Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★2

    Nå ja, med boligstøtte er min husleje faktisk tættere på de 3500 kr. om måneden.

    NSF 8-08-24 20:21

  • ★★★★★★1

    Ja ok.. Dit liv er fanme feinschmecker :D Den er svær at argumentere mod. Keep on rockin´ :D 

    davenport 8-08-24 20:35

  • ★★★★★1

    Nå ja, med boligstøtte er min husleje faktisk tættere på de 3500 kr. om måneden.

    Men er du superglad for dine naboer og har et godt forhold til dem? For mig er det personligt noget, der betyder meget, når man bor så tæt op ad hinanden.

    I de 12 år, hvor jeg boede i alment/socialt boligbyggeri (AAB - 2000-2012), var der kun få år, hvor jeg ikke var generet af naboer, der enten var arbejdsløse og derfor kunne sidde og game og drikke højlydt hele døgnet, eller som tæskede deres unger.

    Da jeg flyttede i en lille andelsboligforening, begyndte jeg pludselig at ses privat med og holde nytårsaften med mine naboer, og det har jeg nu nydt i 12 år.

    chandler75 8-08-24 21:17

  • ★★★★★★1

    Er det ikke lidt forudindtaget, at fordi de ikke lige har et arbejde, drikker de og slår deres børn?? Eller var det bare dårligt formuleret?

    Jeg er selv uden job, og jeg slår kun mine børn lidt, men tager amf. og hass. 

    Vi fik 4k i huslejestøtte denne md. Så det barbere jo vores ned fra 8885,- og det var sgu dejligt, MEN betyder oså, at det er fordi vores indkomst er så lille...

    davenport 8-08-24 21:15

  • ★★★★★1

    Er det ikke lidt forudindtaget, at fordi de ikke lige har et arbejde, drikker de og slår deres børn?? Eller var det bare dårligt formuleret?

    Ja, det var nok lidt dårligt formuleret. Ham der slog, var arbejdsløs med en ødelagt ryg. Og truede jævnligt sin 12-årige datter med, at han ville kaste hende ud fra 4. sal, hvis hun ikke opførte sig ordentligt.

    Til gengæld havde han fået forældremyndigheden, fordi hendes mor var endnu værre... Det her var alt sammen noget, jeg kunne høre igennem de tynde vægge i det gamle byggeri på Amager omkring årtusindeskiftet.

    Da jeg flyttede til en anden AAB-afdeling omkring 2006, fik jeg som nabo en arbejdsløs far og hans søn. Faren sad og så komedieserier på den anden side af mit soveværelse til langt ud på natten, men til gengæld kunne jeg høre, at han var verdens kærligste far overfor sin søn.

    chandler75 8-08-24 21:28

  • ★★★★2

    Men er du superglad for dine naboer og har et godt forhold til dem?

    Jeg vil sige at jeg er indifferent når det kommer til mine naboer. Jeg generer ikke dem og de generer ikke mig, og jeg opsøger ikke kontakt med dem, så jeg har intet forhold til dem.

    NSF 8-08-24 21:30

  • ★★★★★★1

    Jeg kunne slet ikke med naboer så tæt. Det mindste for mig er en meget høj hæk!

    davenport 8-08-24 22:00

  • ★★★★2

    Man kan sagtens bo i "udkants-Danmark" og samtidig have lave udgifter til transport. Min kone og jeg bruger ca. 1.000 kr. til transport om måneden - tilsammen.

    Fruen cykler på arbejde (der er kun ca. 5 km. til Horsens Sygehus), og jeg arbejder primært hjemmefra. 

    Det er generelt billigere at leve herovre i det mørke Jylland. Hvis vi solgte vores store (225 m2) hus, ville vi måske lige kunne få råd til en lille 2-værelses ejerlejlighed på Frederiksberg. Nej tak. Jeg har boet i København i 15 år, og kommer aldrig tilbage.

    S. Rico 8-08-24 23:11

  • ★★★★★★0

    Jeg har de gange jeg har boet i lejelighed, haft bøvl med naboer - mest pga. Dali 850. Det er heldigvis mange år siden, men jeg bruger stadig højtalerne! 

    Vi boede en årgang over nogle dippere, der bla. sked i opgangen og holdte fest fra ons-tir. Og hørte sådan noget unga-bunga musik. Så én dag fik jeg nok, og satte noget Ill Disposed på, på mayhem smækker, og så skruede de ned for deres lort. 

    Jeg har normalt et ret tilforladeligt temperament, men der skal satme edeme også være rimelighed til. 

    davenport 8-08-24 23:22

  • ★★★★1

    Man kan også sagtens bo i Københavnsområdet og have en billig og endda en stor lejlighed, hvis man bare lige har fået en på det rigtige tidspunkt og i det rigtige område.

    NSF 8-08-24 23:29

  • ★★★★★★0

    ...Og har vundet i Lotto. 

    For den pris vi betaler herovre, kunne man heldigt få en et-værelses med spisetoilet i KBH. 

    davenport 8-08-24 23:31

  • ★★★★1

    ...Og har vundet i Lotto. 

    For den pris vi betaler herovre, kunne man heldigt få en et-værelses med spisetoilet i KBH. 

    Jeg skrev:

    "Man kan også sagtens bo i Københavnsområdet og have en billig og endda en stor lejlighed.."

    Hvis den er billig har man jo netop ikke brug for at vinde i lotto.

    Herefter skriver jeg:

    "hvis man bare lige har fået en på det rigtige tidspunkt og i det rigtige område."

    Som i, hvis man eksempelvis købte en 3V'er i Valby i slutningen af 90'erne, skulle man ikke give mere end 300.000 for den. Eller hvis man ligesom jeg fik en lejlighed i et billigt område på et meget heldigt tidspunkt.

    Det er mest en kommentar til at S. Rico skriver at man sagtens kan leve i "udkants-Danmark" og ikke bruge ret mange penge på transport, hvis man lige er heldig at bo tæt på sit arbejde, eller have et arbejde hvor man kan arbejde hjemmefra.

    Det er nogle ret specifikke omstændigheder der skal til og måske ikke så "sagtens" igen.

    NSF 8-08-24 23:36

  • ★★★★★0

    Ahh så regner det igen.

    sommer er fint og alt det, men blir også bare for tørt i luften nogen gange så jeg sætter pris på regnen :)

    Elwood 9-08-24 07:57

  • ★★★★★2

    Har fået en ”Spiderman”

    Der gemmer sig bag mit ene sidespejl, så hver morgen er der fint spindevæv og når det så fjernes så er der nyt igen dagen efter. Kan ikke lade være med at forstille mig den her Spiderman or Woman der hver dag vågner op til deres “livsværk” er blevet ødelagt nu igen.

    Elwood 9-08-24 08:59

  • ★★★★★2

    Har fået en ”Spiderman”

    Der gemmer sig bag mit ene sidespejl, så hver morgen er der fint spindevæv og når det så fjernes så er der nyt igen dagen efter. Kan ikke lade være med at forstille mig den her Spiderman or Woman der hver dag vågner op til deres “livsværk” er blevet ødelagt nu igen.

    Det har jeg haft længe. Der er dagligt spindelvæv ved begge sidespejl. Irriterende at de ikke forstår budskabet, når jeg destruerer deres livsværk dagligt!

    Kruse 9-08-24 09:04

  • ★★★★★★2

    Man kan sagtens bo i "udkants-Danmark" og samtidig have lave udgifter til transport. Min kone og jeg bruger ca. 1.000 kr. til transport om måneden - tilsammen.

    Fruen cykler på arbejde (der er kun ca. 5 km. til Horsens Sygehus), og jeg arbejder primært hjemmefra. 

    Det er generelt billigere at leve herovre i det mørke Jylland. Hvis vi solgte vores store (225 m2) hus, ville vi måske lige kunne få råd til en lille 2-værelses ejerlejlighed på Frederiksberg. Nej tak. Jeg har boet i København i 15 år, og kommer aldrig tilbage.

    Jeg har det på samme måde, vi har Odder 5 minutter, Horsens 20 og Aarhus 25 - og masser af natur og strand, lige i nærheden.

    Jeg kan sagtens se fordelene ved at have det hele tæt på, men har intet problem ved at skulle køre lidt for at være midt i det hele. Mit job er et mix af hjemmekontor og møder over det meste af landet, så jeg ville ikke kunne undvære en bil - og det ville være skidt for mit blodtryk hvis jeg skulle bruge en halv time på at finde en parkeringsplads i Aarhus, hver dag - som jeg læser er helt almindeligt.

    Wayne 9-08-24 09:20

  • ★★1

    Er blevet bedt om at give to referencer til et job jeg har søgt. Jeg har aldrig nogensinde skulle give referencer, selv om det jo egentlig er meget normalt. Måske fordi at de fleste af de steder jeg har arbejdet, der har jeg fået det fordi jeg har kendt nogle i firmaet som mener at de skulle ansætte mig.

    Så nu har jeg bare givet telefonnummeret til to af mine tidligere chefer, som jeg naturligvis har haft et godt samarbejde med og så må vi se hvad de siger. Baggrundskontrollen gik utroligt hurtige, tog kun 1 dag. 

    Sidst gang var det nogle i UK som skulle have alt muligt at vide. Synes selv at det var sjovt at en af mine kollegaer som er en hel del ældre end mig blev kontaktet af dem fordi de ikke kunne komme i kontakt med den skole som han gik på i 70erne, hvortil han måtte nævne at skolen ikke længere eksisterer og han ved heller ikke om de lærere han havde stadigvæk levede.

    Det var an baggrundskontrol der var nok var lidt for grundig.

    Kiyonji 9-08-24 09:27

  • ★★★★★0

    Det har jeg haft længe. Der er dagligt spindelvæv ved begge sidespejl. Irriterende at de ikke forstår budskabet, når jeg destruerer deres livsværk dagligt!

