam-henvendelser.

    Guldager15-08-24 06:27

  • ★★★★★0

    Har ikke haft dårlige oplevelser med DBA, men Marketplace er virkelig ringe. Man får så mange scam-henvendelser.

    Haha jeg har kun oplevet det modsatte! Ved ikke om det er forskelligt fra landsdel til landsdel, men der har satme været langt mellem de seriøse henvendelser på DBA hos mig =)

    David Lund15-08-24 15:33

  • ★★★★★★0

    Var til uddannelsesmøde med en konsulent i dag. Vi nåede frem til, at det bedste nok ville være en kontoruddannelse. Den kan tages som voksenlærling, så man får en løn imens. Hvis jeg kan finde en arbejdsgiver, der vil antage mig, så gør jeg sgu nok det. 

    davenport15-08-24 17:45

  • ★★★★★0

    kontoruddannelse

    Det lyder rimelig... bredt?

    chandler7515-08-24 17:59

  • ★★★★★★0

    Var til uddannelsesmøde med en konsulent i dag. Vi nåede frem til, at det bedste nok ville være en kontoruddannelse. Den kan tages som voksenlærling, så man får en løn imens. Hvis jeg kan finde en arbejdsgiver, der vil antage mig, så gør jeg sgu nok det. 

    Så du skal arbejde under dine elskede Djøf'ere ;)

    Men ja, voksenlærling er en god ordning. Det lyder som om, at du faktisk har haft et konstruktiv møde...det er sjældent i det system.

    Guldager15-08-24 19:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen