Er der nogwn der hae undersøgt hvilken rolle skuespillerne spiller på markedsførring her i moderne tid, dvs efter internet og streaming?
For mig er det primært trailer eller bestemte franchises der tæller. Og så hvis jeg læser nogle nyheder om en kommende film, eller hvis det er fra en bestemt instruktør. Det er sjældent skuespillerne alene, der trækker, da de kan være med i ringe film eller være dårligt instrueret eller portrættere dårlige karakterer.
Hvis Dune 2 udskydes, så vil deres hidtidige markedsførring for i år regnes for spildt, og man risikerer også at ramme ind i andre film til det tidspunkt den udskydes til.
Og så igen, der er film med massiv omtale, der klarer sig dårligt og film med meget mindre budget til markedsførring, der klarer sig fantastisk. Jeg tror mest det handler om filmens kvaliteter. Med massiv markedsførring kan man måske give den en stærk åbning, men hvis den ikke er god, spredes det hurtigt og der sker et hurtigt fald i de efterfølgende uger.