    Haha ja de er meget stædig de er jo nærmest besætter, og vi er dem som prøver at smide dem ud :)

    Elwood 9-08-24 09:31

  • ★★★★1

    Noget af det første jeg bemærkede, da vi begyndte at lede efter hus i Jylland i 00'erne, var at der som regel er dobbelte carporte eller garager. På de huse vi kiggede på på Sjælland var der som regel kun plads til en enkelt bil. Hvilket jo nok er meget sigende for at rigtig mange familier i Jylland har behov for to biler.

    Vi endte med at fravælge Sjælland, fordi det simpelt hen var for dyrt og svært at finde et velbeliggende hus, der passede til vores behov.

    Vi havde ellers på et tidspunkt kig på en gammel murermestervilla i Valby tæt på Carlsberg. Dengang syntes vi den var for dyr (og for slidt), men det kunne have været en fantastisk investering. For den ville i dag kunne sælges til det 5-dobbelte.

    S. Rico 9-08-24 09:41

  • ★★★★0

    S. Rico, du siger at I kun bruger 1000 kr. om transport om måneden, betyder det så at I ikke har bil?

    NSF 9-08-24 10:23

  • ★★★★★★1

    Noget af det første jeg bemærkede, da vi begyndte at lede efter hus i Jylland i 00'erne, var at der som regel er dobbelte carporte eller garager. På de huse vi kiggede på på Sjælland var der som regel kun plads til en enkelt bil. Hvilket jo nok er meget sigende for at rigtig mange familier i Jylland har behov for to biler.

    Vi endte med at fravælge Sjælland, fordi det simpelt hen var for dyrt og svært at finde et velbeliggende hus, der passede til vores behov.

    Vi havde ellers på et tidspunkt kig på en gammel murermestervilla i Valby tæt på Carlsberg. Dengang syntes vi den var for dyr (og for slidt), men det kunne have været en fantastisk investering. For den ville i dag kunne sælges til det 5-dobbelte.

    Sjælland har aldrig være et issue hos os - dels er al vores familie fra Aarhus (har godt nok en bror som flyttede til København, og siden Præstø) - men særligt for min kone har tryghed fra familie været vigtig, hun var dog klar til at flytte på et tidspunkt hvor jeg havde 1½ times kørsel til arbejde, hver dag.

    To af mine børn boede en overgang midt af Aarhus - og kampen for at finde en parkeringsplads i nærheden var allerede dengang næsten uoverskuelig. Det er kun blevet værre siden - lige nu læser jeg at byrådet har vedtaget at gøre det endnu mere umuligt. Så nej tak til en mere stresset hverdag!

    Wayne 9-08-24 10:28

  • 1

    Det er nogle ret specifikke omstændigheder der skal til og måske ikke så "sagtens" igen.

    Skal der ikke også det til i dag hvis man vil bo i staden. Det er dyrt med dyrt på og offentlig transport er ikke engang billigt mere som jeg oplever det. 

    Mickey fra Øen 9-08-24 10:37

  • ★★0

    Jeg synes jo selv at 835 kroner SEK om måneden til offentlig transport, som gælder alt transport ligefra bus, sporvogn og båd, er meget. Med de priser i nævner kan jeg dog godt se at det ikke helt er tilfældet.

    Det er så også forholdsvis nemt at snyde sig gratis med omend de har ansat flere folk til at tjekke. Gør det dog ikke selv da det er for stressende på længere ture og du skal hele tiden se efter om de stiger på.

    På S-tog ved jeg at det meget svært at gøre da de tjekker så ofte og sværere at få øje på.

    Kiyonji 9-08-24 11:11

  • ★★★★0

    S. Rico, du siger at I kun bruger 1000 kr. om transport om måneden, betyder det så at I ikke har bil?

    Jo da. Vi har en bil hver. De bliver dog ikke brugt så meget. Begge blev i øvrigt købt brugt, billigt og kontant, så der er ingen udgifter, når de bare står der.

    S. Rico 9-08-24 11:15

  • ★★★★0

    Sjælland har aldrig være et issue hos os - dels er al vores familie fra Aarhus (har godt nok en bror som flyttede til København, og siden Præstø) - men særligt for min kone har tryghed fra familie været vigtig, hun var dog klar til at flytte på et tidspunkt hvor jeg havde 1½ times kørsel til arbejde, hver dag.

    To af mine børn boede en overgang midt af Aarhus - og kampen for at finde en parkeringsplads i nærheden var allerede dengang næsten uoverskuelig. Det er kun blevet værre siden - lige nu læser jeg at byrådet har vedtaget at gøre det endnu mere umuligt. Så nej tak til en mere stresset hverdag!

    Når jeg er i Århus parkerer jeg i Navitas parkeringshuset. Det er ret billigt (grøn zone) og ligger kun en kort gåtur fra centrum. Ofte er det endda gratis - hvis man tager i biografen om aftenen eller søndag.

    S. Rico 9-08-24 11:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen